Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@00:16:48 GMT

تلاش آمریکا برای افزایش فشار بر ایران در سازمان ملل

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۳۹۲۶

تلاش آمریکا برای افزایش فشار بر ایران در سازمان ملل

گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور جدید آمریکا برای تصدی سمت نمایندگی سازمان ملل تصریح کرد برای افزایش فشار بر ایران در این نهاد بین‌المللی تلاش خواهد کرد.

به گزارش مشرق؛ «لیندا توماس گرینفیلد»، گزینه پیشنهادی دولت جدید آمریکا برای تصدی سمت نمایندگی این کشور در سازمان ملل امروز چهارشنبه گفت واشنگتن برای افزایش فشار بر تهران در این نهاد بین‌المللی تلاش خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرینفیلد که در کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا حضور داشت درباره سیاست‌های دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور جدید آمریکا در قبال ایران گفت: «رئیس‌جمهور بایدن در دوران مبارزه انتخاباتی این را روشن کرد که ما همه تلاشمان را به کار می‌گیریم تا اطمینان حاصل کنیم ایرانی‌ها به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کنند. آنتونی بلینکن (وزیر خارجه آمریکا) هم در جلسه هفته گذشته مجلس سنا به همین موضوع اشاره کرد.»

وی اضافه کرد: «متأسفانه، در چهار سال گذشته، بعد از آنکه ما از توافق خارج شدیم شاهد عقب‌گردهای زیادی بوده‌ایم.»

گزینه پیشنهادی بایدن برای تصدی نمایندگی آمریکا در سازمان ملل تصریح کرد او در صورت کسب رأی اعتماد از مجلس سنا با متحدان آمریکا و دیگر اعضای شورای امنیت شامل چین و روسیه برای افزایش فشار بر ایران همکاری خواهد کرد.

گرینفیلد گفت: «ما با متحدانمان و دوستانمان همکاری خواهیم کرد، اما لازم است با دیگر اعضای شورای امنیت هم همکاری کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که ایران را پاسخگو می‌کنیم.»

وی در ادامه تأکید کرد: «اگر من تأیید شوم، در کسوت نماینده آمریکا تلاش خواهم کرد حمایت متحدان و دوستانمان را جلب کرده و ببینیم کجا می‌توانیم با روسیه‌ای‌ها و چینی‌ها زمینه‌های مشترک جهت افزایش فشار بر ایران و بازگرداندن آنها به رعایت [مفاد برجام] پیدا کنیم.»

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی آنتونی بلینکن برجام سازمان ملل جو بایدن افزایش فشار بر ایران برای افزایش فشار سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۳۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، جو بایدن پس از حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل، تحت فشار فزاینده‌ای برای لغو معافیت ۱۰ میلیارد دلاری ایران قرار گرفته است. این فشارها بیشتر از سوی نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره وارد شده است. 

ایالات متحده برای نخستین‌بار در سال ۲۰۱۸ تحریم‌های ۱۰ میلیارد دلاری را لغو کرد و به ایران این امکان را داد تا به پول مسدود شده خود دسترسی داشته باشد.

حجم ویدیو: 4.54M | مدت زمان ویدیو: 00:01:43 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است
  • وتوی آمریکا علیه عضویت کامل فلسطین برخلاف منشور سازمان ملل است
  • ابراز تاسف سازمان همکاری اسلامی از وتوی ضدفلسطینی آمریکا
  • سازمان همکاری اسلامی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی اقدام کند
  • افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی
  • تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • تلاش آمریکا و متحدانش برای ارزیابی تحریم‌ها علیه کره شمالی
  • بازی با گزینه «تحریم نفتی»/ آمریکا در تقابل با ایران روی چه گزینه‌هایی مانور می‌دهد؟
  • روسیه: آمریکا مقصر افزایش تنش در خاورمیانه است