Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حاتم شاکرمی عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال لرستان، با تاکید بر سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه در استان، اظهار کرد: لرستان دارای ظرفیت‌هایی است که می‌تواند سرمایه‌گذار را برای انجام کار در این استان راغب کند.

وی خاطرنشان کرد: در این سفر بر مواردی متمرکز شدیم که در اختیار وازرت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و این یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سراغ پروژه‌هایی که اختیارات تامین منابع کافی آن‌ها را نداریم، نرفته و تنها بر روی طرح‌های وزارت‌خانه متمرکز شدیم، افزود: این طرح‌ها مواردی هستند که حداکثر طی سه ماه ابتدایی سال آینده به بهره‌برداری و نتیجه برسد.

شاکرمی بیان داشت: در همین راستا طی سفری که مهرماه امسال به استان انجام شد، ۲۹ مصوبه در استان داشتیم و مصصم هستیم که این مصوبات اجرایی شوند، ضمن اینکه وزیر تعاون نیز بارها تاکید کردند مصوبات زمانی برای استان می‌تواند ارزشمند شود که عملیاتی و اجرایی شود و نتیجه تولید و اشتغال آن‌ها در استان محسوس باشد.

وی با بیان اینکه طرح‌های موردنیاز پیگیری در مرکز نیز جداگانه مورد بررسی قرار گیرند، افزود: یکی از مصوبات مشارکت بانک‌ها در طرح‌های عمرانی استان بود که کاری سخت برای ما محسوب می‌شد.

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: طی این مدت با مدیران عامل برخی بانک‌ها همچون رفاه کارگران جلساتی داشتیم که مقرر گردید بانک رفاه کارگران ۲۰۰ میلیارد تومان و بانک توسعه تعاون نیز ۱۵۰ میلیارد تومان و در مجموع ۳۵۰ میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی استان کمک کنند که در نهایت با پیگیری‌ها اعتبارات به ۴۱۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

شاکرمی اظهار کرد: به منظور پیگیری بیشتر جلسه دیگری با مسوولان وزارت راه برگزار شد و تفاهم‌نامه‌ای بین بانک‌ها و وزارت‌خانه مذکور جهت مشارکت در طرح‌های عمرانی برقرار شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه با صندوق‌های بازنشستگی و شستا، تصریح کرد: مقرر شد که عملیات اجرایی طرح‌های نیمه‌تمام شروع شود که این مهم محقق گردید، برخی طرح‌ها نیز نیاز به کلنگ‌زنی داشت که به‌زودی اجرایی خواهد شد.

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: تا قبل از ۲۲ بهمن موضوع طرح‌های کوچک و صنایع تبدیلی که اولویت آن توسط فرماندارن مشخص و جمع‌بندی اقدامات را با حضور مسوولان استانی و وزیر تعاون داشته باشیم تا حداقل اجرای این طرح‌ها تاثیرگذاری در حوزه تولید، اشتغال و کاهش بیکاری در استان را داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رفاه اجتماعی لرستان وزارت تعاون کارگران کار و رفاه اجتماعی میلیارد تومان وزارت تعاون طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۲۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی

این مطلب را صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت به خبرنگار قدس آنلاین گفت.

وی در پاسخ به این که برای اجرای قانون جدید تعطیلی پنجشنبه‌ها و کاهش ساعت کاری به ۱۴۰ ساعت در هفته در بخش خصوصی برای برقراری عدالت اجتماعی میان کارکنان دولت و بخش خصوصی زیر مجموعه مقررات تامین اجتماعی چه اقدامی صورت گرفته، با اشاره به اینکه قانون کاهش ساعت کار کارکنان دولت و تعطیلی پنجشنبه ها مصوبه مجلس است، گفت: ما تابع قانون هستیم و اگر نمایندگان مردم در قوه مقننه این تغییر را برای بخش خصوصی و تامین اجتماعی هم تصویب و ابلاغ کنند ما حتما اجرا می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در مورد  آخرین وضعیت لایحه تعیین حقوق و دستمزدها در مجلس هم گفت:  همکاران ما در حال کارشناسی این طرح هستند و مراحل پایانی خود را طی می‌کند و سپس ما آنرا تقدیم دولت می‌کنیم تا  پس از تصویب به مجلس تقدیم شود.

مرتضوی درباره ادامه طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی هم تأکید کرد این طرح نیاز به تصمیم مجدد است و تاکنون تصمیم تازه ای وجود ندارد.

وی افزود: استقبال خوبی از کالابرگ الکترونیکی، بخصوص دهک‌های پایین صورت گرفته که بالای ۹۰ درصد است و در مرحله سوم این طرح نیز پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۹۵ درصد استفاده شود.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • ساختمان و سازه کارخانه کاغذ سنگ الیگودرز تکمیل شده است
  • بهره برداری از عملیات تعریض مرحله نخست پل فلاورجان تا پایان سال
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • آموزش تعاونی ها به فنی وحرفه ای سپرده می شود
  • انصراف نمایندگان از طرح سوال وزیر کار
  • علت عدم حضور وزیر کار در مجلس چه بود؟
  • اسلامی: فناوری‌ هسته‌ای موجب ارزش افزوده مضاعف می‌شود