Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@22:51:46 GMT

کشف بسته سمی برای ترور رئیس جمهوری تونس

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۴۸۷۲

کشف بسته سمی برای ترور رئیس جمهوری تونس

شبکه خبری "المیادین" چهارشنبه شب از تلاش برای کشتن قیس سعید رئیس جمهوری تونس از طریق ارسال بسته پستی خبر داد.

به گزارش ایرنا، المیادین به نقل از کاخ ریاست جمهوری تونسی اعلام کرد که سعید از طریق یک بسته پستی سمی مورد هدف تروریست ها قرار گرفته است.

المیادین به جزییات و عاملانی که برای مسموم کردن رئیس جمهوری تونس تلاش کرده‌اند، هیچ اشاره‌ای نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مقام رسمی تونسی در ریاست جمهوری این کشور که به نامش اشاره نشده نیز در گفت وگو با شبکه الجزیره قطر با تأیید خبر تلاش برای مسمومیت سعید گفت: یک بسته پستی را دریافت کردیم که محتوی ماده عجیبی است و منتظر نتایج آزمایش این ماده هستیم.
این اقدام چند روز پس از اعتراضات سراسری در تونس صورت می‌گیرد.
پس از فروکش کردن تظاهرات و توقف اعتراضات تونس در روز شنبه، این تظاهرات مجددا دوشنبه شب از سرگرفته شد.
این اعتراضات به دنبال جان باختن «هیکل الراشدی» یک معترض که چند روز پیش به دست نیروهای امنیتی زخمی شده بود، از سر گرفته شد.
یکی از اعضای خانواده الراشدی به رسانه‌های محلی تونس گفت که وی در جریان اعتراضات هفته پیش بر اثر شلیک گاز اشک آور نیروهای پلیس زخمی و راهی بیمارستان شد اما دیروز بر اثر شدت جراحات وارده، جان خود را از دست داده است.

در همین حال، خبرگزاری رسمی تونس گزارش داد که پس از انتشار خبر فوت این جوان معترض تونسی، عده‌ای از معترضان به سمت مرکز پلیس در سبیطله حمله ور شده و آن را به آتش کشیدند.

در اعتراض به کشته شدن هیکل الراشدی، ۳۸ سازمان و جمعیت تونسی خواستار برگزاری تظاهرات در روز سه شنبه در میدان «باردو» شهر تونس شدند.

دو حزب کارگران و جنبش مردمی تونس پس از مرگ الراشدی با صدور بیانیه‌ های جداگانه، خواستار مشارکت گسترده مردم در تظاهرات روز سه‌شنبه شدند.

لینک کوتاه: asriran.com/003DiV

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جمهوری تونس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۴۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی

رهبران الجزایر، تونس و لیبی در اولین نشست مشورتی خود درباره امنیت مرزها و مبارزه با مهاجرت‌های غیرقانونی به توافق رسیدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رهبران تونس، الجزایر و لیبی در حاشیه هفتمین نشست کشورهای صادر کننده گاز که در اسفندماه 1402 در پایتخت الجزایر برگزار شد، مقرر داشتند نشست سه جانبه کشورهای مغرب عربی هر سه ماه یکبار برگزار شود و اولین نشست بعد از ماه مبارک رمضان باشد. این نشست دیروز در پایتخت تونس برگزار شد.

رهبران الجزایر، تونس و لیبی در پایان اولین نشست مشورتی خود اعلام کردند: ما درخصوص مبارزه با خطرات مهاجرت‌های غیرقانونی و متحد کردن مواضع و سخنرانی‌های خود در این زمینه به توافق رسیدیم.

بر اساس بیانیه پایانی این نشست، رهبران الجزایر، تونس و لیبی موافقت کردند یک کمیته مشترک تشکیل شود که وظیفه‌اش ایجاد هماهنگی با هدف حمایت از امنیت مرزهای مشترک درقبال مهاجرت غیر قانونی و جرایم سازمان یافته است.

به گزارش خبرگزاری رسمی تونس، در این بیانیه آمده است: شرکت کنندگان در نشست تونس موافقت کردند در تعامل با کشورهای مرتبط با پدیده مهاجرت غیرقانونی در شمال دریای مدیترانه و دولت‌های واقع در جنوب صحرای بزرگ آفریقا مواضع یکپارچه‌ای داشته باشند.

آنان در خصوص اهمیت برگزاری نشست‌های مشورتی به صورت منظم تاکید و اعلام کردند: در این نشست‌ها نه تنها مسائل سیاسی بلکه مسائل اقتصادی و اجتماعی باید مورد بررسی قرار بگیرند. برگزاری چنین نشست‌هایی سبب تقویت روابط میان کشورها خواهد شد.

برگزاری اولین نشست رهبران تونس، الجزایر و لیبی

 رهبران الجزایر، تونس و لیبی با تاکید برافزایش هماهنگی‌ها تصریح کردند: این موضوع سبب تقویت ثبات و امنیت در منطقه و رشد و شکوفایی آن می‌شود.

تشکیل یک کمیته کاری برای سرمایه گذاری مشترک در بخش‌های مهم و اولویت‌دار از دیگر موضوعات مورد توافق نشست تونس بود و شرکت کنندگان در آن بر ضرورت اجرای پروژه اتصال شبکه برق میان الجزایر، تونس و لیبی تاکید کردند.

در این نشست، جنایت جنگی رژیم صهیونیستی در کشتار و آواره کردن ملت فلسطین قویا محکوم و بر توقف فوری حمله وحشیانه نظامیان صهیونیستی به نوار غزه و پایان دادن به محاصره این باریکه تاکید شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • «آلاء» به تونس می‌رود
  • بسته ماندن غرفه رژیم صهیونیستی به علت اعتراض ها در ونیز
  • بسته ماندن غرفه رژیم صهیونیستی به خاطر اعتراض ها در ونیز
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران
  • تداوم تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • مسکو: جنگ ترکیبی با روسیه به قیمت تحقیر آمریکا تمام می‌شود
  • برگزاری اولین نشست رهبران تونس، الجزایر و لیبی