Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@20:22:59 GMT

کرونا چگونه باعث آمبولی ریه می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۸۳۹۷

کرونا چگونه باعث آمبولی ریه می‌شود؟

حمید عمادی، متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه آمبولی ریه به اثر لخته شده خون در ریه و آسیب به عملکرد این اندام بروز می‌کند، به تاثیر ویروس کرونا بر تسریع ابتلا اشاره و اظهار کرد: ویروس کرونا التهاب شدیدی در بدن ایجاد می‌کند و منجر به التهاب ریه می‌شود که در نهایت کاهش اکسیژن باعث اختلال در عملکرد ریه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمادی با بیان اینکه عروق یا رگ‌ها هم تحت تاثیر التهاب ریوی قرار می‌گیرند، تاکید کرد: از آن جایی که در فرد مبتلا به کرونا التهاب شدید ریوی یا عروقی ایجاد می‌شود و تمامی رگ‌ها ملتهب می‌شوند در نهایت احتمال بروز لخته در عروق زیاد می‌شود و این لخته‌ها با گیر کردن در مغز و قلب بروز سکته مغزی و سکته قلبی را بسیار محتمل می‌کنند، همچنین می‌توانند در رگ‌های موجود در ریه گیر کرده و آمبولی ریه ایجاد کنند.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری ادامه داد: به طور معمول بیماران کرونایی که دچار التهاب شدید ریوی شده اند و در بیمارستان بستری هستند با مصرف دارو‌های ضد انعقاد به منظور جلوگیری از لخته شدن خون شان تا حدودی درمان خواهند شد تا به اینصورت از ابتلای آن‌ها به آمبولی ریه پیشگیری کنیم.

او گفت: آمبولی ریه و سکته قلبی و سکته مغزی می‌تواند منجر به مرگ افراد شود، اما با مصرف دارو‌های ضد انعقاد درمان می‌شوند البته در برخی موارد هم بیمار جان خود را از دست می‌دهد.

بیشتر بخوانید

هرآنچه نیاز است از آمبولی ریه بدانید/ لخته‌های مرگباری که در ریه به دام افتاده و با جانتان بازی می‌کند

عمادی در پایان یادآوری کرد: با تشخیص زودهنگام افراد مبتلا به آمبولی ریه و مصرف متناسب دارو شانس بهبودی آن‌ها افزایش پیدا می‌کند در غیر اینصورت احتمال مرگشان وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمبولی ریه ویروس کرونا آمبولی ریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۸۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط میان سکته قلبی و ریزش مو کشف شد

آفتاب‌‌نیوز :

یک پزشک متخصص اعلام کرد، ریزش مو بیانگر بروز سکته‌های قلبی و مغزی است و این مورد نیازمند مراجعه به پزشک و انجام معاینات لازم است.

یک رسانه کویتی به نقل از یک پزشک جراح، گفت: ریزش مو خود یکی از اثرات جانبی بالا بودن کلسترول خون محسوب می‌شود که علت اصلی سکته‌های قلبی و مغزی به شمار می‌رود.

او تأکید کرد، بسیاری از افراد مبتلا به کلسترول بالا از وضعیت خود بی‌اطلاع هستند، اما ریزش مو در آن‌ها به وجود می‌آید و در این شرایط آن‌ها باید به این مسئله توجه داشته باشند و معاینات لازم را انجام دهند تا از خطر سکته‌ها در امان بمانند.

منبع: اعتمادآنلاین

دیگر خبرها

  • سکته ناقص استقلال برابر شمس آذر/ پس گرفتن صدر از پرسپولیس با شوک!
  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • مواد غذایی‌ای که به کاهش التهاب معده کمک می‌کنند
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • ارتباط میان سکته قلبی و ریزش مو کشف شد
  • برای درمان نفخ معده چه دمنوش‌هایی بخوریم؟
  • ارتباط بین ریزش مو و سکته قلبی
  • تخلیه التهاب بازار ارز و طلا و تداوم کاهش قیمت‌ها
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • بیماران هموفیلی چشم انتظار توجه ویژه دولت و مجلس