Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@09:38:20 GMT

آبشار آتشگاه، تابلوی مینیاتوری پرنقش و نگار طبیعت

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۸۱۱۴

آبشار آتشگاه، تابلوی مینیاتوری پرنقش و نگار طبیعت

آبشار آتشگاه از زیباترین آبشارهای ایران است؛ این آبشار زیبا که به آبشار مینیاتوری شهرت دارد یکی از بی ‌نظیرترین جاذبه‌ های طبیعی و گردشگری به شمار می‌ رود که با حرکت مواج خود سکوت منطقه را می‌ شکند و بی ‌بدیل‌ ترین جلوه‌ های طبیعی را رقم می‌ زند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛  آبشار آتشگاه در 190 کیلومتری شهرکرد و در 40 کیلومتری شهر لردگان در دره ای روح افزا به طول 2 کیلومتر قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسیر این آبشار از محل چشمه تا اتصال به رودخانه خرسان را فضای سرسبز و بی نظیری از انواع درختان و گیاهان جنگلی فراگرفته است.

شیب زیاد و پستی و بلندی های دره، آبشارهای کوچک متعددی را ایجاد کرده است. پیوند عناصر زیبای طبیعی مانند دره، سبز زار و اقلیم مناسب، فضای بسیار فرح بخشی را جهت تفرج در این مکان فراهم می آورد.
  ممکن است از ما بپرسید چرا از استان چهارمحال و بختیاری که سرزمین لاله‌های واژگون است، روستای آتشگاه از توابع بخش مرکزی لردگان در استان چهارمحال و بختیاری را انتخاب کرده‌ایم که کمتر لاله وحشی دارد که به شما پاسخ می‌دهیم، اولا لاله‌ها معمولا در اردیبهشت باز می‌شوند و در فروردین هنوز باز نشده‌اند و ثانیا شک نکنید طبیعت آتشگاه هم آنقدر بکر و دست‌نخورده است که از سفر به آن پشیمان نمی‌شوید.
   
  قدمت این روستا به دوره قاجار برمی‌گردد؛ همان زمانی که عشایر بختیاری آن را به عنوان یکی از ییلاق‌های خود پسندیدند و چادرهایشان را در مجاورت آبشارهای زیبای آن که در مساحتی سه کیلومتری گسترده شده‌اند، برپا کردند.   طبیعت در تبدیل آتشگاه به یکی از جذاب‌ترین مکان‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری نقش اساسی داشته است.

درختان کهنسال بلوط و گردو و بنه در سراسر دره تنگی که روستا در آن واقع شده، کوه‌های شورم جلا و دریک در جنوب و شمال روستا و حتی جنس آهکی آنها که سبب به وجود آوردن غارها و آبشارهای متعدد در منطقه شده، همگی از جاذبه‌های بی‌نظیر این منطقه به شمار می‌روند.
     

اگر خواستید از آتشگاه سوغاتی بخرید، از اهالی سراغ گیاهان معطر و دارویی یا شیر و پنیر و ماست و دوغ محلی یا گلیم‌های ساده و بادامشان را بگیرید.

برای سفر به این روستا، باید به شهرستان لردگان بروید و از آنجا دو جاده هست که شما را به آتشگاه می‌رساند، اولی که طولانی‌تر است جاده‌ای است که از روستاهای منجر موثی و کیهان و چله‌گاه و کلار و چمن‌بید و دره نامدار و قلعه سوخته و باغ کاج و ده کهنه می‌گذرد و جاده دوم که کوتاه‌تر است، از لردگان و میلاس و سردشت و آبزا و دلی رد می‌شود و به آتشگاه می‌رسد.



انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۸۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نازنین بیاتی و نگار فروزنده در یک قاب صمیمی

آفتاب‌‌نیوز :

نازنین بیاتی عکس جدیدی از خود و نگار فروزنده در پشت‌صحنه سریال قطب شمال منتشر کرد.

قطب شمال، عنوان سریال جدیدی است که از اردیبهشت در شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود. ژانر سریال درام و عاشقانه است.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • (تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری
  • بارش بهاری و طراوت طبیعت
  • سفر به طبیعت بهاری روستای انارک در قالب تصاویر
  • اجرای حکم یک روزنامه‌نگار
  • نازنین بیاتی و نگار فروزنده در یک قاب صمیمی
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • نخستین مجموعه خبری ۳۰۰ ثانیه
  • محققان از ریه بافت مینیاتوری ساختند
  • خروش آبشار شیرلان از دل کوه‌های هریس + فیلم
  • سفری به یادماندنی به طبیعت روستای نیاکان در قالب تصاویر