Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@15:55:06 GMT

جنگل‌کاری یک گروه دوستدار طبیعت در الموت قزوین

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۶۲۲۹

جنگل‌کاری یک گروه دوستدار طبیعت در الموت قزوین

محرم رضایی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این گروه مردمی دوستدار طبیعت داوطلب جنگل کاری در سطح ۴۰ هکتار از اراضی روستای سپوهین الموت غربی شده است.

وی با بیان اینکه نهال کاری این طرح آغاز شده است، اظهار داشت: در این طرح نهال ها از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین در اختیار گذاشته شده و اعضای این گروه نیز چاله کنی، کاشت و آبیاری نهال ها را برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول افزود: به همکاری سازمان های مردم نهاد و جوانع محلی برای جنگل کاری و حفظ پوشش گیاهی اراضی ملی در کشور و استان قزوین نیاز مبرم داریم.

رضایی زاده اظهار داشت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین برای همکاری با سازمان های مردم نهاد واجد شرایط در زمینه حفاظت از منابع طبیعی و تقویت پوشش گیاهی آمادگی دارد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی، تقویت پوشش گیاهی و نهال کاری باید از سوی رسانه ها و سازمان های مردم نهاد بین اقشار مختلف جامعه تبیین و نهادینه شود.

بیش از ۶۰ درصد مساحت استان قزوین را منابع طبیعی تشکیل می دهد.

منابع طبیعی استان قزوین شامل ۸۵۰ هزار هکتار مرتع، ۲۸ هزار هکتار جنگل و ۲۹ هزار هکتار بیابان تشکیل می‌دهد.

برچسب‌ها کاشت نهال جنگل استان قزوین مشارکت های مردمی منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاشت نهال جنگل استان قزوین کاشت نهال جنگل استان قزوین مشارکت های مردمی منابع طبیعی اخبار کنکور منابع طبیعی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۶۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی در بیش از یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی راین

حاج محمدی گفت: عصر روز سه شنبه  ۷ فروردین ماه، بیش از یک هکتار از اراضی ملی حوزه روستای  خیچ و قصر میان، طعمه حریق شد که با اطلاع به موقع ساکنین روستا و حضور ماموران یگان حفاظت، حریق مهار شد.

وی افزود: بیشتر حریق‌های منابع طبیعی منشا انسانی دارد و در این میان  افزایش آموزش و آگاهی بخشی مردم به خصوص جوامع محلی و روستائیان در حفظ و حراست از منابع طبیعی و پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی تاثیر بسزایی دارد.

مسئول منابع طبیعی و آبخیزداری بخش راین بیان کرد: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان، گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و ... اطلاع رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم سراسری کاشت نهال به مناسبت روز طبیعت
  • احیای جنگل‌های شمشاد خزری
  • توضیحات جدید سازمان منابع طبیعی درباره قطع درختان در الیمالات مازندران
  • بیش از ۲ میلیون هکتار اراضی زراعی خراسان شمالی سنددار شدند
  • تثبیت ۱۰۰ درصدی مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی 
  • سنددارشدن ۹۹ درصد عرصه‌های ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی
  • ۵۰۰ میلیون اصله نهال در طرح کاشت یک میلیارد درخت به زراعت چوب اختصاص دارد
  • آتش سوزی در بیش از یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی راین
  • کاشت سالانه ۸۰ میلیون نهال؛ آیا مشابه جنگل‌های شمال در خوزستان ساخته می‌شود؟
  • آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد افتاد