Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:41:03 GMT

باقری کنی: شهدا نام ملت ایران را ماندگار کردند

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۴۰۰۰

باقری کنی: شهدا نام ملت ایران را ماندگار کردند

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، علی باقری‌کنی عصر امروز با حضور در منزل خواهر شهید «فریبرز موریم» شهید جامعه کلیمیان، ضمن تقدیر و گرامیداشت یاد شهدای جنگ تحمیلی، افزود: با وجود اینکه جنگ خسارات زیادی برای کشورمان در پی داشت اما آزمایشگاهی بزرگ برای نقش‌آفرینی و سرافرازی هم‌وطنانی بود که برای دفاع از منافع ملی و تمامیت ارضی کشورمان، از جان، مال و ناموس خود ایثارگونه گذشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تاکید بر اینکه اگر جنگ صدمات زیادی به ملت ایران وارد کرد اما برکاتی نیز به همراه داشته، گفت: اگر ما مقتدرانه جلوی قدرت های زورگوی دنیا ایستاده‌ایم و آنها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند ناشی از همان ایستادگی‌ها و غرورآفرینی‌ها در عرصه جنگ است.

دبیر ستاد حقوق بشر خطاب به خواهر این شهید گرانقدر کلیمی، افزود: از خود گذشتگی که امثال برادر شهید شما انجام دادند فقط دفاع از تمامیت ارضی ایران نبود بلکه پایه‌گذاری یک دفاع و بازدارندگی پایدار در مقابل دشمنان بود و خون آنها بهای صیانت از امنیت و استقلال کشورمان است.

وی با بیان اینکه قطعا نام شهدا در تاریخ ایران درخشان است، اذعان کرد: شهدا برنده و پیروز سند ارزشمند تاریخ ایران هستند که شما میزبان یکی از این افتخارات هستید. شما یک تفاوت ماهوی با سایر افرادی که در این کشور زندگی می کنند دارید شما میراث دار گنجینه‌ای ارزشمند به خاطر این قرابت هستید و این مسوولیت شما را بیشتر می‌کند چون نگاه‌ها به عنوان مادر و خواهر شهید به شما است.

او ادامه داد: شهید «فریبرز موریم» و تمامی شهدا، شهیدانی متعلق به تمام ملت ایران هستند و این عزیزان گرانقدر نام ملت ایران را در زمانی که تمام دنیا به پشتیبانی از صدام برخاسته بود، ماندگار کردند.

معاون امور بین الملل رئیس قوه قضائیه در ادامه با تاکید بر اینکه ما هر دو مسوولیت سنگینی بر عهده داریم، تصریح کرد: مسوولیت ما صیانت از شما و مسیر شهید شما است. امیدوارم همه ما با شناخت مسوولیت شناسی درست راه این شهدا را ادامه دهیم و اگر این چنین بشود ایران را بیمه کردیم. مسوولیت بعدی ما این است که زحمات شما را پاس داریم و با احترام به صبر و پایداری و ایستادگی شما از حقوق شما صیانت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به جنگ عراق و افغانستان، گفت: دو کشور عراق و افغانستان مورد حمله آمریکا قرار گرفتند و اشغال شدند اما جمهوری اسلامی ایران پس از جنگ تحمیلی سرافرازانه ایستاد و دشمنان جرات نکردند یک وجب از خاک کشورمان را اشغال کنند و این ثمره خون برادر شهید شما بوده و ما وام دارشهدا تا ابد خواهیم بود.

باقری‌کنی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم میراث این شهدا دچار تحریف شود، یادآور شد: هدف شهدا هدفی متعالی است؛ آنها خود این راه را انتخاب کردند و این انتخاب ارزشمند در جهت صیانت از مردم و آرمان‌ها و تمدن یک ملت است. همه ما در هر مذهب و دینی و تفکر اجتماعی و سیاسی باشیم در مقابل این شهدا سر تعظیم فرود می‌آوریم. یکی از مصادیق بارز آن هم زمان شهادت و در تشییع پیکر پاک شهید سلیمانی و سالگرد او به نمایش گذاشته شد و نشان داد که مردم هوشمندانه مخلص افرادی هستند که خود را وقف یک هدف متعالی کردند.

در ادامه این دیدار همایون سامه یح نجف‌آبادی نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، گفت: جامعه اقلیت های دینی و جامعه ایرانیان کلیمی خود را از جامعه ایران جدا نمی دانند و دوش به دوش هموطنان خود در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس با دشمنان این مرز و بوم جنگیده و جان خود را فدای کشورمان کرده اند.

خواهر این شهید گرانقدر نیز در ادامه تاریخچه‌ای از زندگی خانواده خود در قصر شیرین بازگو کرد و افزود: پس از اشغال قصر شیرین توسط رژیم صدام، عراقی‌ها تمام مردم را در میدان جمع کردند و گفتند باید بروید سرپل ذهاب و دیگر نمی‌توانید به خانه خود بازگردید . زن و مردو بچه را آواره کوچه و خیابان بدون هیچ وسیله ای کردند. دشمنان این مرز و بوم باید بدانند که کلیمی و مسیحی و ارمنی و مسلمان همه در کنار هم از آرمان های کشورمان تا آخرین لحظه خون خود دفاع خواهیم کرد.

برچسب‌ها جنگ تحمیلی دفاع مقدس قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ تحمیلی دفاع مقدس قوه قضاییه جنگ تحمیلی دفاع مقدس قوه قضاییه اخبار کنکور جنگ تحمیلی ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۴۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس ستادکل نیروهای مسلح: همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقاً بررسی می‌کنیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در آیین رونمایی از طرح جامع دانشگاه عالی دفاع ملی که با حضور مقامات لشکری و کشوری برگزار شد، با تاکید بر اینکه در شرایط حساس کنونی منطقه، دانشگاه عالی دفاع ملی باید شرایط آینده کشور و منطقه را مورد بررسی قرار دهد، گفت: وضعیت منطقه قبل و بعد از اقدام تلافی‌جویانه و تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به مناطق حساس و پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی تغییر کرده است.

سرلشکر باقری پیروزی‌های رزمندگان اسلام را در عملیات وعده صادق که پاسخ محکمی به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی انجام گرفت تبریک گفت و تصریح کرد: این پاسخ با نشان دادن اراده ملی علیه رژیم رقم خورد و تاثیرات راهبردی را به حمدالله درسطح منطقه و جهان داشت.

وی افزود: نیروهای مسلح، احتمالات و سناریوها را در سطح عملیاتی مورد مطالعه و بررسی دقیق قرار می‌دهند و دانشگاه عالی دفاع ملی باید در سطح راهبردی این موضوعات را مورد توجه خود قرار دهد.

باقری با اشاره به اینکه دانشگاه عالی دفاع ملی به عنوان عالی‌ترین دانشگاه نیروهای مسلح که مسئولیت تربیت فرماندهان و مدیران عالی نیروهای مسلح و همچنین مدیران عالی کشوری را در مباحث راهبردی بر عهده دارد، در مسیر رشد و ارتقاء قرار گرفته‌ است، خاطر نشان کرد: دانشگاه عالی دفاع ملی در تربیت فرماندهان، مقامات و سایر نیروها و همچنین در نظریه‌پردازی و کرسی‌ها باید بالاترین سطح مورد نظر و توجه قرار دهد و باید دائماً در جهت کیفی‌سازی و عمق بیشتر مطالب و کارهای پژوهشی کار کنیم و به پیش برویم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه طرح جامع دانشگاه دفاع ملی جزو اسناد اساسی و مادر برای دانشگاه محسوب می‌شود و عالی‌ترین طرحی است که در دانشگاه باید مورد اجرا قرار بگیرد، گفت: این طرح طی بیش از یک سال کار تهیه و محضر مقام معظم رهبری تقدیم شد و توسط ایشان مطالعه و مورد نقد قرار گرفت و اصلاحاتی در آن ابلاغ فرمودند و نهایتاً به تصویب معظم له رسید که امروز از این طرح رونمایی شد.

سرلشکر باقری در پایان تصریح کرد: همه ما باید بر اجرای دقیق طرح جامع دانشگاه تلاش کنیم و قطعاً این طرح موجب ارتقاء هرچه بیشتر دانشگاه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • تغییر وضعیت منطقه قبل و بعد از حمله تنبیهی ایران به صهیونیست‌ها
  • وضعیت منطقه قبل و بعد از حمله ایران به اسرائیل تغییر کرده است | همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقا بررسی می‌کنیم
  • سرلشکر باقری: همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقا بررسی می‌کنیم
  • رئیس ستادکل نیروهای مسلح: همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقاً بررسی می‌کنیم
  • نیروهای مسلح سناریوها رادرسطح عملیاتی موردبررسی دقیق قرار می‌دهند
  • بررسی دقیق احتمالات و سناریوها در سطح عملیاتی
  • همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقا بررسی می‌کنیم