Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@16:41:23 GMT

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۳۹۳۹

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه امشب در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است گفت: پیامد این جو پایدار تداوم آلودگی  و کاهش کیفیت هوا در شهر‌های صنعتی و پر جمعیت بوده که این شرایط در روز پنجشنبه در شهر‌های کرج، تهران، اراک، قم و اصفهان همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: روز پنجشنبه سامانه بارشی از غرب وارد کشور شده و در شمال غرب، غرب، مناطقی از جنوب غرب و ارتفاعات البرز مرکزی سبب بارش برف و باران و وزش باد شدید و در ارتفاعات کولاک برف می‌شود.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه روز جمعه با تقویت سامانه بارشی گستره فعالیت آن علاوه بر شمال غرب و غرب کشور، استان‌های واقع در سواحل غربی دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، شامل استان‌های قزوین، البرز، تهران، دامنه‌های زاگرس مرکزی وجنوبی، جنوب غرب، شمال بوشهر و شمال غرب فارس را نیز در بر می گیرد که در مناطق جنوبی، همراه با رعد وبرق خواهد بود.

ضیائیان تصریح کرد: روز شنبه فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب ، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، شمال شرق،جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی وجنوبی، نیمه شمالی استان‌های بوشهر و فارس و با شدت ضعیف‌تر در برخی مناطق شرق کشور است.

او ادامه داد: روز یکشنبه بارش پراکنده برای شمال شرق کشور پیش بینی می‌شود و این سامانه به تدریج از کشور خارج خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه روز‌های شنبه و یکشنبه در استان‌های مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان، استان‌های واقع در مرکز، شمال شرق، جنوب شرق و جنوب کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود افزود: در مناطق شرق، جنوب شرق، و جنوبی کشور احتمال خیزش گرد وخاک و کاهش دید و کیفیت هوا وجود دارد.

ضیائیان توضیح داد: تا پایان هفته روند تدریجی افزایش دما در بیشتر مناطق کشور ادامه خواهد یافت و با توجه به افزایش دما و امکان ذوب برف، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های محلی در سواحل دریای خزر وجود دارد.

او یادآور شد: از اواخر وقت روز چهارشنبه و در روز پنجشنبه وزش باد شدید جنوبی در استان‌های اردبیل، گیلان، پیش بینی می‌شود و احتمال سقوط بهمن دور از انتظار نیست.

ضیائیان درباره وضعیت آب و هوای تهران هم گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری و غبار آلود است. بیشترین دمای هوا به ۱۴ درجه و کمترین آن  به ۳ درجه می رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی وزش باد سامانه بارشی شمال غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۳۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج سامانه بارشی از شرق کشور

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «امروز سه شنبه (۷ فروردین) فعالیت سامانه بارشی در نقاطی از استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، ارتفاعات شرقی البرز و شمال هرمزگان است و تا آخر وقت از کشور خارج می‌شود.»

امین حسین نقشینه میزان بارندگی حاصل از فعالیت این سامانه بارشی را این‌طور اعلام کرد: «فعالیت سامانه بارشی تا قبل از خروج در شرق کشور ادامه دارد. بارندگی حاصل از فعالیت این سامانه سبب میزان بارش در پلدختر استان لرستان ۱۱۱ میلی‌متر، یاسوج ۹۶ میلی‌متر، سپیدان در استان فارس ۸۸ میلی‌متر، دهدشت و سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد ۷۵ میلی‌متر شده‌است. شدت بارش‌ها هم در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، لرستان و مناطقی از استان فارس از دیگر نقاط کشور بیشتر گزارش شده‌است. کلیبر آذربایجان شرقی، آشتیان استان مرکزی، ملایر همدان، الیگودرز در لرستان، فریدون‌شهر در غرب استان اصفهان و چالدران، اشنویه، پیرانشهر و مهاباد آذربایجان غربی بارش برف را تجربه کردند.»

نقشینه افزود: «از بعد از ظهر امروز سه شنبه (۷ فروردین) تا پایان هفته با گذر متناوب امواج تراز میانی از روی نوار شمالی کشور انتظار داریم مناطقی از شمال غرب نیز بارش داشته باشند.»

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، چهارشنبه (۸ فروردین) علاوه بر شمال غرب سواحل شمالی کشور، خراسان شمالی نیز شاهد بارندگی خواهد بود. سواحل دریای خزر افزایش محسوس دما دارند. اما از چهارشنبه تا جمعه روند دما برای سواحل شمال کاهشی خواهد بود. چهارشنبه (۸ فروردین) دریای خزر، تنگه هرمز و دریای عمان مواج می‌شود.

نقشینه ادامه داد: «پنجشنبه (۹ فروردین) شرایط بارشی در اردبیل، سواحل جنوبی دریای خزر، خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود. در نقاطی از مرکز، شرق و شمال شرق ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی هم رگبار‌های پراکنده رخ می‌دهد. جمعه (۱۰ فروردین) گستره بارش در برخی نقاط از مرکز، شمال شرق و جنوب کشور ادامه دارد.»

آسمان پایتخت نیز امروز سه شنبه (۷ فروردین) صاف است و در برخی ساعات روز وزش باد شدید می‌شود. بیشینه دمای تهران طی دو روز آینده ۱۵ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما ۸ درجه سانتی‌گراد است.سردترین مراکز استانی کشور اردبیل با دمای یک درجه و ارومیه ۲ درجه سانتی‌گراد و گرم‌ترین مرکز استان هم بندرعباس با دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد گزارش شده‌اند.

منبع: همشهری آنلاین

tags # اخبار هواشناسی سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • ورود موج بارشی جدید طی امروز و فردا در خوزستان
  • ورود سامانه بارشی به کرمان
  • فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در ۷ استان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۷ و ۸ فروردین ۱۴۰۲ / فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۸ و ۹ فروردین ۱۴۰۲ / فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در اغلب نقاط کشور
  • امروز سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود
  • خروج سامانه بارشی از شرق کشور
  • فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌های کشور