Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدیف بدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:مطالعات فاز اول اتصال طرح راه آهن اردبیل به پارس آباد مغان انجام و اجرای آن در سال ۱۴۰۰ هم پیش بینی شده ضمن اینکه اتصال آن به شبکه ریلی جمهوری اذربایجان مورد تاکید قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: اجرای طرح راه آهن اردبیل به مغان از جمله موضوعات در حال پیگیری نمایندگان و مسئولان استان است و این طرح بدون اتصال به منطقه مغان و شبکه ریلی جمهوری آذربایجان ابتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدری ادامه داد: این خط ریلی منطقی‌ترین و کم هزینه‌ترین مسیر ریلی در کریدور شمال ـ جنوب محسوب می‌شود و با ادامه احداث آن تا منطقه مغان و گمرک مرزی در شهرستان بیله‌سوار در واقع  کل استان به شبکه ریلی کشور متصل خواهد شد.

وی روند عملیات پروژه راه آهن اردبیل-میانه را مطلوب دانست و گفت:از اول سال جاری تاکنون اعتبارات خوبی برای این پروژه جذب شده و چهارهزار میلیارد ریال اعتبار جدید برای این پروژه ابلاغ شده و تا پایان سال جاری هم ۱۲هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص خواهد یافت.

 نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی درباره احداث بزرگراه در استان افزود:اتصال اردبیل به مرکز کشور و استان‌های غربی و شرقی بصورت بزرگراهی مورد پیگیری جدی قرار گرفته بطوریکه برای پروژه اردبیل-سرچم ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

بدری بیان کرد: احداث بزرگراه اردبیل-آستارا ، نیر- سراب و اردبیل-مغان هم در اولویت قرار گرفته و امید است اردبیل در چهار سال آینده به سمت مرکز کشور بصورت بزرگراهی متصل شود.

به گزارش ایرنا، اجرای پروژه راه‌آهن اردبیل که بر اساس برنامه زمان‌بندی شده قرار است اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد، این روزها سرعت گرفته و برای اجرا و اتمام این پروژه ۱۴ ساله، هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد اعتبار از محل فاینانس داخلی بانک ملی در سه قسط اختصاص یافته است.

بر این اساس، در مدت سه سال و هر سال، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی اعتبار مورد نیاز این طرح از طرف بانک ملی تامین شده و بخشی از اعتبارات نیز مورد نیاز طرح نیز از سوی دولت تامین می‌شود.

این پروژه ریلی هم‌اکنون در ۱۲ قطعه شامل ۳۵ درصد منطقه کوهستانی و سخت‌گذر، ۴۵ درصد تپه ماهور و ۲۰ درصد دشت با سرعت قابل قبول در حال اجراست.

مرتفع‌ترین پل ریلی کشور به ارتفاع ۸۳ متر در مسیر آرپاچایی برای ایجاد ارتباط در این خط ریلی به اتمام رسیده  و علاوه بر آن، در طول مسیر ۲۷ کیلومتر تونل و هفت کیلومتر گالری نیز بازگشایی شده و در حال اجراست.

عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده و در این مدت بارها مردم استان وعده‌های تحقق نیافته بسیاری برای افتتاح آن شنیده‌اند، اما با تامین اعتبار توسط بانک ملی ایران، عملیات اجرایی این پروژه سخت شتاب گرفته است.

در طرح راه‌آهن اردبیل - میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل دره‌ای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا می‌شود.

حجم عملیات اجرایی این خط ریلی بسیار گسترده بوده و برای تکمیل آن حدود ۳۵ هزار تن مصالح فلزی همچون آهن‌آلات، میلگرد و کابل و حدود ۲۲۰ هزار تن سیمان مورد نیاز است.

پیشرفت فیزیکی طرح راه‌آهن اردییل - میانه که در ۱۲ قطعه در حال اجرا می‌باشد قابل قبول بوده و افتتاح آن تا اوایل سال ۱۴۰۰ قطعی است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی حمل و نقل ریلی استان اردبیل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران صدیف بدری اعتبارات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی حمل و نقل ریلی استان اردبیل مجلس شورای اسلامی حمل و نقل ریلی استان اردبیل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران صدیف بدری اعتبارات اخبار کنکور راه آهن اردبیل شبکه ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۶۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد عاملی عصر پنجشنبه در اولین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل اظهار کرد: دولت با مجاهدت شبانه روزی سعی در رفع مشکلات اقتصادی کشور دارد و در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم ماموریت یافتیم تا تقویت نظام تولید را به عنوان کانون اصلی تحول در این استان مورد توجه قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی های استانی در بخش های مختلف بینظیر است و در هیچ برهه ای از زمان چنین همدلی را در بین بخش های اجرایی، قضایی و نمایندگان مجلس شاهد نبودیم.

استاندار اردبیل گفت: حضور اثربخش کارآفرینان و سرمایه گذاران در استان وابسته به حل موانع و مشکلات زیرساختی در بخش تولید است و ما باید از ظرفیت ستاد تسهیل، کمیته حمایت قضائی و شورای گفت و گو بهره بگیریم تا بهبود فضای کسب و کار رقم بخورد.

عاملی حذف قوانین مخل تولید و شناسایی ظرفیت های جدید مالی را در حمایت از کارآفرینان یادآور شد و بیان کرد: در چهار فصل توسعه استان باید دستگاه های اجرایی عناوین طرح های اولویت دار و اثربخش خود را که قابلیت اجرایی در سال جاری را دارند اعلام کنند تا ما بتوانیم اجرای آنها را رصد کنیم.

وی ادامه داد: با وجود محدودیت جذب اعتبارات هزینه ای ما تا آخرین روز سال گذشته پیگیر جذب این اعتبارات بودیم تا معوقات کارکنان به شکل کامل پرداخت شود.

استاندار اردبیل گفت: اعتبارات عمرانی استان اردبیل نیز در حال جذب و تخصیص بیشتر است و در این چهار ماه ۶۰ درصد بودجه ملی و استانی تخصیص یافته است.

عاملی افزود: همچنان راه آهن، توسعه راه ها و حوزه بهداشت، درمان، آب و فاضلاب جزو اولویت های اصلی در تکمیل پروژه های نیمه تمام است و مدیران دستگاه های اجرایی باید به این حوزه توجهی جدی داشته باشند.

وی اظهار کرد: توزیع اعتبارات شهرستان ها باید براساس توسعه نیافتگی و پائین بودن شاخص های توسعه ای روستایی و مناطق محروم باشد تا به حاشیه نشینی دامن نزده و امکانات بیشتری را در روستاها فراهم کنیم.

استاندار اردبیل از مدیران دستگاه های اجرایی خواست؛ تا سهم استان را از منابع ملی و ردیف اعتبارات وزارتخانه ای پیگیر بوده و نسبت به جذب آن اهتمام داشته باشند.

عاملی ضرورت تکمیل و بهره برداری ۹۱ پروژه استانی را یادآور شد و بیان کرد: ظرفیت های قانونی جوانی جمعیت، تکمیل پروژه های نیمه تمام و مباحث فرهنگی و ورزشی جوانان در بودجه سال جاری جزو برنامه ریزی ها و هدفگذاری های اصلی خواهد بود.

کد خبر 6082095

دیگر خبرها

  • ۶۰ درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است
  • همسویی بی‌نظیر در توسعه اردبیل
  • کسب و کار‌های جدید در بستر روستا‌ها شکل خواهد گرفت
  • ۷ هزار روستا به شبکه ملی ارتباطات و اینترنت متصل شدند
  • نمایش آثار آیینی محوطه‌های باستانی در اردبیل
  • ◄ خلاصه استاندارد UIC 406 در مورد ظرفیت (شبکه ریلی)
  • با مسیر ریلی تبریز آذربایجان، مرکز هاب لجستیکی منطقه بیشتر آشنا شویم
  • بازدید مشاور وزیر راه و شهرسازی از پروژه ریلی رشت کاسپین
  • حذف خط دوم متروی قم با اجرای مونوریل
  • صرفه جویی ۲ میلیارد دلاری سوخت با تکمیل راه آهن شلمچه بصره