Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد - هیات وزیران به پیشنهاد وزارتخانه‌های اقتصاد و راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، آیین‌نامه اجرایی مربوط به نحوه تسویه بدهی‌ها و مطالبات دولت را اصلاح کرد.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت» هیات وزیران در جلسه ۵ بهمن ۱۳۹۹ به پیشنهاد وزارت خانه‌های امور اقتصادی و دارایی و راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی، آیین‌نامه اجرایی بند (و) و جزء (۴-۲) بند (و) تبصره (۵) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، موضوع به ترتیب نحوه تسویه بدهی های قطعی دولت از طریق اسناد خزانه و نحوه تسویه مطالبات با منشاء قانونی نهادهای عمومی غیردولتی، شرکت‌های دولتی، بانک‌ها، بیمه‌ها، اتحادیه ها و آستان‌های قدس با حسابرسی ویژه را اصلاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، بدهی‌های قطعی دولت شامل بدهی دستگاه‌های بدهکار به اشخاص متقاضی که به استناد ماده (۱۹) قانون محاسبات عمومی کشور، ایجاد و با توجه به ماده (۲۰) قانون مذکور تسجیل شده باشد، می‌شود.

همچنین اقلام بدهی و طلب دولت با اشخاص متقاضی که مربوط به دستگاه اجرایی خاصی نباشد و یا توسط دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط اعلام نشده باشد، با اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی و تأیید سازمان حسابرسی، بدهی و طلب قطعی دولت تلقی می‌شود.

علاوه بر این به منظور صدور اسناد تسویه خزانه نوع دوم، مطالبات با منشأ قانونی نهادهای عمومی غیردولتی، شرکت‌های دولتی، بانک‌ها، بیمه‌ها، اتحادیه‌ها و آستان های مقدسه از دستگاه‌های بدهکار که به موجب قوانین و مقررات ذی ربط ایجاد شده‌اند، پس از اخذ تأییدیه حسابرسی ویژه توسط دستگاه بدهکار، به عنوان بدهی قطعی دولتی تلقی می‌شود.

مرجع حسابرسی ویژه و تایید مطالبات سایر اشخاص متقاضی مشمول این آئین نامه به موجب دستورالعمل بند (س) تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ تعیین می‌شود.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: نحوه تسویه قطعی دولت بدهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۴۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه مدون اقتصادی همدان منطبق با تحقق شعار سال تکلیف شد

استاندار همدان با بیان اینکه عملکرد ادارات منطبق بر سند توسعه استان است، گفت: برنامه مدون اقتصادی همدان امروز در شورای برنامه‌ریزی اعلام و تکلیف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی استان همدان اظهار‌داشت: ظرفیت‌سازی در امر پشتیبانی از جهش تولید با مشارکت مردم توسط دستگاه‌های اجرایی استان باید با جدیت دنبال شود.

وی ضمن قدردانی از حوزه معاونت اقتصادی استان برای تدوین و ارائه برنامه جامع اقتصادی همدان در راستای تحقق شعار سال بیان کرد: باتوجه به اهمیت و جایگاه حوزه اقتصاد برای جامعه می‌طلبد این برنامه بعنوان یک راهبرد ویژه و تکلیف اجرایی در دستور کار مدیران اقتصادی استان قرار گیرد.

مقام عالی دولت در استان همدان، تاکید کرد: از گذشته نیز توجه استان به سمت اقتصاد، تولید و رشد اشتغال بوده است لیکن با توجه به راهبرد مقام معظم رهبری با جدیت و توان بیشتری این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه از مدیران، فعالان و بخش‌خصوصی در حوزه اقتصاد انتظار داریم امسال متفاوت از گذشته، پای مردم را به بخش تولید باز کنند،گفت: شهرک‌های صنعتی باید به سمت دانش‌بنیان‌ها و فناوری‌های نوین حرکت کنند.

وی با ابراز رضایت از عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان منطبق بر سند توسعه سه ساله این استان، عنوان کرد: انتظار داریم سهم اعتبارات سفر ریاست جمهوری توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی پیگیری و جذب شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دولت مردمی و انقلابی ایران قوی در تامین آب استان حمایت ویژه و نقش اثر‌گذاری داشت، بیان کرد: خوشبختانه امروز شاهد هستیم که مشکل تامین آب در استان با هم‌افزایی و تعامل بین دولت و دستگاه‌های اجرایی در کنار همکاری و همراهی مردم فهیم استان مرتفع شده است.

قاسمی‌فرزاد با تاکید بر اینکه به کارگیری از بسترهای قانونی نیز در توسعه عمرانی و اقتصادی استان راهگشا خواهد بود، بیان کرد: در جلسات آتی شورای برنامه‌‌ریزی برنامه مدونی از حوزه عمرانی نیز منطبق بر قانون و بسترهای موجود در راستای تحقق شعار سال اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خدمات و برنامه‌هایی که در حوزه عمرانی استان ارائه می‌شود باید پیوست عملیاتی داشته باشد، گفت: تلاش‌ و برنامه‌ریزی برای تحقق شعار سال در حوزه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی وظیفه و ماموریت تک تک مدیران استان همدان است و در این زمینه همه مکلف به اجرای سیاست‌های ابلاغی دولت هستیم برهمین‌اساس با هرگونه اهمال کاری به جد برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «آیین‌نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه» اصلاح و بازنویسی شود
  • برنامه مدون اقتصادی همدان منطبق با تحقق شعار سال تکلیف شد
  • بخش‌نامه تحقق جهش تولید با مشارکت مردم ابلاغ شده است
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • کدام دستگاه‌ها در سفر دولت به سمنان میزخدمت دارند؟
  • اجرای فرایند مدیریت سبز در ادارات اصفهان توسط سازمان پسماند شهرداری
  • دهقانی فیروزآبادی: دولت زمینه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی را فراهم کرده است
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی‌ها/ رد یک شایعه درباره خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی‌ها/ رد یک شایعه در مورد خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی ها/ رد یک شایعه در مورد خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس