Web Analytics Made Easy - Statcounter

«روح اله خدارحمی» روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر افزود: طبق سیاست بانک کشاورزی، ۸۹ درصد این تسهیلات مستقیم در بخش کشاورزی و صنایع وابسته و بقیه نیز به صنایع مرتبط بخش کشاورزی پرداخت می شود و  کمتر از ۱۰ درصد این مبلغ به بخش غیرکشاورزی تخصیص پیدا می کند.

مدیرعامل بانک کشاورزی درباره وصول مطالبات از کشاورزان گفت: با توجه به شرایط کشاورزان در دوران کرونا و وضعیت فعلی اقتصادی، کشاورزان دارای اقساط معوق می توانند با پرداخت بخشی  از اقساط شامل امهال بانکی شوند و بقیه اقساطشان با تغییر سررسید، پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدارحمی با بیان اینکه تاکنون دو هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش مکانیزاسیون کشاورزی تعلق گرفته است، تصریح کرد: بقیه تسهیلات برای تولید محصولات اساسی چغندرقند، پنبه، دانه های روغنی، توسعه گلخانه ها، پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو تخصیص یافته است.

ایجاد خط اعتباری ۵۰۰ میلیارد تومانی سامانه بازارگاه برای تامین نقدینگی تولیدکنندگان   

مدیرعامل بانک کشاورزی درباره رفع  مشکلات سامانه بازارگاه افزود: طی سالهای اخیر با توجه به شرایط تولید، نیاز استفاده از روش‌های نوین در ارائه خدمات ویژه در تامین نهاده‌ها با ارز رسمی به کشاورزان و تولیدکنندگان احساس می شد.

وی سامانه بازارگاه را در ساماندهی توزیع نهاده های بخش کشاورزی موثر دانست و گفت:  سامانه بازارگاه با همکاری جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی طراحی شده و طیف وسیعی از افرادی که در زنجیره تولید نقش دارند را شامل می‌شود.

خدارحمی تصریح کرد: راه‌اندازی این سامانه تاکنون نتایج مثبتی به دنبال داشته به طوری که یکی از مهمترین این نتایج ایجاد شفاف‌سازی و جلوگیری از انحراف نهاده‌هایی بوده که با ارز دولتی وارد کشور شده است.

وی براین باور است که سامانه بازارگاه بدون ایراد و اشکال نیست اما با همه ایرادهای وارده، این سامانه توانسته به یکی از سامانه‌های پرکاربرد با نتایج مثبت در کشور تبدیل شود و مشکلات آن نسبت به گذشته کاهش یافته و سعی داریم این مشکلات را به حداقل برسانیم.

مدیر عامل بانک کشاورزی از جبران خسارات ناشی از ضعف سامانه بازارگاه برای تولیدکنندگان خبر داد و گفت: در سامانه بازارگاه یک خط اعتباری تعریف شده تا از طریق پرداخت نقدینگی زیان ناشی از ایردات این سامانه به تولیدکنندگان پرداخت شود.

خدارحمی میزان اعتبار این خط اعتباری را ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این پرداخت در مدت زمان دو تا سه ماهه در اختیار تولیدکنندگان برای تامین نقدینگی پرداخت می‌شود.

صدور بیش از ۲۶ هزار کشاورز کارت برای حمایت از تولیدکنندگان 

مدیر عامل بانک کشاورزی درباره آخرین وضعیت صدور کشاورز کارت و ارایه خدمات به کشاورزان گفت: تاکنون بیش از ۲۶ هزار کشاورز کارت به ارزش  ۴۰۰ میلیارد تومان برای کشاورزان صادر شده است و تا پایان سال این مبلغ به دو هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

وی تصریح کرد: تصمیم بر این بود که در مرحله اول طرح کشاورز کارت برخی از نهاده‌ها با تسهیلات خاص به تولیدکنندگان محصولات استراتژیک پرداخت شود که با گذشت زمان پرداخت تسهیلات از طریق این کارت شامل سایر محصولات غیراستراتژیک مانند پنبه و چغندرقند نیز شده است.

خدارحمی افزود:‌ در ابتدای کار این تسهیلات در قالب کشاورز کارت به کودهای فسفات و پتاسه تعلق می گرفت اما به تازگی کود اوره و علف‌کش‌ها نیز به آن اضافه شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مدیر عامل بانک کشاورزی تسهیلات بانکی کشاورزی اراضی کشاورزی کاظم خاوازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مدیر عامل بانک کشاورزی تسهیلات بانکی وزارت جهاد کشاورزی مدیر عامل بانک کشاورزی تسهیلات بانکی کشاورزی اراضی کشاورزی کاظم خاوازی اخبار کنکور سامانه بازارگاه میلیارد تومان بانک کشاورزی کشاورز کارت نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۲۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، احمد محمدزاده در نشست کارگروه جوانی جمعیت بیان کرد: با وجود این‌که پنج بانک استان بوشهر از ۱۰۰ تا ۱۶۸ درصد از سهمیه ابلاغی خود در زمینه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری را به متقاضیان پرداخت و بقیه بانک‌ها نیز ۹۰ درصد تعهدات خود را پرداخت کرده‌اند، اما همچنان تعداد پشت نوبتی‌ها برای دریافت این تسهیلات بالا است.

وی افزود: حدود ۹ هزار نفر در استان بوشهر در صف انتظار دریافت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج هستند که نیاز است بانک‌های استان با پیگیری، زمینه جذب مجوز و دریافت تسهیلات برای این تعداد فراهم سازند.

استاندار بوشهر اظهار کرد: دولت سیزدهم در زمینه‌های مختلف امتیاز‌های ویژه‌ای برای فرزندآوری و ازدواج در نظر گرفته شده که به دلیل ضعف در اطلاع رسانی خیلی از مردم چندان اطلاعاتی در این زمینه‌ها ندارند.

وی گفت: نیاز است دستگاه‌های متولی در گفتگو با رسانه‌ها و به‌خصوص در قالب میزگرد‌هایی در صدا و سیما، مردم را نسبت‌به خدمات دولت در این بخش‌ها آگاه کنند.

محمدی‌زاده با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه، بیان کرد: باید مسائل اساسی که منجر به افزایش یا کاهش فرزندآوری و ازدواج و طلاق در شهرستان‌های مختلف می‌شود را احصا کنیم.

وی اطلاع رسانی خدمات بیمه روستایی و عشایری برای زنان را مهم ارزیابی کرد و گفت: زنان روستایی که از سال ۹۶ به بعد صاحب فرزند شده‌اند از خدمات و مزایای صندوق عشایری و روستایی برخوردار می‌شوند که باید اطلاع رسانی گسترده در این زمینه انجام شود.

استاندار بوشهر افزود: در استان بوشهر هزاران نفر واجد شرایط استفاده از این طرح هستند و باید اطلاع‌رسانی مناسبی انجام شود تا مردم اقدام کنند.

وی تاکید کرد: باید کار فرهنگی در حوزه ازدواج و فرزندآوری در شهرستان‌های استان انجام شود تا شاهد افزایش ازدواج و فرزندآوری و کاهش طلاق در جامعه باشیم.

دیگر خبرها

  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود
  • نارضایتی استاندار همدان از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات
  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات خودمالکی در خوزستان پرداخت شد
  • پرداخت ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه
  • پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه
  • پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت بیش از ۱۹ همت ‌تسهیلات‌ مسکن ملی خودمالکی در خوزستان