Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@19:14:31 GMT

چراغ خانه ما

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۶۲۱۱

چراغ خانه ما

به گزارش ایرنا، چراغ خانه ما در تیراژ هزار نسخه توسط انتشارات گرا در سال ۹۷ در ۴۷۱ صفحه لحظات ناب و زیبای زندگی سردار شهید ذبیح الله دریجانی را رشته تحریر درآورده است.

این کتاب که مطلع آن را جملاتی زیبا از زبان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی آراسته است، در پنج فصل دوران زندگی سردار شهید ذبیح الله دریجانی را در کودکی، زمان تصدی مسئولیت های اجتماعی و دفاعی، شهادت، توصیه ها، نامه ها و صیت نامه و البته تصاویری از لحظات زندگی این سردار شهید تشریح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

از گریه های حاج قاسم

"از گریه های حاج قاسم" عنوان نخستین مطلب کتاب "چراغ خانه ما" است که از زبان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که در سخنرانی بعد از عملیات کربلای پنج عنوان شده و این کتاب را زینت بخشیده است.

در این مطلب آمده است: "شهدایی که در همان کوران جنگ، فریاد رسی بودند برای همه گرفتاران دشمن، نوری بودند برای تاریکی جمع ما، امیدی بودند برای همه مظلومان، ناصری بودند برای دین خدا، مرهمی بودند بر همه زخم‌ها، سرپرستی بودند بر همه یتیمان. خدایا تو شاهدی که قلبم می‌سوزد. خدایا تو شاهدی که از غمشان کمرهایمان تا شده است. خدایا چگونه می‌توانم با زبانی که طهارت آن را ندارد، من حاج یونس را برای شما وصف کنم؟ چگونه می‌توانم من چهره مهتاب که نه زرد بود و نه قرمز، نه نور بود و ناتابیده از نور. جلوه‌ای از نور او بود که خاکم و خاک جبهه پوشانده بودش، ولی از زیر خاک نورانی بود؛ شهید (ذبیح الله) دریجانی را برای شما تشریح کنم؟ چگونه می‌توانم مظلومیت حاج علی محمدی را؟ چگونه می‌توانم آن بدن موج موج ترکش و نحیف و پر از رنج عابدینی را، چگونه می توانم تاجیک را، شول را، میر حسینی را ...» (صدای گریه های سردار اسلام)

در مطلب دوم کتاب چراغ خانه ما با عنوان "نیم نگاهی به زندگی سردار بزرگ اسلام شهید "ذبیح الله دریجانی" شده و در بخشی بعد از مقدمه سردار شهید دریجانی از زبان شاعرانی چون محمدرسول دریجانی فرزند شهید، خلبان شهید ملک قاسمی، محمود شاهرخی و سید محمدرضا سیادت نسب توصیف شده است.

این کتاب بهمن سال ۹۷ با حضور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، همسر، فرزند و تعدادی از همرزمان سردار شهید ذبیح الله دریجانی در بیت الزهرا (س) کرمان رونمایی شد.

این کتاب مجموعه‌ای است از زندگی و خاطرات سردار شهید «ذبیح‌الله‌ دریجانی» که توسط «محمدرضا صرفی» از اساتید دانشگاه و «شهناز دریجانی» همسر شهید به رشته تحریر درآمده و انتشارات "گرا"ی کرمان آن را چاپ و منتشر کرده است.

ذبیح‌الله دریجانی اول آذر ۱۳۴۰ در خانواده ای متدین، مومن، و دوست داشتنی در روستای دریجان از توابع شهرستان بم به دنیا آمد. پدرش یدالله و مادرش رزم‌خواه نام داشت.

شهید دریجانی در سال ۱۳۶۰ ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد او به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. مدتی در«معاونت پرسنلی لشکر ۴۱ ثارالله» به خدمت خود در جبهه‌های جنگ ادامه داد تا اینکه بعد از ماه‌ها جنگ و نبرد و شرکت در عملیات‌های متعدد با اصرار زیاد فرماندهانش به «معاونت ستاد لشکر پیروز ۴۱ ثارالله» مصوب شد. این شهید بزرگوار در عملیات پیروزمند «والفجر هشت» با مواد شیمیایی مجروح شد اما پیش از آنکه بهبودی یابد در جبهه حاضر شد تا اینکه ۳۰ دی ماه ۱۳۶۵ در جریان عملیات "کربلای پنج" در منطقه شلمچه به شهادت رسید. مزار این فرمانده دلاور در گلزار شهدای زادگاهش دریجان منطقه ای واقع در شهرستان بم در کنار برادر شهیدش جعفر آرام گرفته است.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی کتابخانه ایرنا کرمان شهدا قاسم سلیمانی پروندهٔ خبری تورق کتابخانه ۹۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی کتابخانه ایرنا کرمان خبرگزاری جمهوری اسلامی کتابخانه ایرنا کرمان شهدا قاسم سلیمانی اخبار کنکور چگونه می توانم قاسم سلیمانی سردار شهید حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۶۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایعات اخراج حکمتیار نادرست است

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت اقامتگاه گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان در منطقه‌ی‌ دارالامان کابل «مورد منازعه» بود و به همین دلیل تصمیم گرفته شد که او در محل مناسبی زندگی کند.

مجاهد گفت شایعات نشرشده در رسانه‌ها در مورد اخراج آقای حکمتیار از این اقامتگاه، نادرست بود.

او حکمتیار را یک شخصیت جهادی افغانستان توصیف کرده و افزوده است که هیچ اقدامی علیه او صورت نگرفته است و عزت، وقار و حیثیت او در جای خود است.

در روزهای گذشته گزارش‌های تأییدنشده از محاصره‌ی خانه‌ی سابق حکمتیار توسط نیروهای طالبان منتشر شد.

پس از آن، حبیب‌الله حکمتیار، پسر رهبر حزب اسلامی افغانستان گزارش‌ها در مورد محاصره‌ی خانه‌ی پدرش توسط طالبان را رد کرد و گفت که او محل زندگی خود را تغییر داده است.

او گفت که پدرش در خانه‌ای که حکومت پیشین پس از توافق صلح در اختیارش قرار داده بود، زندگی می‌کرد اما طالبان این توافق را نمی‌پذیرند.

گفته‌ی می‌شود که حکمتیار اکنون در یک خانه‌ی مسکونی در منطقه‌ی وزیر اکبرخان کابل مستقر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • امروز هر چه داریم به برکت خون‌های پاک شهداست
  • پخت بیش از یک هزار غذای اطعام مهدوی در اندیمشکی 
  • ۱۲ پیشنهاد برای موزه گردی در تهران
  • سی و ششمین سالگردشهادت سردار املاکی
  • شایعات اخراج حکمتیار نادرست است
  • آیین «رمضونیکه» سیستانی‌های گلستان
  • آیت‌الله سعیدی: شعار سال چراغ راه مسئولان باشد
  • تقدیر مدیر حوزه‌های علمیه کشور از خدمات مختلف سپاه
  • تقدیر مدیر حوزه‌های علمیه کشور‌ از خدمات مختلف سپاه
  • راه‌اندازی ۳۵ دارالقرآن در استان فارس