Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در دومین روز سفر خود به کنیا در راس یک هیات فناور، با جوزف واکاباموچرو وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کنیا در شهر نایروبی پایتخت این کشور دیدار کرد. در این نشست ریچارد گاتیا رییس اتاق صنعت و بازرگانی این کشور نیز حضور داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این دیدار با اشاره به پیشرفت‌های قابل توجه ایران در حوزه فناوری‌های نو، گفت: ایران ۴۰ سال است که با تحریم‌های ظالمانه آمریکا دست و پنجه نرم می‌کند. اما این تحریم‌ها نه تنها مانع پیشرفت ایران نشد بلکه بهترین محرک برای دانشمندان و سرآمدان علمی شد تا در حوزه‌های مختلف علمی به خودکفایی برسیم.

ستاری ادامه داد: ما برای تامین نیاز‌های خود ناچاریم که همه تجهیزات و محصولات را خودمان تولید و طراحی کنیم. همین موضوع نیز ما را به سمت خودکفایی پیش برد و صنایعمان را بومی‌سازی کردیم.

تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان منطبق با استاندارد‌های بین المللی است

رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه تولیدات شرکت‌های دانش بنیان ایرانی منطبق با استاندارد‌های بین المللی است، بیان کرد: همه این محصولات با بهترین کیفیت و رعایت استاندارد‌های جهانی تولید شده اند. شرکت‌های توانمند ایرانی می‌توانند تجربه خود در این زمینه را در اختیار شرکت‌های کنیایی متقاضی قرار دهند.

ستاری ادامه داد: این همکاری‌ها می‌تواند در قالب انتقال فناوری، دانش فنی و تعیین قیمت‌های رقابتی برای محصولات و خدمات دانش‌بنیان باشد. مرکز نوآوری و فناوری ایران در کنیا نیز این فضا را تسهیل کرده است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به راه اندازی مرکز نوآوری و فناوری ایران در کنیا، گفت: قول ایجاد این مرکز را دو سال پیش دادم و خوشبختانه با همکاری دو کشور، امروز شاهد گشایش و آغاز به کار آن هستیم. از ظرفیت‌های آن برای توسعه همکاری‌های دوجانبه بهره بگیریم.

ستاری از مسوولان حوزه فناوری کنیا دعوت کرد تا به ایران سفر کنند و از نزدیک با روند رو به رشد فناورانه ایران و دستاورد‌های دانش‌بنیان‌های کشورمان بازدید کنند.

کنیا آماده استفاده از تجربه ایران برای ایجاد زیست‌بوم فناوری و نوآوری است

در ادامه جوزف واکاباموچرو وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کنیا نیز ضمن تشکر از تلاش‌های ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ایجاد مرکز نوآوری ایران در کنیا، گفت: ایران در حوزه فناوری‌های نوظهور رشد خوبی کرده است. ما آماده استفاده از تجربیات ایران در زمینه ایجاد زیست بوم فناوری و نوآوری هستیم.

او افزود: توانمندی شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در حوزه فناوری‌های پیشرفته بسیار حائز اهمیت است و ما باید از این نوع و مدل توسعه‌ای الگوبرداری کنیم.

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کنیا، این کشور ظرفیت بالایی در حوزه اقتصاد دیجیتال و فناوری ارتباطات و اطلاعات دارد؛ اما هنوز این توانمندی‌ها به خوبی در کشورشان شکوفا نشده است.

اوهمچنین بیان کرد: استفاده از تجارب موفق ایران در ایجاد استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان یک فرصت ویژه برای کنیا محسوب می‌شود.

پس از این دیدار، جوزف واکاباموچرو وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کنیا و ریچارد گاتیا رییس اتاق صنعت و بازرگانی این کشور از دستاورد‌های دانش‌بنیان‌های ایرانی در مرکز نوآوری و فناوری ایران در کنیا دیدن کردند.

