Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@02:06:30 GMT

شهرداری بجنورد شست‌وشوی معابر را از سر گرفت

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۳۶۶۰

شهرداری بجنورد شست‌وشوی معابر را از سر گرفت

مجید شادکام روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه گرد و غبار ناشی از شن و نمک پاشیده در معابر شهر، یکی از علت های آلودگی هوا اعلام شده است گفت: شست و شوی معابر در برخی مناطق آغاز شده است.

وی افزود: با توجه به سرمای هوا، امکان شست و شوی خیابان ها در روزهای نخست پس از پایان بارندگی نبود زیرا سرمای هوا سبب یخ بستن و لغزندگی معابر می شد اما اکنون در برخی معابر آفتاب گیر، شست و شو انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با خشک شدن گِل ها و شن و نمک پاشیده در شهر، با تردد خودروها گرد و خاک بلند می شود از این رو رفت روب و شست و شو در حال انجام است و تا چند روز آتی ادامه دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد درباره برخی ادعاها مبنی بر وجود خاک زیاد در شن و ماسه های پاشیده در شهر اظهار داشت: این موضوع صحت ندارد، شن و ماسه ها بر اساس استانداردها تهیه و در معابر پاشیده می شود. 

هوای بجنورد ناسالم برای گروه های حساس

کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: هوای بجنورد مرکز استان امروز برای گروههای حساس ناسالم گزارش شده است.

جواد عمارلو با بیان اینکه در ۲ روز پیاپی، شاخص کیفیت هوا در بجنورد به وضعیت ناسالم برای تمام گروها رسید اظهار داشت: امروز با اندکی کاهش در میزان آلودگی، شاخص کیفیت هوا به ۱۴۳ رسیده است.

وی افزود: پدیده وارونگی دمایی و پایداری هوا سبب افزایش غلظت آلاینده ها شده است. 

در شاخص سنجش هوا وضعیت صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام گروه های سنی، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

هوای بجنورد در ۳۰ دی ماه گذشته پس از ۹ روز قرار گرفتن در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس یا تمام گروه ها، سالم شد اما از  سه روز گذشه به چرخه ناسالم بازگشته است.

کارشناسان می گویند گرد و غبار، علت مهم آلودگی هوای بجنورد است، اطراف شهر بجنورد عرصه فعالیت سنگ شکن ها، کارخانه آسفالت و دیگر واحدهای آلاینده است.

با توجه به کاسه ای بودن شهر بجنورد، در صورت بروز مشکل در آلودگی هوا، رفع آن مشکل است، از این رو باید اقدامات پیشگیرانه، مورد توجه باشد.

آلودگی هوای خراسان شمالی تنها در یک نقطه از بجنورد قابل سنجش و اندازه گیری است و تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوای استان در جوار اداره کل حفاظت محیط زیست مستقر است.

هواشناسی خراسان شمالی برای این هفته جوی پایدار برای مناطق مختلف پیش بینی کرده است.  

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق  کشور واقع است. 

برچسب‌ها بجنورد سازمان حفاظت محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی آلودگی هوا خراسان شمالی واحدهای آلاینده شهرداری بجنورد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد سازمان حفاظت محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی بجنورد سازمان حفاظت محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی آلودگی هوا خراسان شمالی واحدهای آلاینده شهرداری بجنورد اخبار کنکور حفاظت محیط زیست خراسان شمالی هوای بجنورد آلودگی هوا برای گروه گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۳۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص آلودگی هوای استان تهران امروز دوشنبه ۲۷ فروردین

براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور در حال حاضر امروز دوشنبه هوای یک شهر استان تهران قرمز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، طبق داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوا، میانگین کیفیت هوای مناطق بیست‌ودوگانه تهران هم‌اکنون با شاخص ۱۱۹ در وضعیت نارنجی و هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است.

در استان تهران شهر قدس با شاخص ۵۹، لواسان با شاخص ۸۵، دماوند با شاخص ۶۵، رباط کریم با شاخص ۷۶، پاکدشت با شاخص ۹۰، پیشوا با شاخص ۷۳، ورامین با شاخص ۷۳، اسلامشهر با شاخص ۹۴، باغستان با شاخص ۷۱ و ملارد با قرار گرفتن روی عدد ۶۰ در وضعیت زرد و هوای قابل قبول است.

همچنین باقرشهر با شاخص ۱۶۲ در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 744694

دیگر خبرها

  • آلودگی هوا در ۲ شهر خوزستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای تهران سالم شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آلودگی هوا به تهران بازگشت
  • آلودگی هوای تهران برای گروه‌های حساس
  • بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • شاخص آلودگی هوای استان تهران امروز دوشنبه ۲۷ فروردین