Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@11:35:14 GMT

حکم قاضی آمریکایی علیه طرح مهاجرتی بایدن

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۴۲۲۷

صراط:

یک قاضی در ایالت تگزاس با صدور حکمی موقت قصد دارد طرح مهاجرتی جدید «جو بایدن»، رئیس‌جمهور جدید آمریکا را متوقف کند.

به نوشته خبر‌گزاری رویترز، حکم این قاضی آمریکایی مانع از اقدام بایدن برای متوقف کردن ۱۰۰ روزه اخراج مهاجران خواهد شد.

این در حالی است که پیش‌تر نیز دادستان کل تگزاس شکایتی را از بایدن به دلیل متوقف کردن دستور اخراج مهاجرانی که به گفته وی «غیرقانونی» هستند مطرح کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوایل این هفته وبگاه خبری «آکسیوس» خبر داد که «کِن پاکستون»، دادستان کل ایالت تگزاس ضمن پیشبرد شکایت خود از بایدن، خواستار صدور حکمی موقت برای متوقف کردن این اقدام وی شده بود.

پاکستون مدعی شده که این اقدام بایدن قانون اساسی آمریکا، قانون مهاجرت و قوانین اداری فدرال و همچنین توافقنامه میان تگزاس و وزارت امنیت داخلی آمریکا را نقض می‌کند.

این در حالی است که «لئو فرسکو»، یکی از وکلای امور مهاجرت به وبگاه خبری آکسیوس گفته که این شکایت احتمالاً با شکست روبه‌رو می‌شود زیرا یک قاضی نمی‌تواند اداره مهاجرت گمرک آمریکا را مجبور به اخراج شخص خاصی از کشور کند.

تگزاس یکی از ایالت‌هایی است که اکثر جمعیت آن هوادار جمهوریخواهان است. ترامپ در انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰، در این ایالت به پیروزی رسید اما به طور کل وی نتوانست با کسب حد نصاب آرای الکترال به پیروزی در انتخابات دست یابد.

دستور منع اخراج مهاجران که بایدن در ساعات اولیه حضورش در کاخ سفید صادر کرد، روز جمعه وارد فاز اجرایی شد.

بایدن در روزی که به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا سوگند یاد کرد و وارد کاخ سفید شد کار خود را با لغو اقدامات مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق کشورش آغاز کرد. وی دستور اجرایی ترامپ برای ممنوعیت سفر شهروندان از کشور‌های مسلمان را لغو و ساخت دیوار مرزی مکزیک را نیز متوقف کرد.

بایدن به وزارت امور خارجه دولتش دستور داده که صدور روادید برای اتباع کشور‌هایی که با فرمان ترامپ تحت تأثیر قرار گرفته بودند را آغاز کند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: حکم قاضی آمریکایی رئیس جمهور جدید آمریکا صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۴۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس

اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه و حمایت‌های تمام‌ قد واشنگتن از تل‌آویو همچنان ادامه دارد؛ دانشگاه پلی‌تکنیک کالیفرنیا مجبور به تعطیلی کلاس‌های درس شده و هم‌چنین اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس در آستین امروز – پنجشنبه – دست به اعتصاب زده و تمامی فعالیت‌های آموزشی را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف آمریکا آغاز شد. آنها نسبت به جنگ غزه و حمایت‌های آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی در این باریکه معترض هستند و خواستار خاتمه جنگ و آتش‌بس هستند.

روزنامه گاردین به نقل از بیانیه مشترک اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس در آستین می‌نویسد: «ما شاهد ضرب‌وشتم دانشجویان زن توسط پلیس بوده‌ایم و هم‌چنین دیده‌ایم که پلیس با خشونت آنها را دستگیر می‌کند. ما این واکنش نظامی پلیس به معترضان حامی فلسطین را محکوم می‌کنیم. پلیس و نیروهای ایالتی اعتراض مسالمت‌آمیز دانشجویان را با خشونت پاسخ داده‌اند؛ اقدامی که تمام جامعه ما را ناامن می‌کند.»

آنها هم‌چنین در اعتراض به این رفتار خشونت‌آمیز، تمامی فعالیت‌های اداری و آموزشی دانشگاه را به حالت تعلیق درآوردند و طی فراخوانی قرار است امروز ساعت ۱۲:۱۵ ظهر به وقت محلی در دانشکده تجمع کنند.

پلیس تگزاس هم‌چنین روزنامه‌نگاری را که در حال پوشش خبری اعتراضات در دانشگاه تگزاس در آستین بود، دستگیر کرد. گزارش شده که عکاس تلویزیون «فاکس۷» نیز دستگیر شده است.

نیروهای امنیتی با دانشجویان معترض نسبت به جنگ غزه درگیر شده‌اند و برای سرکوب اعتراضات آنها تاکنون چندین نفر را بازداشت کرده‌اند. «گِرگ ابوت» فرماندار تگزاس می‌گوید «تا زمانی که معترضان متفرق نشوند»، این دستگیری‌ها و موج سرکوب دانشجویان ادامه خواهد داشت.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • لشگرکشی روز گذشته گارد مسلح ایالتی تگزاس برای برخورد با دانشجویان حامی فلسطین+ فیلم
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند