Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@01:24:58 GMT

گفتار، نوشـتار، تصویر

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۵۳۱۸

گفتار، نوشـتار، تصویر

از منظر من، مسأله شناس انسان محقق و اندیشه‌ورزی است که عمیقاً درگیر تاریخ و فرهنگ جامعه خود و جامعه انسانی است.

در این تحقیق می‌کوشم تا اهمیت و ضرورت مسأله‌شناس بودن را توضیح دهم. برای من مسأله‌شناس لزوماً دانشمند در معنای دقیق کلمه نیست. دانشمندی که در آزمایشگاه فیزیک و شیمی دست‌اندرکار کشف قوانین طبیعت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از منظر من، مسأله شناس انسان محقق و اندیشه‌ورزی است که عمیقاً درگیر تاریخ و فرهنگ جامعه خود و جامعه انسانی است و متعهدانه می‌کوشد تا درگیری‌ها و دغدغه‌های انسانی و اجتماعی درون سازوکارها و تضادها و تنش‌ها و کشمکش‌های جمعی شناسایی فهم و تفسیر کند. مسأله‌شناس، فرهنگ‌شناس است؛ انسان اندیشمند که اشکال مختلف صور نمادین و معنایی جامعه را همچون متن و روایتی قابل خواندن و تفسیر کردن می‌داند می‌کوشد تا آنها را بخواند و به سخن درآورد از این‌رو مسأله‌شناس و فرهنگ‌شناس با متن‌های مختلف سروکار دارد. متن‌هایی که از جنس کنش، کالا، گفتار، نوشتار، تصویر و تفسیر هستند. مسأله‌شناس روی دیگر تفسیرگری است که می‌کوشد در پرتو دانش و بینش حرفه‌ای‌اش جهان اجتماعی- تاریخی را که در آن زیست می‌کند و به آن تعلق دارد تفسیر کرده و روایت‌پذیر سازد. جرقه مسأله‌شناس فهمیدن است. ‌

 

--- مرورگر شما از این فرمت پشتیبانی نمی کند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مسأله شناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۵۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار روز سه شنبه در دیدار با اعضاب ستاد بزرگداشت هفته کار و کارگر به نقش حساس و مؤثر جامعه کارگری در تحقق جهش تولید هم پرداخت و افزود: ایجاد انگیزه مالی و حفظ شأن و کرامت جامعه کارگری از راه کارهای مهم برای توسعه و پویایی حوزه تولید است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام همچنین توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی را از موارد ضروری برای اشتغالزایی در استان عنوان کرد.

نورالدین الیاسی مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان هم با بیان اینکه حدود نیمی از سه هزار و چهارصد تعاونی استان، نیمه فعال یا غیر فعال هستند، اضافه کرد: احیاء این تعاونی‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 6086938

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»
  • لزوم صدور احکام متناسب با جرم در مورد پرونده‌های مرتبط با حجاب
  • منتظری: قضات به متخلفان در بحث حجاب احکام تنبیهی صادر کنند
  • فال حافظ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • آموزش و پرورش پله اول حفظ حجاب
  • فال حافظ امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • درس‌گفتار‌های سعدی‌خوانی، به مناسبت بزرگداشت سعدی برگزار شد
  • ۵ مسأله اصلی مازندران در نقشه مهندسی فرهنگی معرفی شد