Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از المیادین، فرمانده گردان و ۱۵۰ تن از اعضای نیروهای موسوم به "طارق صالح" که مورد حمایت امارات هستند و در ساحل غربی یمن مستقر هستند، از نیروهای اماراتی جدا و به نیروهای صنعا که مورد حمایت انصارالله یمن است، پیوستند.

این نخستین بار نیست که دسته‌های مختلف نظامی در اعتراض تحت امر کشورهای متجاوز و همچنین دولت فراری یمن به خاطر نارضایتی، به دولت نجات ملی یمن وابسته به انصارالله پیوسته و از ائتلاف سعودی -اماراتی جدا شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردادماه گذشته نیز یک گردان کامل از نیروهای دولت "عبدربه منصورهادی" رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن و مورد حمایت ائتلاف سعودی جدا و به انصارالله یمن پیوسته بود.

تیرماه سال گذشته نیز "فیصل العفیف" افسر امنیتی و اطلاعاتی تیپ ۱۵۶ مستقر در منطقه "الیتمة" واقع در استان "الجوف" پس از جدایی‌ از ائتلاف متجاوز سعودی و نیروهای ارتش دولت مستعفی یمن، وارد صنعاء شد و به جنبش انصارالله پیوست.

جدا شدن نیروهای مورد حمایت سعودی در یمن در حالی صورت می گیرد که برخلاف پیش بینی‌ها و تحلیل‌های نظامی این ائتلاف، با مقاومت سنگین و دور از انتظار نیروهای مردمی، عرصه بر نیروهای عبدربه منصورهادی تنگ شده است و این نیروها با خسارت و تلفات سنگینی  از سوی انصارالله روبرو شده‌اند و مقاومت مردمی یمنی‌ها، در میان ارتش دولت مستعفی و نیروهای تحت امر ائتلاف، شکاف ایجاد کرده‌اند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: مورد حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۴۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۵۰ تروریست الشباب در سومالی

ارتش سومالی با انجام عملیاتی در جنوب این کشور ۵۰ تروریست گروه الشباب را کشت و شماری دیگری را مجروح و اسیر کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نیروهای ویژه ارتش سومالی «دنب» با همکاری مردان مسلح وابسته با دولت ایالتی جوبالند واقع در جنوب این کشور  عملیاتی انجام داد که به کشته شدن 50 تروریست وابسته به الشباب از جمله دو سرکرده این گروه منجر شد.

در این عملیات، تعدادی از عناصر وابسته به الشباب مجروح و اسیر شدند و یگان مین روبی ارتش شماری از مین های کاشته شده را خنثی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سومالی، این عملیات نظامی مشترک در جریان پاکسازی روستاهای اطراف رودخانه جوبا واقع در اقلیم « جوبا سفلی » انجام شد.

کشته شدن 27 تروریست الشباب در جنوب سومالی

ارتش سومالی چند روزی است که در ایالت جوبالند عملیات خود را علیه الشباب شروع کرده به طوری که دو روز قبل از کشته شدن 30 تروریست خبر داده است.

الشباب یک گروه ترویستی وابسته به القاعده است که فعالیت خود را در سومالی از سال 2004 شروع کرده و با انجام عملیات تروریستی ثبات و امنیت این کشور و شاخ آفریقا را برهم زده است.

با انتخاب « حسن شیخ محمود » به عنوان رئیس جمهور سومالی، مبارزه با گروه تروریستی الشباب با قدرت و توان بیشتری ادامه یافت و ارتش این کشور با کمک مردان مسلح قبایل سومالی توانست مناطق زیادی از این کشور را از سیطره عناصر الشباب آزاد کند.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل در آستانه شکست کامل و نابودی است
  • اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
  • انصارالله: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خورد
  • انصارالله یمن: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خورد
  • نتانیاهو بقای اسرائیل را به خطر می اندازد/ ما یک قدم با شکست کامل فاصله داریم
  • درخواست انصارالله برای اقدام جهانی در برابر جنایات اسرائیل
  • عملیات موفقیت‌آمیز «قسام» علیه عناصر صهیونیست در غزه
  • مدیر بندر ایلات: هر ماه میلیون‌ها دلار خسارت می‌دهیم
  • کشته شدن ۵۰ تروریست الشباب در سومالی
  • دهمین سالگرد تجاوز نظامی به یمن؛ دورنمای حل بحران چیست؟