توسعه صادرات محصولات فناورانه

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برای دومین بار در راس هیاتی ۴۰ نفره از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق به کشور کنیا سفر کرده است تا زمینه برای توسعه صادرات محصولات فناورانه این شرکت‌ها فراهم شود. همچنین امروز با حضور معاون علمی و فناوری مرکز نوآوری ایران در کنیا افتتاح شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان معاون علمی و فناوری رییس جمهوری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری شرکت های دانش بنیان حوزه فناوری شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۳۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر مصطفی صفدری رنجبر، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و مدیر اندیشکده سیاست پژوهان علم و فناوری در نخستین گردهمایی مدیران مراکز نوآوری دانشگاهی و مراکز نوآوری پارک‌های علم و فناوری کل کشور که امروز در کارخانه نوآوری امیدینو برگزار شد، گفت: اکنون در عصر زیست بوم‌ها زندگی می‌کنیم. در این عصر ناگزیریم به صورت اکوسیستم فکر کرده و عمل کنیم.

وی افزود: در این عصر شاهد شتاب بی سابقه نوآوری در محصول و مدل کسب و کار، دانش محور و علم پایه شدن نوآوری ها، اهمیت دارایی‌های مکمل و بیرونی و ضرورت مرز گستری و نوآوری باز هستیم.

وی نوآوری را  فراتر از تحقیق و توسعه‌های درون‌زا عنوان کرد و افزود: شرکت‌ها باید از ظرفیت‌های بیرون زیست بوم شان بهره‌مند شوند و آورده بیشتری بدست آورند.

به گفته وی، متاسفانه در حال حاضر ۹۰ درصد معضل پارک‌های علم و فناوری ناشی از این است که TRL‌های پایین را رها کرده اند. 

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه زیست بوم‌ها باید مکانیزم‌های مختلفی را بکار برد. اکتساب، آزمایشگاه نوآوری، شتاب‌دهنده‌ها، مراکز رشد، مراکز نوآوری، سرمایه گذاری جسورانه و همکاری‌های استراتژیک از جمله سازوکار‌های لازم برای توسعه یک زیست بوم محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مراکز نوآوری ساختاری در راستای انعطاف‌پذیری بیشتر شرکت برای تعامل با اکوسیستم نوآوری، افزایش سهم فعالیت‌های نوآورانه، استفاده از منابع دانش بیرونی و تجاری سازی نوآوری‌های جدید ایجاد کرده است.

به گفته وی، این مراکز با هدف توسعه فناوری و نوآوری، در یکی از زیرساخت‌های متعلق به نهاد موسس (دانشگاه، موسسه پژوهشی، پارک علم و فناور، شرکت خصوصی و سازمان دولتی)، تاسیس می‌شود تا با فراهم آوردن زمینه رشد و توسعه مهارت‌های فنی و کسب و کار افراد و تیم‌های دارای ایده، هسته‌های فناور و شرکت‌های نوپا، به ساخت نمونه‌های اولیه، نیمه صنعتی، توسعه محصولات (کالا و خدمات) جدید، همچنین رشد و توسعه بازار برای محصولات فناورانه و دانش بنیان کمک کند.

صفدری عنوان کرد: این مراکز برای شرکت‌های بزرگ مزایایی به همراه دارد. بهره‌مند شدن از نیروی انسانی خلاق و انعطاف پذیری شرکت‌های نوپا، دسترسی به فرصت‌های رشد و سرمایه‌گذاری بیشتر، برون سپاری تحقیق و توسعه یا هزینه کمتر از مزایایی آن برای شرکت‌های بزرگ محسوب می‌شود.

همچنین مراکز نوآوری با ایجاد دسترسی یه امکانات، تخصص و پشتیبانی فنی از طریق مشاوره و مربی گری، تسهیل دسترسی به منابع مالی. کسب اعتبار در حوزه فعالیت، برای ایده پردازان و تیم‌ها نیز مزایایی به همراه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • برنامه «راهیان پیشرفت» با هدف ترویج دستاوردهای دانش‌بنیان‌های کشور برگزار می‌شود
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند 
  • فعالیت 490 مرکز نوآوری در کشور/ ضرورت رفع مسائل اساسی با ظرفیت‌های قانون جهش تولید