Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «لیندا توماس گرینفیلد» گزینه دولت جدید آمریکا به عنوان سفیر این کشور در سازمان ملل روز چهارشنبه گفت، بر روی به چالش کشیدن چین تمرکز خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در بیانیه این دیپلمات آمریکایی که روی وب‌سایت کمیته روابط خارجی مجلس سنا قرار گرفته آمده است: «می‌دانیم که چین در سرتاسر نظام سازمان ملل تلاش می‌کند دستورکاری اقتدار گرایانه را پیش ببرد که در تضاد با ارزش‌های بنیادین این نهاد و آمریکا است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گرینفیلد با اشاره انزوای آمریکا در سازمان ملل گفت: «موفقیت آن‌ها در گرو تداوم خروج ما [از بخش‌های مختلف این نهاد]است. چنین اتفاقی تحت نظر من رخ نخواهد داد».

او در این بیانیه نوشته است: «هنگامی که آمریکا خود را نشان دهد، هنگامی که ما ثابت قدم و ماندگار باشیم، هنگامی که بتوانیم طبق ارزش‌های خود اثرگذار باشیم، سازمان ملل می‌تواند نهادی ضروری برای پیشبرد صلح، امنیت و سلامت جمعی تبدیل شود».

گریلفید در ادامه مدعی شده است: «در عوض، اگر از میز دور شویم و به دیگران اجازه دهیم جای خالی را پر کنند، جامعه جهانی و همچنین منافع آمریکا متضرر خواهند شد».

«شی جین پینگ»، رئیس‌جمهور چین روز دوشنبه به «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره تلاش برای تشکیل ائتلاف با اروپا علیه پکن هشدار داد و گفت: «تشکیل گروه‌های کوچک یا آغاز جنگ‌های سرد جدید در دنیا، تهدید، استفاده از ارعاب و تلاش برای حذف دیگران، توسل به پراکنده‌سازی‌ها و اقدامات خرابکارانه یا تحریم، اگر دنیا را به سمت درگیری سوق ندهد به سمت تفرقه هدایت می‌کند».

چین برخی اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از ائتلاف آمریکا و کشور‌های اروپایی علیه پکن در دستور کار قرار داده است. توافق جامع سرمایه‌گذاری که ماه گذشته میان چین و اتحادیه اروپا حاصل شد امکان دسترسی بی‌سابقه کشور‌های اروپایی به بازار چین را فراهم می‌کند.

اتحادیه اروپا به فاصله کوتاهی بعد از پیروزی جو بایدن، پیشنهاد تشکیل ائتلافی میان کشور‌های دو سوی آتلانتیک جهت مقابله با چین در زمینه فناوری‌های ارتباطی را داد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهرداد میناوند علی انصاریان علی اصغر عنابستانی مهدی جهانگیری پوری حسینی سازمان ملل متحد مجلس سنا مهرداد میناوند علی انصاریان علی اصغر عنابستانی مهدی جهانگیری پوری حسینی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۴۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حامیان فلسطین سخنرانی بایدن را قطع کردند

معترضان حامی فلسطین سخنرانی «جو بایدن» در جریان کارزار انتخاباتی در ایالت کارولینای شمالی را با سر دادن شعارهایی در اعتراض به حمایت‌های او از جنایات رژیم صهیونیستی مختل کردند.

به گزارش ایسنا، در جریان سخنرانی روز چهارشنبه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا درباره حوزه بهداشت و درمان که شهر «رالِی» در ایالت کارولینای شمالی معترضان حامی فلسطین سخنرانی او را با سر دادن شعار در حمایت از غزه متوقف کردند.

به نوشته پایگاه «ان.بی.سی نیوز»، محافظان امنیتی بعد از آنکه این معترضان در واکنش به صحبت‌های بایدن گفتند: «پس بهداشت و درمان در غزه چه می‌شود؟» ۲ نفر از آن‌ها را به بیرون از محل تجمع منتقل کردند.

در جریان این سخنرانی معترضان با فریاد به بایدن اعتراض کردند که بیمارستان‌ها در غزه بمباران می‌شوند و او را «همدست در جنایات» رژیم صهیونیستی خواندند اما رئیس جمهور آمریکا در پاسخ مدعی شد: «همه حق بهداشت و درمان را دارند» و گفت که از مستمعین سخنرانی می خواهد «نسبت به آن‌ها صبور باشند.»

بایدن در ادامه گفت که این معترضان «حق دارند» و ادعا کرد: «ما باید کمک‌های خیلی بیشتری را وارد غزه کنیم.»

معترضان حامی فلسطین همچنین در خارج از محل برگزاری این سخنرانی نیز تجمعی را برگزار کردند.

برپایی این تجمعات در حاشیه مراسمات و تجمعات انتخاباتی بایدن در ماه‌های اخیر امری رایج بوده است.

از زمان عملیات هفتم اکتبر «طوفان الاقصی» رزمندگان حماس علیه رژیم صهیونیستی و متعاقب آن تشدید محاصره به همراه عملیات از هوا، دریا و زمین از سوی این رژیم علیه غزه جو بایدن با تظاهرات‌های مکرر و پی در پی در حمایت از برقراری آتش‌بس در این باریکه و در اعتراض به حمایت‌هایش از رژیم مواجه شده است.

سخنرانی بایدن در ماه ژانویه با موضوع سقط جنین نزدیک به ۱۲ بار توسط معترضان حامی فلسطین مختل شد و در پی این رخداد تیم او تلاش کردند جلوی این اتفاق را با کوچکتر کردن مراسم ها و پنهان نگه داشتن مکان‌های دقیق سخنرانی‌های او برای مدتی طولانی تر از حد معمول بگیرند.

به نوشته ان.بی.سی نیوز، بایدن با فشار بسیاری از هم‌حزبی‌های خود برای آنکه به شکلی قدرتمندتر به نیاز های انسانی در غزه پاسخ دهد مواجه شده و فشارهای سیاسی را بر دولت اسرائیل برای آنکه اجازه به ورود حجم بیشتری از کمک‌ها به نوار غزه بدهد افزایش داده است اما برای قطع شدن فروش سلاح‌های آمریکا به این رژیم درخواست نکرده است.

همزمان بایدن و متحدانش انتقادات از «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رویکرد دولت او نسبت به جنگ غزه را تشدید کرده‌اند.

اخیرا «چاک شومر»، رهبر اکثریت سنای آمریکا که همچنین رده بالا ترین مقام یهودی در آمریکا محسوب می‌شود خواستار برگزاری انتخابات جدید با هدف کنار رفتن نتانیاهو از نخست وزیری شد. بایدن بعدا از سخنرانی شومر تحسین کرده و گفت که او «یک نگرانی جدی را که نه فقط خود او بلکه بسیاری از آمریکایی‌ها در آن شریک هستند» مطرح کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • بایدن ضعیف‌ترین فرمانده کل قوا در آمریکا
  • بایدن ضعیف ترین فرمانده کل قوا در آمریکا
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور گسترش می‌یابد
  • بایدن، پوتین را «قصاب» خطاب کرد!
  • بایدن باز هم به پوتین توهین کرد
  • توهین دوباره بایدن به پوتین
  • حامیان فلسطین سخنرانی بایدن را قطع کردند
  • اسرائیل گوشه رینگ گیر افتاد