Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشیدقربانی گفت: پیوند خانه، مدرسه و مسجد موجب توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در بین دانش‌آموزان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، رشیدقربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در گردهمایی مشترک کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش و پیش اجلاسیه نماز دانش‌آموزی استان، به اهمیت و نقش نماز در آموزش و پرورش پرداخت و گفت: نماز آب زلالی است که روح انسان‌ها را شست‌وشو می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی پیاده‌سازی فرایض دینی به ویژه نماز در نظام تعلیم و تربیت را بسیار مهم دانست و اظهارداشت: در اهمیت نماز همین بس که به عنوان اولین فریضه دینی بعد از بعثت بر مسلمانان واجب شد و سایر فرامین در طول 23 سال بعد واجب شده است.

 

 مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به اهمیت ترویج فرهنگ نماز بین دانش‌آموزان پرداخت و با بیان اینکه امسال در اجلاسیه بیست و نهم در بخش علمی عنوان «پیوند خانه، مدرسه و مسجد و نماز »بود و با تاکیداتی که حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در بحث نماز داشتند به اهمیت این سه نهاد اشاره شده و هرچه چقدر ارتباط این سه نهاد بیشتر باشد قطعا استحکام بیشتری به لحاظ فرهنگی در میان دانش آموزان و خانواده ها و در بین مردم ایجاد می‌کند.

 

 قربانی عنوان کرد: واگرایی سه نهاد خانه، مدرسه و مسجد می‌تواند آسیب‌های قابل توجهی داشته باشد و برعکس همگرایی آنها و ارتباط و تعامل با هم می‌تواند نقش موثری را در موفقیت تربیت دینی دانش‌آموزان ایفا کند.

 

وی با بیان اینکه جامعه ما جامعه معتقد و دینی است؛ گفت: اگر به لحاظ تربیت دینی به تربیت وارسته و شایسته‌ای برسد؛ قطعا در عرصه‌های دیگر هم موفق خواهد بود و از این جهت پیوند خانه، مدرسه و مسجد و قرار گرفتن محور نماز در بین آنها می‌تواند بسیار موثر باشد.

 

 وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش مسئولین وزارت آموزش و پرورش و معاونت پرورشی و فرهنگی در چند سال اخیر در حوزه‌های فرهنگی و بویژه بحث نماز، قرآن و عترت توجه خیلی ویژه‌ایی شده است و شاید در طول این یک سال با تمام محدودیت‌ها، اعتبارات ویژه‌ایی برای این امر مهم در نظر گرفته شده است و این موضوع می‌تواند در پیشبرد برنامه‌های قرآنی و نماز دانش‌آموزان بسیار مهم باشد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ارتباط مستمر کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه را بسیار موثر دانست و اظهارداشت: با نقشی که امامان جمعه دارند، می‌توانند نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دانش‌آموزان ایجاد کنند.

 

وی بر مشارکت و همراهی سایر دستگاه‌ها در بحث اقامه نماز تاکید کرد و گفت: تربیت هویت دینی و بویژه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید در دستور کار کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش قرار دهیم.

 

قربانی افزود: خوشبختانه نماینده محترم ولی فقیه در استان کردستان توجه خاصی به بحث عمیق نگریستن به موضوع نماز در بین دانش‌آموزان دارند و باید اقدامات ما بر روی دانش‌آموزان تاثیر علمی بگذارد.

 

وی ابراز امیدورای کرد: امامان جمعه و مدیران آموزش و پرورش در شهرستان‌ها هم توجه خاصی به موضوع نماز دانش‌آموزان داشته باشند و از ظرفیت کمیته همکاری در امر اقامه نماز استفاده حداکثری صورت گیرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان به اقدامات آموزش و پرورش کردستان در حوزه قرآن، نماز و عترت پرداخت و از شرکت 105 هزار دانش‌آموز استان در مسابقات قرآن، عترت و نماز در طول سال جاری خبر داد و گفت: 94 هزار نفر از دانش‌آموزان استان در طول دو سه سال گذشته در برنامه حفظ جزء سی قرآن کریم شرکت داشته‌اند.

 

وی برگزاری محافل انس با قرآن کریم ، تاسیس و راه اندازی چهار باب دارالقرآن در طول سال گذشته و مجموعا فعالیت 14 دارالقرآن در سطح استان، اختصاص 250 میلیون تومان اعتبار برای فعالیت های قرآن، عترت و نماز در بین دانش‌آموزان، اختصاص مبلغ 600 میلیون تومان برای تجهیز 7 مرکز دارالقرآن با همکاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، ایجاد 85 نماز خانه در مدارس جدید الاحداث و دائر بودن یک هزار و 538 باب نماز خانه مناسب در مدارس سطح استان را از اهم این اقدامات برشمرد.

 

قربانی همچنین از راه اندازی 17 کانال تولید محتوا در موضوع قرآن، عترت و نماز در ایام کرونایی خبر داد و گفت: بیش از 5 هزار تولید محتوا در قالب های مختلف توسط دانش آموزان و فرهنگیان در چهار سطح مدرسه ای، منطقه ای، استانی و کشوری بارگذاری شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در بخش پایانی سخنان خود به موفقیت و دستاوردهای آموزش و پرورش کردستان در حوزه قرآن، نماز و عترت پرداخت و کسب رتبه برتر استانی ستاد اقامه نماز، کسب رتبه اول و دوم انشای نماز و چهارم حفظ قرآن در سطح ملی و کشوری، کسب رتبه برتر کشوری کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، کسب رتبه دستگاه اول و برتر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان را از اهم این دستاوردها عنوان کرد.

 

 وی در پایان از حمایت و مشارکت کلیه مسئولین استان تقدیر و تشکر کرد و با بیان اینکه آموزش و پرورش یک نهاد اجتماعی وسیع است که با شرکت همه مسوولان می‌تواند قدم بردارد؛ از دستگاه‌ها خواست آموزش و پرورش را در اجرای برنامه‌ها و تربیت دینی و اجتماعی همراهی کنند.

پایان پیام/713

منبع: شبستان

کلیدواژه: اقامه نماز آموزش و پرورش کردستان مدیرکل آموزش و پرورش کردستان آموزش و پرورش کردستان بین دانش آموزان کمیته همکاری مدرسه و مسجد نماز در بین پیوند خانه اقامه نماز کسب رتبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۴۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی هشت پایگاه اعتکاف علمی ویژه دانش آموزان در شهرستان سبزوار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان سبزوار گفت: برای ایجاد فضایی آرام برای مطالعه دانش آموزان کنکوری و رفع دغدغه خانواده‌ها و دانش آموزان در روز‌های آغازین سال نو، آموزش و پرورش سبزوار نسبت به راه اندازی هشت پایگاه اعتکاف علمی نوروز ۱۴۰۳، ویژه کنکور و امتحانات نهایی و دو پایگاه کلاس‌های تقویتی و آمادگی امتحانات نهایی ویژه پایه‌های دهم و یازدهم در سطح شهرستان اقدام کردهاست.

بخش ابادی افزود:پایگاه‌های مطالعاتی نوروزی شهرستان سبزوار از ۲۶ اسفندماه لغایت ۱۲ فروردین ماه به مدت ۱۶ روز از ساعت ۷ صبح تا ۲۱ شب با امکانات ویژه و با برنامه‌های جمع بندی و رفع اشکال دروس، کلاس‌های تقویتی، مشاوره‌ای و... در فضایی مطلوب و آرام و با لحاظ نمودن شرایط ماه مبارک رمضان، فعالیت دارند.

وی گفت: همچنین پایگاه‌های کلاس‌های تقویتی و آمادگی امتحانات نهایی نیز در ایام نوروز برای ارتقای کیفیت آموزشی فعالیت دارند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان سبزوار افزود: هدف از برپایی پایگاه‌های اعتکاف نوروزی، علاوه بر برگزاری کلاس‌های جمع بندی دروس مطالعه شده، افزایش خودباوری، انگیزه و اعتماد به نفس، مشاوره درسی و تشخیص نقاط قوت و ضعف و استفاده حداکثری از زمان طلایی در تعطیلات نوروز می‌باشد.

بخش ابادی گفت: پایگاه‌های مطالعاتی اعتکاف علمی نوروزی ۱۴۰۳ شهرستان سبزوار، جمعیتی در حدود ۵۰۰ دانش آموز از شهرستان سبزوار و تعدادی دانش آموز مهمان از سایر نواحی و شهرستان‌ها را تحت پوشش قرار داده اند.

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان منبع ظرفیت‌های فراوانی در حوزه اقتصادی و گردشگری است
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • اعلام نتایج «پویش مهر» از اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • ساده‌زیستی در میان دانش‌آموزان استان قزوین ترویج شود
  • اجرای پویش ملی در پناه خدا ویژه دانش آموزان در ایام نوروز و ماه رمضان
  • تمرین‌های تمرکزی باید جایگزین تمرین‌های عادی شود
  • راه اندازی هشت پایگاه اعتکاف علمی ویژه دانش آموزان در شهرستان سبزوار
  • ارتقای کیفیت آموزش در مدارس دولتی، اولویت دولت و آموزش و پرورش