Web Analytics Made Easy - Statcounter

در هفته اول بهمن ماه ۱۳۹۹، ۲۲ سایت اختصاصی در ۲۲ روستای استان سیستان و بلوچستان، توسط ایرانسل راه‌اندازی شد تا بیش از سه هزار و ۶۰۰ نفر از اهالی روستاهای هفت شهرستان‌ِ این استان، به اینترنت پرسرعت همراه دسترسی پیدا کنند.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، طی بازۀ زمانی اول بهمن ماه ۱۳۹۹ تا هشتم بهمن ماه ۱۳۹۹، توانسته است با برنامه‌ریزی دقیق و با وجود محدودیت‌های ناشی از شرایط کرونایی و تحریم، ۲۲ سایت جدید را در ۲۲ منطقه روستایی، واقع در هفت شهرستان استان سیستان و بلوچستان، وارد شبکۀ اینترنت پرسرعت همراه خود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازه زمانی که از ابتدای بهمن ماه تا هشتم بهمن را شامل میشود، ۲۲ سایت نسل سوم تلفن‌همراه در روستاهای بخش‌های مختلف شهرستانهای زاهدان، سراوان، میرجاوه، ایرانشهر، نیکشهر، خاش و سرباز راه‌اندازی شد و به موجب آن بیش از نهصد خانوار با ۳۶۴۳ نفر جمعیت روستایی، تحت پوشش شبکۀ اینترنت پرسرعت همراه ایرانسل قرار گرفتند.

ایجاد عدالت ارتباطی و محرومیت زدایی ارتباطی از استان سیستان و بلوچستان در حالی از سوی ایرانسل با جدیت در حال پیگیری است که پس از سفر وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات و مدیر عامل ایرانسل در نیمۀ اول دی‌ماه ۱۳۹۹ به این منطقه، تیم شبکۀ ایرانسل در این استان مستقر شده و به طور مستمر بر روند نصب و راه‌اندازی سایت‌های جدید، تا اتصال تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان به اینترنت پرسرعت همراه نظارت دارند.

این ۲۲ سایت هر کدام متعلق به یک روستا و جاده‌های ارتباطی اطراف آن در شهرستان‌های مختلف استان سیستان و بلوچستان هستند که تا ۸۱ خانوار در آن‌ها سکونت دارند. روستاهای «کهن کریم، کرگزی، کرودان، کهنک، کد، چاه ترش، درونه، نوک آباد، گیدبست، دراجن‌دن، گرز، ایرنران، لشکران، وش‌اپی، محمدآباد روغنی، شور، کیاآباد پدگی، نورآباد، پاگب، موکی پایین، موکی بالا و تیغ آب»، روستاهایی هستند که در طی یک هفته و با راه‌اندازی سایت‌های اختصاصی اینترنت پرسرعت همراه ایرانسل، از محل بودجه USO وزارت ارتباطات، به شبکه ملی اطلاعات دسترسی پیدا کرده‌اند.

ایرانسل در راستای تحقق اهداف برنامۀ ششم توسعه و تکالیف وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات در جهت تحقق زندگی دیجیتال و برقراری عدالت ارتباطی در تمام کشور، روند اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکۀ ملی اطلاعات را در چندماه گذشته با سرعت بیشتری پیگیری کرده و همگام با تلاش‌های دست‌اندرکاران پروژه ملی USO، در جهت اتصال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت پرسرعت همراه تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ گام بر می‌دارد.

لینک کوتاه: asriran.com/003DiX

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان اینترنت پرسرعت همراه راه اندازی ماه ۱۳۹۹ بهمن ماه ۲۲ سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۴۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اخبار از سیل خراسان جنوبی؛ تخلیه برخی از روستاهای زیرکوه

بارش باران از دیروز در نقاط مختلف خراسان جنوبی آغاز شده و با توجه به شدت بارش‌ها در شهرستان زیرکوه، به باغات، مزارع و زیرساخت‌ها آسیب وارد شده است.

همچنین شب گذشته به دلیل سرریز سد خاکی نوده و احتمال خطر برای ساکنین این روستا، غیرتی فرماندار شهرستان زیرکوه دستور تخلیه این روستا را صادر کرد؛ دیشب این سد خاکی شکسته شد.

امروز نیز تمامی ادارات شهرستان زیرکوه تعطیل اعلام شده و طبق آخرین خبرها، تمامی جاده‌های منتهی به این شهرستان نیز مسدود شده است.

۲ بند خاکی در زیرکوه شکست/ ادامه امدادرسانی از سوی امدادگران

آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از شکسته شدن دو بند خاکی در زیرکوه خبر داد و گفت: به دنبال تشکیل سیلاب و شکسته شدن بند‌های خاکی زیرکوه، روستا‌ها تخلیه و با دستور استاندار جلسه اضطراری سیلاب در استان برای امدادرسانی برگزار می‌شود.

او افزود: به دنبال سیلاب و حجم زیاد بارندگی در شهرستان زیرکوه، بند خاکی قدیمی روستای نوده شکست.

آخوندی با بیان اینکه طی تماسی تلفنی ساعت ۴ صبح با فرماندار شهرستان زیرکوه اعلام شد که بند خاکی روستای نوده وضعیت مطلوبی ندارد که بلافاصله دستور تخلیه روستا‌های پایین دست داده شد، اظهار کرد: فرماندار شهرستان و مدیرکل هلال احمر پیگیری‌های لازم را انجام دادند و مردم روستا (۶۰ خانوار) سریعاً تخلیه و در آبیز اسکان داده شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تصریح کرد: ساعت ۱:۲۰ دقیقه صبح سد نوده شکسته شده، اما به لطف خدا با اقدام سریع و تخلیه روستا برای کسی اتفاقی پیش نیامده است و خسارت جانی نداشته ایم.

او بیان کرد: سد روستای نوده به دنبال بارندگی شدید و سیلاب شکسته شده و حوزه آبخیز هم بسیار گسترده است و بخشی از آب وارد شهر حاجی آباد شده و روستا‌های بقرایی و محمد آباد را هم تحت تأثیر قرار داده است.

آخوندی بیان کرد: سطح آب سیلاب به نحوی است که از رکاب ماشین بالاتر آمده لذا تیم‌های تخلیه آب مستقر شده اند و به محض اینکه بتوان امدادرسانی کرد خانه‌ها هم به کمک مردم لایه روبی خواهد شد.

سیلاب بعضی از محور‌های خراسان جنوبی را مسدود کرد

سرهنگ رضایی رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: هم اکنون محور‌های  شهداد - نهبندان، زیرکوه - آهنگران، زیرکوه - آبیز و زیرکوه - شاهرخت به دلیل سیلاب مسدود است.

او افزود: همچنین تردد در محور‌های دیهوک به طبس بعد از پیچ پل اصفهک به سمت بیرجند به علت تخریب بخشی از بدنه راه و و محور چاهداشی به دهسلم فقط یک لاین با احتیاط کامل امکان پذیر است.
سرهنگ رضایی از مسافران و رانندگان خواست قبل از حرکت از وضعیت راه‌ها مطلع و تا اطلاع بازگشایی این مسیرها، از تردد در آن خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان استان ها استان‌ها

دیگر خبرها

  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • آخرین اخبار از سیل خراسان جنوبی؛ تخلیه برخی از روستاهای زیرکوه
  • ۹۵ درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب
  • بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند
  • اینترنت اختصاصی  یا اختلالی؟
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • تمرین اختصاصی سه بازیکن مصدوم پرسپولیس (فیلم)
  • اینترنت اختصاصی یا اختلالی؟