Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@19:24:35 GMT

پنتاگون: تغییرات اقلیمی یک مساله امنیت ملی است

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۹۰۲۵

پنتاگون: تغییرات اقلیمی یک مساله امنیت ملی است

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که اکنون تغییرات اقلیمی را یک مساله امنیت ملی می‌داند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، پنتاگون چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که هم اکنون تغییرات اقلیمی را یک مساله امنیت ملی می داند و در برنامه ریزی مانورهای جنگی این مساله را مد نظر قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

لیود آستین وزیر دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: تاکنون کارهای کمی از سوی وزارت دفاع آمریکا برای دفاع از مردم این کشور در برابر تغییرات اقلیمی صورت گرفته است. این یک مساله امنیت ملی است و ما باید آن را یک مساله امنیت ملی در نظر بگیریم.

جلوگیری پنتاگون از دسترسی دولت بایدن به اطلاعات جنگ افغانستانپنتاگون خروج نیروها از افغانستان را بررسی می‌‌کند

 

وی در ادامه افزود: وزارت دفاع آمریکا فورا اقدامات سیاسی مناسبی را برای مد نظر قراردادن تغییرات اقلیمی به عنوان یک اولویت اساسی در فعالیت های مان اتخاذ خواهد کرد.

بیانیه لیود آستین پس از آن صادر شده است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه با امضای چندین فرمان اجرایی، مقابله با بحران تغییرات اقلیمی را یکی از مهمترین اولویت های دولت آمریکا اعلام کرده است.

آستین افزود: این تغییر به معنای آن است که وزارت دفاع آمریکا اکنون تبعات امنیتی تغییرات آب و هوایی را در تجزیه و تحلیل ریسک، توسعه راهبردی و برنامه ریزی های خود در نظر خواهد گرفت.

پنتاگون از سال 2010 تاکنون اذعان کرده است که تغییرات اقلیمی می تواند یک تهدید علیه فعالیت ها و ماموریت های ارتش آمریکا باشد.

وزارت دفاع آمریکا تاکنون صدها میلیون دلار برای کمک به پایگاه های نظامی اختصاص داده است تا مانع از خسارات اقلیمی به ارتش آمریکا شده یا این خسارات را جبران کند، از جمله کمک به پایگاه هوایی تیندال در فلوریدا که از طوفان مایکل در سال 2018 به شدت آسیب دید.

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در دوره ریاست جمهوری 4 ساله اش بارها مساله تغییرات آب و هوایی را یک دروغ و فریب بزرگ توصیف کرده بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: یک مساله امنیت ملی وزارت دفاع آمریکا تغییرات اقلیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۹۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد

یک حساب توئیتری امنیت دولتی آمریکا که به زبان فارسی منتشر می شود از تعیین جایزه 10 میلیون دلاری برای اطلاعاتی در مورد 3  مرد ایرانی به عنوان هکر خبر داد.   به گزارش یورو نیوز؛ برنامه «پاداش برای عدالت» سرویس امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه ایالات متحده با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در ازای اطلاعات درباره سه مرد ایرانی با نام‌های «ر.ک»، «ک.ب .س.» و «ح. ه» تا ۱۰ میلیون دلار پاداش پرداخت می‌کند.   به ادعای این نهاد دولتی آمریکا؛ این افراد به انجام حملات سایبری «تحت هدایت و همکاری شرکت‌های نیابتی وابسته به سپاه پاسداران» به «بیش از ۱۲ شرکت آمریکایی، وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری ایالات متحده» متهم شده‌اند.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • ۸۰۰ هزار مهاجرت به استان‌های شمالی کشور طی دو سال اخیر
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • ناپایداری آب شرب در سرزمین آب‌ها/ تغییرات اقلیمی از عوامل چالش کمبود منابع پایدار آب در لرستان
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا