Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@19:55:56 GMT

هوای اصفهان بسیار ناسالم است

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۶۵۵۷

هوای اصفهان بسیار ناسالم است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز با میانگین ۱۰۶ در وضعیت (نارنجی) ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

کیفیت هوای این کلانشهر بر پایه داده‌های سامانه پایش برخط سازمان حفاظت محیط زیست صبح امروز با شاخص ۱۹۴ وضعیت (قرمز) ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وضعیت کیفی هوا صبح امروز در ایستگاه‌های پایش دائم میدان احمدآباد با شاخص ۱۸۵، خیابان استانداری با شاخص ۱۶۸، بزرگراه خرازی با شاخص ۱۶۶، رودکی با شاخص ۱۶۳، خیابان فرشادی با شاخص ۱۷۵، میدان فیض با شاخص ۱۷۳، خیابان کاوه با شاخص ۱۶۱ و خیابان میرزا طاهر با شاخص ۱۵۹ در وضعیت (قرمز) ناسالم برای عموم شهروندان و در خیابان پروین با شاخص ۲۴۲ " بنفش" بسیار ناسالم گزارش می‌شود.

همچنین کیفیت هوا در ایستگاه خیابان رهنان با شاخص ۱۱۱ (نارنجی) ناسالم برای گروه‌های حساس است.

امروز کیفیت هوا در شهر‌های مجاور کلان‌شهر اصفهان از جمله مبارکه با میانگین ۶۱ در وضعیت "قابل قبول" سالم است؛ همچنین داده‌های ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا در شهر‌های خمینی شهر، نجف آباد، کاشان و منطقه دولت آباد در دسترس نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست آلودگی هوا شاخص کیفی هوا کیفیت هوا کیفی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۶۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اصفهان برای دومین روز پیاپی پاک است

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۵ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۶ صبح سه‌شنبه هفتم فروردین با میانگین ۴۴ وضعیت پاک را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه پایش خیابان ۲۵ آبان با ۴۴، میدان انقلاب با ۳۲، پارک زمزم با ۴۷، دانشگاه صنعتی با ۲۰، زینبیه با ۳۸، سپاهان‌شهر با ۳۰، خیابان فرشادی با ۲۵، خیابان فیض با ۴۶، بولوار کاوه با ۳۲، کردآباد و خیابان میرزا طاهر با ۳۱ و ولدان با ۲۴ AQI در وضعیت پاک است.

شاخص هوای اصفهان همچنین در ایستگاه خیابان احمدآباد با ۵۷، بزرگراه خرازی با ۹۸ و رهنان با ۵۱ AQI وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر با ۳۵ و شاهین‌شهر با ۴۳ AQI در وضعیت پاک و در قهجاورستان با ۵۳ و مبارکه با ۵۲ AQI قابل قبول ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهرهای مجاور اصفهان از جمله سجزی، زرین‌شهر، نجف آباد، منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO) ، اُزن (O۳)، دی اکسید نیتروژن (NO۲)، دی اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 6062529

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای اصفهان و ۴ شهر مجاور قابل قبول است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کیفیت هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور پاک است
  • هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور پاک است
  • وضعیت امروز هوای پایتخت در شرایط قابل قبول
  • کیفیت هوای شهرستان نهبندان در وضعیت ناسالم قرار گرفت
  • کیفیت هوای نهبندان در وضعیت ناسالم
  • وضعیت قابل قبول هوای پایتخت
  • هوای اصفهان برای دومین روز پیاپی پاک است