Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس مازندران، منصور علی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی بعداز امروز در نشست مجمع نمایندگان مازندران در بندر ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی مازندران باید برای خیز بلند در برنامه هفتم توسعه آماده باشند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مهم مازندران گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی عزم قاطع و تغییر نگرش مسؤولان ملی را می‌طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارعی با اشاره به ناکافی بودن تلاش‌های جاری برای توسعه مازندران یادآور شد: تحرک و پویایی لازم در روند اجرای طرح‌های توسعه استان وجود ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم مهم‌ترین مزیت این استان را تولیدات بخش کشاورزی عنوان و تصریح کرد: دولت برای بهره.برداری از قابلیت‌های توسعه‌بخش کشاورزی مازندران با ید برنامه جامع داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت تولید ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول مرکبات در مازندران یادآور شد: دولت باید زمینه صادرات این مرکبات به کشورهای حوزه دریای خزر را فراهم کند.

وی با انتقاد از بخشی‌نگری در روند طرح‌های استانی خواستار تعامل و هم‌گرایی بیشتر مسؤولان بخش‌های مختلف برای شتاب بخشی به روند توسعه این استان شد.

زارعی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت دانشگاه‌های مازندران در روند توسعه گفت: هم اکنون بیش از ۱۸ هزار نفر از کارشناسان بخش کشاورزی فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌ها در مازندران بیکار هستند.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به امضای قرارداد همکاری این مجمع با مرکز بسیح اساتید این استان افزود: با همکاری بسیج اساتید مطالعه پیرامون شناخت و بررسی مولفه‌های اساسی توسعه مازندران آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: نشست مجمع نمایندگان مازندران بندر ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۳۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک شهر، دکتر سیدمحمدمهدی احمدی مدیرعامل بانک شهر در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های این بانک به منظور تامین مالی پروژه‌های توسعه‌ای شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود، آماده همکاری در زمینه توسعه صادرات محصولات و در مقابل واردات تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز صنعت مس هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران هم با اشاره به تفاهم حاصل شده با بانک شهر با هدف توسعه صادرات محصولات تولیدی این شرکت گفت: این تفاهم به منظور افزایش صادرات و کمک به رشد درآمدهای ارزی کشور به عنوان یک اقدام مثبت با جدیت پیگیری خواهد شد.

مدرس خیابانی افزود: واردات تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز شرکت ملی صنایع مس ایران از طریق تسهیلات صندوق توسعه ملی و با استفاده از ظرفیت‌های بانک شهر به عنوان یکی دیگر از محورهای همکاری دنبال می‌شود.

دیگر خبرها

  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج
  • تاکید صفری بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲
  • لزوم شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی برای توسعه صادرات
  • مازندران ظرفیت لازم برای ارتقای کیفیت گندم را دارد
  • احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال تداوم می‌یابد
  • احیای واحدهای راکد و نیمه فعال آذربایجان غربی تداوم می‌یابد