Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بانوان ایران اسلامی با تاسی از حضرت زهرا (س) نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» امروز (8 بهمن) در دیدار با اعضای کنگره ملی زنان شهید، جانباز، آزاده و تکریم از مادران و همسران شهدای استان مرکزی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شیر زنان گفت: این بانوان دلیر با تاسی از حضرت زهرای مرضیه(س) و حضرت زینب کبری(س) با حضور خود در عرصه های مختلف نقش آفرینی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با اشاره به اینکه بانوان ایران اسلامی همواره در همه عرصه ها، حضور و مشارکت فعال داشتند، افزود: این شیر زنان در تمام وقایع از ۱۵ خرداد سال ۴۲ گرفته تا بهمن سال ۵۷ حضور داشته و نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند.

 

وی در ادامه ضمن گرامیداشت فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلابی اسلامی ایران ادامه داد: نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی باید توسط مسئولان و جامعه روحانیت برای نسل جوان و نوجوان امروز که آن روز ها را درک نکرده اند تبیین شود.

 

این مقام ارشد استان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای بیشماری را داشته و در طول این سال های موفقیت های گسترده ای را کسب کرده است، ادامه داد: ایام دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان این مهم است و باید در این زمینه کار شود.

 

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب شکوهمند ایران اسلامی برگرفته از قیام عاشوراست، اضافه کرد: بانوان این مرز و بوم نیز با تاسی از حضرت زینب(س) توانستند در دوران سخت انقلاب و حتی دفاع مقدس نقش آفرینی کنند و با صبر و شکیبایی و حضور و مشارکت فعال در پشت جبهه های حق علیه باطل نقش موثری در این پیروزی عظیم داشته باشند.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بیان کرد: مادران و همسران شهدا، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در جریان جنگ تحمیلی به منظور دفاع از ارزش های دینی و انقلابی، جوانان خود را به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل فرستادند تا خدشه ای به انقلاب و این مرز و بوم وارد نشود.

 

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش، ضمن تقدیر از صبر و شکیبایی این عزیزان بیان کرد: همه ما قدر دان زحمات و صبر و شکیبایی شما هستیم و امید است بتوانیم پیروان راستینی برای شهدا و امام شهدا باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه نگاه امام راحل به زن برگرفته از مبانی و اصول دینی و مبتنی بر ارزش‌گذاری بر مقام زن است، ادامه داد: در اسلام همان نگاهی که به مردان وجود دارد، برای بانوان هم دیده می‌شود اما با توجه به خصوصیاتی که دارند تفاوت‌هایی در وظایف و تکالیف آنان هست که این تفاوت ها نیز بخاطر جایگاه و احترامی است که برای بانوان قائل می شود.

 

امام جمعه اراک در ادامه به نقش مادری بانوان نیز اشاره کرد و گفت: مادران ایران اسلامی باید بسیار آگاه و هوشیار باشند چرا که دشمنان این مرز و بوم بیکار ننشسته اند و درصدد ضربه زدن به کیان خانواده و فرهنگ و اعتقادات جوانان این مرز و بوم هستند.

 

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام جمعه استان مرکزی اراک پیروزی انقلاب اسلامی مرز و بوم ایران اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۴۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توطئه های دشمن برای تعرض به امنیت ایران باحضورارتش مقتدرخنثی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، صبح چهارشنبه در مراسم رژه روز ارتش در کرمان، با اشاره به اینکه در تقویم جمهوری اسلامی ایران، ۲۹ فروردین، یادآور رشادت و دلیری غیور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران است گفت: ارتشیان دلیر و شجاع همواره با رشادت، جانفشانی و پایمردی آگاهانه، جان، هستی و وجود ارزشمند خود را در طبق اخلاص نهاده تا از حریم و کیان ایران اسلامی سلحشورانه دفاع کنند.

وی افزود: امسال در حالی روز ارتش را گرامی می‌داریم که غیور مردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هماهنگی کلیه نیروهای مسلح جان بر کف، گوشه‌ای از اقتدار نظام اسلامی در تنبیه رژیم غاصب و کودک صهیونیستی را به رخ جهانیان کشاندند.

حجت الاسلام حمیدی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ این روز را به آحاد ارتشیان ایران به ویژه ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنوبشرق کشور تبریک گفت و افزود: امیدوارم با استعانت از ذات لایزال الهی و در سایه توجهات حضرت بقیه الله الاعظم مهدی موعود (عج) با پیروی از رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) ارتش و نیروهای مسلح در مسیر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و دفاع از کیان ایران اسلامی پیروز و سر بلند باشند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز هر زمان و به هر بهانه‌ای معاندان و دشمنان نظام و ملت قصد توطئه و تعرض به امنیت، جان و ناموس مردم را داشتند، حضور ارتشیان و سپاهیان در کنار سایر عوامل نظامی، انتظامی و امنیتی کشور باعث ناکامی و نابودی آن نیات شوم شده و خواهد شد.

کد خبر 6080606

دیگر خبرها

  • جز امام (ره) و رهبری کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • ترکیب تیم ملی بانوان کوراش جمهوری اسلامی ایران مشخص شد
  • دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوره‏‌های مختلف انقلاب اسلامی نقش آفرینی کردند
  • ارتش مایه مباهات و سربلندی ملت ایران است
  • شکست هیمنه صهیونیستها در عملیات وعده صادق سپاه
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا (س)/ هرجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • توطئه های دشمن برای تعرض به امنیت ایران باحضورارتش مقتدرخنثی شد
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا(س) / هرکجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • پیام دریادار تنگسیری به فرمانده کل ارتش ایران
  • پیام سپاه لرستان به مناسبت روز ارتش