Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در حال حاضر براساس برآوردها، طرح هادی بیش از ۶۰۰ روستای خراسان رضوی نیازمند بازنگری است.

به گزارش قدس آنلاین، سیدکمال الدین میرجعفریان با اشاره به برخورداری ۲ هزار و ۴۵۲ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت استان از طرح هادی اظهار کرد: طرح هادی ۶۲۹ روستا در این استان نیازمند بازنگری است که برای این مهم،  شیوه‌ نامه‌ الحاق زمین به محدوده این طرح‌ها تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تدوین این شیوه‌نامه به منظور تامین زمین برای جبران کمبود واحدهای مسکونی در روستاها و بازنگری طرح هادی روستایی برای تغییر کاربری زمین خدماتی یا کشاورزی داخل محدوده، تعیین ضوابط مصوب و الحاق زمین به محدوده روستا انجام گرفته که براساس آن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان باید نسبت به تسهیل و تسریع تامین مسکن روستاییان اقدام جدی به عمل آورد.

معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به دیگر مصوبات کارگروه امور زیربنایی استان گفت: برای الحاق مجموعه ۱۲۰ هکتاری به محدوده روستای نوبهار در شهرستان گلبهار و حل مشکلات در این زمینه مقرر شد دستگاه‌های مربوطه موافقت شورای عالی شهرسازی و معماری را برای اجرای مصوبه قبلی وزارت راه و شهرسازی در این خصوص و توافقنامه بین آستان قدس رضوی و این وزارتخانه را اخذ کنند.

وی اجرای طرح پرورش ماهیان سردآبی در قوچان، واگذاری زمین به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع برای ایجاد شرکت حمل و نقل در تربت حیدریه، طرح پرورش گاو با ظرفیت ۲۰۴ راس در زمینی به مساحت یک هکتار در تربت حیدریه، نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی در مه ولات، واگذاری زمین به مساحت ۳۳ هزار و ۵۳ مترمربع به پرورش شترمرغ با ظرفیت ۱۵۰ راس در بجستان را از مصوبات نشست امروز کارگروه امور زیربنایی خراسان رضوی ذکر کرد.

میرجعفریان افزود: سه طرح اقتصادی دیگر که در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی خراسان رضوی مطرح شد برای بررسی مجدد و رفع اشکالات آن به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ارجاع می‌شود تا پس از تغییرات لازم در باره آن تصمیم گیری شود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: معاون استاندار خراسان رضوی طرح هادی خراسان رضوی طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۷۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳هزار و ۵۰۰ سند اراضی کشاورزی در قم صادر شد

محمد اطهری گفت: از این بین ۲۰ هزار و ۳۷۰ جلد سند در اراضی کشاورزی روستایی و سه هزار و ۴۱ سند کشاورزی در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر بوده‌است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم با اشاره به اهمیت اجرای طرح صدور سند برای اراضی روستایی، تصریح کرد: عدم وجود سند و تداخل در مرزبندی قطعات اراضی کشاورزی همواره به یکی از مشکلات اصلی روستائیان استان تبدیل شده‌بود.

اطهری عنوان کرد: روستائیان و ساکنان شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر استان برای سنددار کردن اراضی کشاورزی خود می‌توانند با مراجعه به سامانه پنجره واحد دولت یا مراجعه حضوری به اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراجعه کرده و روند اداری تعریف شده را دنبال کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم بیان کرد: تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار و زیر ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی مصوب هستند و از سه سال گذشته بازنگری طرح هادی روستایی در دستور کار قرار گرفته‌است.

اطهری با بیان اینکه دوره طرح‌های هادی روستایی ۱۰ ساله است، تصریح کرد: از سال ۱۴۰۰، بازنگری طرح هادی روستایی به پیشنهاد دهیاری‌ها وشورا‌های اسلامی روستا‌ها انجام و تغییرات لازم بنا بر درخواست مسوولان محلی انجام گرفته‌است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم با اشاره به بازنگری طرح هادی ۲۰ روستای استان طی سال ۱۴۰۳، عنوان کرد: تأیید کمیته‌های کارشناسی لازمه هرگونه بازنگری و تغییر در طرح‌های هادی روستایی است و روستائیان می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را در این موضوع از طریق دهیاری‌ها پیگیری کنند.

طبق آخرین برآوردها، جمعیت قم یک‌میلیون و ۴۳۵ هزار نفر است. جمعیت شهری استان یک‌میلیون و ۳۷۵ هزار نفر معادل ۹۵.۸ درصد و جمعیت روستایی نیز ۶۰ هزار نفر معادل ۴.۲ درصد جمعیت کل استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • دیدار استاندار خراسان رضوی با اهالی روستای گجوان در دهستان درز آب
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از طرح تعریض پل دهرود
  • عملیاتی‌شدن طرح هادی در ۶۹۱ روستای خراسان جنوبی
  • ۲۳هزار و ۵۰۰ سند اراضی کشاورزی در قم صادر شد
  • ◄ الحاق ۵ هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای خراسان جنوبی
  • بازنگری طرح هادی ۷٠ روستای کهگیلویه و بویراحمد محقق شد
  • ۵ هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای خراسان جنوبی الحاق شد
  • انارخوری شاه قاجار در نزدیکی دوازدیمون روستای کن
  • طرح‌های هادی روستایی بازنگری شود
  • ضرورت بازنگری طرح‌های هادی روستایی