Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار «سلمان امیری» روز پنجشنبه در دیدار با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان اظهار داشت: رسانه‌ها نقشی کلیدی و محوری در ایجاد و تقویت امنیت اجتماعی و روانی در سطح جامعه دارند چراکه افزایش ضریب امنیت در هر جامعه ای بستگی به عملیات روانی ایجاد شده در رسانه ها و فضای مجازی دارد.

وی افزود: علاوه بر امنیت اقتصادی و اجتماعی یکی از مهمترین ابعاد امنیت هر جامعه ای امنیت روانی است و می‌توان این موضوع را به مثابه روح و جسم انسان دانست با این توضیح که سلامت جسمی انسان ارتباط مستقیمی با سلامت روحی و روانی فرد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان همدان تصریح کرد: انتشار اخبار برخی حوادث و رویدادهای اجتماعی به خصوص در حوزه امنیتی و انتظامی در برخی مواقع منجر به بروز ناامنی در جامعه می شود، به عنوان مثال انعکاس گزارش یک قتل فجیع می تواند اثر روانی منفی در جامعه داشته باشد اما اگر این خبر همراه با دستگیری عامل جنایت باشد، به طور طبیعی موجب تقویت امنیت روانی در میان مردم می شود.

سردار امیری تاکید کرد: البته در انتشار اخبار مرتبط با حوادث انتظامی و امنیتی نیز محدودیت های خاص خود را دارد چراکه انتشار بی موقع یک خبر می تواند نتیجه تلاش تیم های تخصصی پلیس در کشف حادثه و شناسایی و دستگیری عوامل را از بین ببرد لذا پلیس در انتشار اخبار همواره ملاحظات خاصی را در مدنظر دارد.

وی با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای امن دنیا و منطقه خاورمیانه است، گفت: با وجود برخی مشکلات اقتصادی و تحریم های ظالمانه اعمال شده، شاهد کمترین میزان وقوع جرم در سطح کشور نسبت به دیگر کشورهای جهان هستیم.

فرمانده انتظامی استان همدان اظهار داشت: این درحالی است که میزان نیروهای انتظامی به تناسب جمعیت کشور با بسیاری از کشورها قابل مقایسه نیست ولی به رغم اینها سرانه جرم در ایران به نسبت جمعیت بسیار کمتر از کشورهای مدعی در زمینه برقراری امنیت پایدار است.

سردار امیری یادآوری کرد: ناجا از ابتدای دهه ۸۰ با رویکرد بهره گیری از توان نهادها، سازمان های مردم نهاد و رسانه ها در قالب مشارکت اجتماعی در تامین امنیت و پیشگیری اجتماعی ، موفقیت های چشمگیری را بدست آورده که نتیجه آن وجود امنیتی پایدار و باثبات در کشور است.

وی افزود: بروز جرم از جمله سرقت و قتل در همه جوامع بشری، امری طبیعی است اما نحوه انعکاس و بازتاب این قبیل اخبار در رسانه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

فرمانده انتظانی استان همدان اظهار داشت: بررسی های علمی نشان می دهد عملکرد رسانه های استان همدان به خصوص خبرگزاری جمهوری اسلامی در همراهی و همکاری با پلیس بسیار مطلوب و قابل توجه است به نحوی که این همراهی نقش موثری در پیشبرد اهداف نیروی انتظامی در انجام ماموریت های محوله و ذاتی داشته است.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان همدان نیز دراین دیدار با ارائه گزارشی از پیشینه و فعالیت های این رسانه در حوزه های مختلف به ویژه تلاش برای تبیین دستاوردها و عملکرد بخش های مختلف اجرایی و حاکمیتی کشور، بر همراهی و همکاری موثر و مطلوب ایرنا با نیروی انتظامی استان در راستای بیان خدمات و تلاش های این مجموعه و همچنین فرهنگ سازی در راستای تقویت امنیت روانی تاکید کرد.

«محسن فتاحی» افزود: تلاش های مجموعه نیروی انتظامی در استان همدان قابل تقدیر و ارزشمند است که رسانه ها وظیفه دارند این خدمات و اقدامات موثر را به شکل درست و دقیق برای اطلاع مردم تببین و تشریح کنند.

برچسب‌ها نیروی انتظامی همدان فرماندهی نیروی انتظامی همدان همدان ایرنا رسانه امنیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیروی انتظامی همدان همدان نیروی انتظامی همدان همدان ایرنا رسانه امنیت اخبار کنکور نیروی انتظامی استان همدان امنیت روانی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۹۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی پلیس سیستان و بلوچستان به سیل زدگان جنوب استان

 سردار دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در این خصوص اظهار داشت: به محض اطلاع از جاری شدن سیل در شهرستان‌های استان کارکنان خدوم انتظامی به محل اعزام و ضمن تامین نظم و امنیت ترافیکی به امدادرسانی سیل زدگان شتافتند.

 وی افزود: تلاش کارکنان انتظامی به همراه سایر دستگاه‌های دخیل در موضوع امداد رسانی تا بازگشایی معابر و محور‌های مواصلاتی و حل مشکلات شهروندان ادامه دارد و کنار مردم هستیم.

 فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در پایان عنوان داشت: خدمت به مردم افتخار انتظامی استان است و شهروندان اطمینان داشته باشند که پلیس با تمام توان و هر لحظه برای امنیت و آرامش آنان تلاش می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نیروی زمینی ارتش مشغول انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان است
  • حذف بروکراسی اداری در کردستان پیش‌ نیاز تحقق شعار سال
  • سرمایه‌گذاری در ورزش باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
  • تجمع تجلیل از فرماندهی انتظامی استان مرکزی
  • دستگیری مخلان نظم و امنیت عمومی در ماهان
  • امداد رسانی پلیس سیستان و بلوچستان به سیل زدگان جنوب استان
  • نایین پیشانی تامین کننده امنیت مرکز استان و کشور است
  • کشف بیش از ۵۴ هزار عدد نوشیدنی قاچاق در رشت
  • برای صلح و امنیت در منطقه حضور داریم
  • توقیف تریلی با یک تن موادمخدر شیشه