Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد حقوق بشر در دیدار با خانواده شهید «نوریک محمودیان» از شهدای ارامنه، گفت: شهدای جامعه ارامنه به عنوان بخشی از جامعه ایرانی در راه عزت و امنیت ایران گام برداشتند و جان خود را فدا کردند و اثرات خیر و ایثار آن‌ها همچنان ملموس است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، علی باقری‌کنی دبیرستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران و معاون امور بین‌الملل رئیس قوه قضائیه عصر امروز به مناسبت روز تقدیر از همسران و مادران شهدا، به دیدار خانواده «نوریک محمودیان» شهید ارمنی رفت و خطاب به همسر گرانقدر این شهید، گفت: جامعه ارامنه بخشی از جامعه ایرانی است و در عرصه‌های مختلف همدل و همراه هموطنان و نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جامعه ارامنه در خوشی‌ها و سختی‌ها در کنار ملت ایران بوده‌اند، تصریح کرد: شهدای جامعه ارامنه نیز به عنوان بخشی از جامعه ایرانی در راه عزت و امنیت ایران گام برداشتند و اثرات خیر و ایثار آن‌ها همچنان ملموس است.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به سهم بزرگ همسران شهدا در رسالت و نقش‌آفرینی شهدا در جبهه‌های جنگ، تاکید کرد: همسران شهدا وظیفه‌ای خطیر بر عهده دارند به ویژه این شهید گرانقدر که زمان زیادی درد و رنج ناشی از جنگ را تحمل کردند و شما در رسالت ایشان برای دفاع از کشور و صیانت از جان و مال و ناموس مردم وتحکیم یک ایران قوی و مقتدرسرافراز و قدرتمند ایستادید.

وی با تاکید بر اینکه اگر صبر و بردباری و شجاعت مادران و همسران شهدا نبود نمی‌توانستیم رسالت شهدا را به سرانجام برسانیم، افزود: نقش ویژه و پرستاری از این جانباز عزیز، مجاهدت مسوولانه و ایثارگرانه می طلبد که شما توانستید از این آزمایش الهی سربلند خارج شوید.

باقری‌ کنی تاکید کرد: شهدا رسالت خود را انجام دادند و ما باید پاسدار رسالت آنها باشیم. راه شهدا همچنان نورانی و پررهرو است و ما قدردان ایثارها و تلاش و صبر و بردباری همسران و خانواده آنها هستیم. ایثار و مجاهدت همسران شهدا همتراز ایثار و مجاهدت خود شهدا است.

وی با بیان اینکه پایداری همسران شهدا مسئولیت ما را دوچندان می‌کند، گفت: همه ما وامدار ایثار خانواده شهدا هستیم و وظیفه داریم به پاس مجاهدت خانواده و همسران شهدا، آن‌ها را تکریم کنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر افزود: ما باید مسیر شهدا در پاسداری و صیانت از میهن و فرهنگ و تمدن ایران را طی کنیم و همچون شهدا از آزمون الهی سربلند بیرون بیاییم.

در این دیدار  که دو نماینده جامعه ارامنه «روبرت بیگلریان» نماینده ارامنه جنوب و «آرا شاهوردیان» نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس شورای اسلامی و همچنین کشیش «کومیتاس قاراخانیان»، نماینده خلیفه اسقف اعظم ارامنه حضور داشتند، همسر شهید محمودیان ضمن قدردانی از دبیر ستاد حقوق بشر، اظهار داشت: با وجود اینکه من پرستار همسرم بودم اما او تکیه‌گاه من بود و در این سال‌ها درد و رنج را احساس نمی‌کردم، چون عشق و علاقه میان من و همسرم و خانواده موجب محبت بسیار شده بود.

این بانوی گرانقدر که عکس امام (ره) را در گوشه قاب عکس نوریک گذاشته بود، تصریح کرد: این حس و حال آن روزهای جوان‌های ارمنی کشور بود که برای یک میهن می‌جنگیدند با فرمان‌برداری از یک رهبر. این عکس امام در کیف پول نوریک بود. روزی یکی از اقوام از او خواست که کیفش را به او هدیه بدهد. نوریک با همان زبان مهربانش گفت: کیف را می‌دهم، اما عکس امام را نه! وقتی نوریک از پیش ما رفت دیدم که بهتر است عکس امام همان‌جا کنار نوریک باشد.

در این دیدار، لوح تقدیری به رسم یادبود از طرف باقری‌کنی به همسر شهید محمودیان تقدیم شد.

همچنین در این دیدار، کتاب «جنگ تحمیلی ۸ ساله و ارامنه ایران» از سوی همسر شهید محمودیان به دبیر ستاد حقوق بشر ، اعطاء شد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ستاد حقوق بشر دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه حقوق بشر دبیر ستاد حقوق بشر جامعه ارامنه همسران شهدا عکس امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۳۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواسته‌های خانواده‌های شهدای تنگستان با جدیت دنبال می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی ظهر چهارشنبه در دیدار با خانواده شهید ناصر عمرانی از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس در شهر اهرم به مناسبت هفته کار و کارگر اظهار کرد: حضور در منزل شهدا و زیارت خانواده آنها که افرادی‌صبور و کم توقع هستند، افتخاری بزرگ برای همه مسئولان نظام اسلامی است و همه ما در جهت خدمت رسانی بیشتر به مردم در مسیر راه شهدا ثابت قدم می‌کند.

وی تصریح کرد: حضور خانواده‌های معزز و معظم شهدا در بین ما نعمت بزرگی برای جامعه اسلامی است و نباید این حضور در منزل شهدا تنها به یک دیدار خلاصه و محدود گردد بلکه لازم است برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه این دیدارها به صورت مستمر بوده و توصیه خانواده معزز و معظم شهدا در خدمت رسانی به جامعه مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار تنگستان اضافه کرد: در دیدارهایی که انجام می‌شود خانواده معظم شهدا هیچ گاه خواسته شخصی از مسئولان نداشته و ندارند و در همه دیدارها توصیه‌هایی خانواده معزز و معظم شهدا به مسئولان خدمت رسانی بی منت به مردم است که این هم نشان از بزرگواری و روحیه بلند آنان در پیشبرد اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: خانواده معظم شهدا در دفاع از ارزش‌های اسلامی تمام هستی خود را تقدیم راه خدا کردند و این کمترین وظیفه مسئولان است تا ضمن سرکشی به آنان، از نزدیک با مسائل و مشکلات آن‌ها آشنا شده و با افتخار در صدد رفع مشکلات بر آیند.

لطفی اضافه کرد: آنچه امروزه داریم همه آنها مدیون خون پاک و مطهر شهدا، صبر و استقامت خانواده‌های شهدا و از خودگذشتگی ایثارگران و آزادگان هستیم و هیچ شکی در آن نیست.

کد خبر 6087654

دیگر خبرها

  • اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • خواسته‌های خانواده‌های شهدای تنگستان با جدیت دنبال می‌شود
  • فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی
  • عملیات «وعده صادق» اثبات ایستادگی رهبر و ملت ایران بر مواضع نظام بود
  • آشنایی نسل جوان جامعه با ایثارگری‌های شهدا
  • شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان
  • گرامیداشت یادوخاطره شهدای عرصه هویت ملی سیستان وبلوچستان