Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از خطرناک‌ترین حقایق در مورد فشار خون بالا این است که احتمال دارد شما متوجه ابتلا به آن نشوید. در حقیقت، تقریباً یک سوم افرادی که فشار خون بالا دارند، خودشان نمی‌دانند زیرا فشار خون بالا هیچ علامتی ندارد مگر اینکه خیلی شدید باشد. بهترین راه برای اینکه بفهمید فشار خون شما بالاست یا نه، معاینات منظم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا؛ اگر فشار خون شما بسیار بالا باشد، ممکن است علائم خاصی وجود داشته باشد که باید مراقب آن‌ها باشید، از جمله:

۱. سردرد‌های شدید

۲. خونریزی از بینی

۳. خستگی یا گیجی

۴. مشکلات بینایی

۵. درد قفسه سینه

۶. مشکل تنفس

۷. ضربان قلب نامنظم

۸. وجود خون در ادرار

۹. ضربان در قفسه سینه، گردن یا گوش

هنگامی که فشار خون به شدت بالا است و این علائم را دارید، ۵ دقیقه استراحت کنید و دوباره بررسی کنید. اگر فشار خون شما هنوز به طور غیرمعمول بالا بود، یک فوریت پزشکی محسوب می‌شود که باید سریعا دست به کار شوید.

برخی گمان می‌کنند علائمی مانند سرگیجه، عصبی بودن، تعریق، اختلال درخواب، گُرگرفتگی صورت و بروز لکه‌های خون در چشم مربوط به فشار خون است؛  اما ممکن است اینطور نباشد. اگر هرکدام از این علائم را دارید به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است یک بیماری جدی دیگر داشته باشید.

فشار خون بالا معمولاً علائمی ندارد بنابراین، همه باید مرتب آن را بررسی کنید. انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند بزرگسالان دارای فشار خون طبیعی باید هر سال فشار خون خود را چک کنند.

عدم درمان فشار خون بالا می‌تواند منجر به بیماری‌های جدی از جمله سکته مغزی، بیماری قلبی، نارسایی کلیه و مشکلات چشمی شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سلامت انسان فشارخون فشار خون بالا خون شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۴۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ نشانه در زمان خواب که علائم اولیه ابتلا به آلزایمر است!

آفتاب‌‌نیوز :

زنان دو سوم افراد مبتلا به آلزایمر را تشکیل می‌دهند و نظریه‌های متعددی درباره علت آن وجود دارد، بسیاری از این نظریه‌ها بر کاهش سطح استروژن که در دوران گذار یائسگی رخ می‌دهد، متمرکز شده‌اند. تحقیقات قبلی یکی از رایج‌ترین علائم یائسگی، یعنی گرگرفتگی را با عملکرد ضعیف حافظه و با تغییرات در ساختار، عملکرد و اتصال مغز مرتبط دانسته است با این حال، مشخص نیست که گرگرفتگی با نشانگر‌های زیستی آلزایمر مرتبط است یا خیر.

نشانگر‌های زیستی و تحقیق جدید

پیشرفت‌های اخیر در ارزیابی آلزایمر شامل توسعه نشانگر‌های زیستی مبتنی بر خون برای بیماری آلزایمر است که به‌ویژه برای ارزیابی خطر، دهه‌ها قبل از ظهور زوال عقل آلزایمر مفید بوده است. این نشانگر‌های زیستی به‌عنوان بخشی از یک تحقیق جدید که شامل حدود ۲۵۰ زن میانسال بود، استفاده شد. هدف از این تحقیق تعیین این مورد است که آیا گرگرفتگی ارزیابی شده به‌طور عینی با نیمرخ‌های نشانگر زیستی نامطلوب بیماری آلزایمر مرتبط است یا خیر.

یافته‌های پژوهش

دکتر ربکا تورستون، مدیر بهداشت زیستی رفتاری زنان در گروه روانپزشکی دانشگاه پیتسبورگ آمریکا و دکتر پائولین ماکی، پروفسور روانپزشکی در دانشگاه ایلینوی در شیکاگو، این تحقیق را رهبری کردند. بر اساس نتایج تحقیق، دکترتورستون و ماکی و گروه آنان به این نتیجه رسیدند که گرگرفتگی هنگام خواب ممکن است نشانگر زنان در معرض خطر زوال عقل و آلزایمر باشد. علاوه بر این، میزان بیشتری از گرگرفتگی در خواب با افزایش احتمال آلزایمر همراه بود. این یافته‌ها پس از تطبیق بیشتر با استرادیول و ویژگی‌های خواب که با اکتیوگرافی (وسیله‌ای برای تشخیص برخی از اختلالات خواب) ارزیابی شد، همچنان معنادار بودند. گرگرفتگی به‌طور عینی با استفاده از کنترل رسانایی الکتریکی پوست به‌طور سرپایی اندازه‌گیری شد.

دکتر تورستون می‌گوید: در میان چیز‌های دیگر، این یافته‌ها نشان می‌دهد زنانی که گرگرفتگی‌های مکرر، به‌ویژه هنگام خواب را تجربه می‌کنند، ممکن است نیازمند تلاش‌های کاهش خطر زوال عقل و آلزایمر باشند.

دکتر استفانی فاوبیون، مدیر پزشکی انجمن یائسگی افزود: با توجه به تاثیر نامطلوب بر کیفیت زندگی و بار مالی بیماری آلزایمر، مهم است که ما تا حد امکان در مورد علل بالقوه و علائم هشدار دهنده اطلاعات کسب کنیم تا بتوانیم قبل از شروع بیماری آلزایمر رویکرد پیشگیرانه داشته باشیم. این تحقیق بر نیاز به گفتگو‌های باز مستمر بین بیماران و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی تاکید می‌کند تا هر گزینه درمانی را بتوان با دقت در نظر گرفت.

نتایج این تحقیق در نشست سالانه انجمن یائسگی امسال به‌عنوان بخشی از ارائه با عنوان «علائم وازوموتور یائسگی و نشانگر‌های زیستی بیماری آلزایمر پلاسما» ارائه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شناسایی ۹۱ هزار فرد مبتلا به فشار خون در قزوین
  • وسواس؛ بیماری سمج اما درمان‌پذیر
  • چگونه از ابتلا به فشار خون پیشگیری کنیم؟
  • اگر این ۵ نشانه را دارید به بیماری جدی مبتلا شده اید
  • منبع موتورخانه ترموتبرید
  • آبله مرغان؛ بیماری شایع اولین فصل سال
  • تفال به حافظ یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳؛ دوش بیماری چشم تو ببرد از دستم....
  • ۵ نشانه خطر نشانه اینکه به بیماری جدی مبتلا هستید
  • ۵ نشانه خطر که شما به بیماری جدی مبتلا هستید
  • ۲ نشانه در زمان خواب که علائم اولیه ابتلا به آلزایمر است!