Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@23:39:24 GMT

ورود ۴ جنگنده چینی دیگر به حریم هوایی تایوان

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۴۱۵۳

به گزارش فوکوس تایوان، بر اساس گزارش وزارت دفاع تایوان (MDN) ۴ فروند هواپیمای نظامی چینی روز چهارشنبه وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی جنوب غربی تایوان (ADIZ) شدند.

بنا بر اعلام وزارت دفاع تایوان، در این ماموریت ۲ فروند هواپیمای ضدزیردریایی «وای-۸»، یک فروند هواپیمای جنگ الکترونیک «وای-۸» و یک فروند هواپیمای شناسایی تاکتیکی «وای-۸» وارد حریم هوایی تایوان در دریای چین جنوبی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع تایوان در پاسخ به این اقدام چین جنگنده‌های خود را به پرواز درآورد و سیستم‌های موشکی دفاع هوایی خود را برای ردیابی هواپیما‌های چینی مستقر کرد.

این ششمین روز متوالی است که هواپیما‌های نظامی چین وارد ADIZ تایوان شدند، بر اساس داده‌های وزارت دفاع تایوان، بالغ بر ۱۳ هواپیما در ۱۵، ۲۳ و ۲۴ ژانویه وارد حریم هوایی تایوان شده‌اند.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه این حملات را محکوم کرده و از چین خواست تا به‌جای این اقدام، با رهبران تایوان گفت‌وگوی سازنده داشته باشد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: وزارت دفاع تایوان فروند هواپیمای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۴۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالگرد اورژانس هوایی در فرودگاه خرم‌آباد مستقر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن آدینه وند در سخنانی، اظهار داشت: مأموریت‌های اورژانس هوایی در خرم‌آباد پس از هشت ماه وقفه با استقرار یک فروند بالگرد در فرودگاه خرم‌آباد از امروز دوباره عملیاتی شد.

وی افزود: اورژانس لرستان علاوه بر خرم‌آباد در شهرستان الیگودرز و بروجرد هر کدام یک فروند بالگرد اورژانس مستقر دارد.

کد خبر 6079606

دیگر خبرها

  • نابودی ۱۳ فروند هواپیمای مدرن اسرائیل/ تلفات و مجروحان بسیار زیاد است
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • (تصاویر) جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • آماده‌باش ارتش چین در پی پرواز هواپیمای آمریکا بر فراز تایوان
  • نقض حریم هوایی افغانستان در پروان
  • سالیوان: تحریم‌های جدیدی در زمینه موشک‌ها وضع می‌کنیم
  • ۱۰ هواپیمای جنگنده که افراد عادی نیز می‌توانند بخرند(+عکس)
  • بالگرد اورژانس هوایی در فرودگاه خرم‌آباد مستقر شد
  • ۶ جنگنده ارتش چین از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند