Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین ایسنا به نقل از خبرگزاری قطری الجزیره نوشت: وضعیت اقتصادی جهان از سال ۲۰۱۹ رو به وخامت رفت و شیوع کرونا نیز شرایط را بدتر کرد. از آن زمان شماری از مقامات ایرانی مردم را تشویق کردند تا در بازار بورس سرمایه گذاری کنند. با تشدید فشارهای آمریکا و کاهش ارزش ریال، بسیاری از مردم با هدف حفظ ارزش دارایی های خود وارد بازار بورس شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت ایران از ماه می ۲۰۲۰ بخشی از سهام شرکت های دولتی را در بازار عرضه کرد که استقبال خوبی از آنها شد و شاخص بورس تهران برای نخستین بار از یک میلیون واحد گذشت و کمی پس از آن نیز کانال دو میلیون واحدی را پشت سر گذاشت.  

افت بورس در آخرین روز کاری هفته | کاهش ۷ هزار و ۲۸۱ واحدی شاخص کل

بورس تهران در حال حاضر حدود ۳۷ درصد از رکورد خود عقب نشسته و همین مساله باعث زیان بخش بزرگی از سهامداران شده است. ریزش سنگین بورس تا جایی ادامه یافت که رییس این سازمان از سمت خود کناره گیری کرد.  

به عقیده برخی از کارشناسان بازار سرمایه، دولت ایران در تشویق مردم به بازار بورس بدون گوشزد کردن ریسکهای احتمالی اشتباه کرد. با روی کار آمدن دولت بایدن در آمریکا انگیزه فعالان برای حضور در بورس کمتر شده است؛ چرا که آنها امیدوار به بازگشت آمریکا به توافق هسته ای هستند. کاهش انتظارات تورمی نه تنها در بورس که در بازار ارز نیز اتفاق افتاده؛ تا جایی که قیمت هر دلار از حدود ۳۰ هزار تومان به ۲۲ هزار تومان کاهش یافته است.  

این خبرگزاری قطری در پایان نوشت: در ماه های قبل قیمت برخی از سهام بر حسب دلار ۵۰ هزار تومانی قیمت گذاری شده بود و تخلیه حباب آنها پس از شکست دونالد ترامپ در انتخابات نقش زیادی در کاهش سنگین شاخص بورس داشته است. پیروزی بایدن این امید را تقویت کرده است که اقتصاد ایران شانس مجددی برای بازگشت به عرصه جهانی و تجارت آزادانه تر با شرکای خارجی خواهد داشت.  

معرفی رئیس جدید بورس تهران | معاون وزیر اقتصاد جانشین قالیباف شد کد خبر 581752 برچسب‌ها بورس تهران بورس - فرا بورس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بورس تهران بورس فرا بورس بورس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۸۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه به لحظه با بورس / کاهش هزار و ۲۵ واحدی شاخص کل

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه با کاهش هزار و ۲۵ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۱۱ هزار واحدی ایستاد.

بیشتر بخوانید: بورس صعودی شد / رشد ۲۷ هزار واحدی شاخص کل

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از هزار واحدی در ارتفاع ۷۵۴ هزار و ۵۱۲ واحدی قرار گرفت.

کد خبر: 1227987 برچسب‌ها بورس

دیگر خبرها

  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • کاهش ۴۴۶ واحدی شاخص کل بورس
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی بورس فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بورس به مدار برگشت؟
  • لحظه به لحظه با بورس / کاهش هزار و ۲۵ واحدی شاخص کل
  • کاهش هزار و ۲۵ واحدی شاخص کل بورس