Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@11:27:05 GMT

توزیع نان صلواتی در چهارشنبه‌های امام رضایی

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۲۹۲۰۵

توزیع نان صلواتی در چهارشنبه‌های امام رضایی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی گفت: به دنبال فرهنگ سازی برای توزیع نان صلواتی در تمام شهر مشهد هستیم.

گسترش موج کرونا از یک سو و از دیگر سو شرایط سخت اقتصادی، زندگی را برای بسیاری از مردم و به ویژه کارگران روزمزد، همچون کارگران سرگذر، کارگران خدماتی، نظافتی و... سخت و سخت‌تر کرده است، کارگرانی که به هر زحمتی تا قبل از این دوران، شب با دست پر به خانه می رفتند، اما دیگر در این شرایط لقمه نانی هم برای اهل خانه نمی‌توانند فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه این شرایط موجب اختلال گسترده در نظم عادی زندگی بسیاری از مردم شده، اما از سوی دیگر جلوه‌هایی از انسانیت و حس نوع‌دوستی را در بین مردم تقویت کرده است، مردمی که به اندازه وسع مالیشان احسان و نیکوکاری می‌کنند.

خیران بسیاری هستند که در این روزها از هر طریقی به مردم فرودست و نیازمند به تنهایی و یا با همکاری دستگاه‌های دیگر کمک می‌کنند.

در این بین آستان قدس رضوی نیز با همکاری کانون خادمیارانش و بسیج و خیران در روزهای چهارشنبه هر هفته و به نیت امام رضا(ع) تحت عنوان "چهارشنبه‌های امام رضایی" در ۸ نانوایی از حاشیه شهر و روستاهای حاشیه شهر مشهد اقدام به پخت و توزیع نان عصر این نانوایی‌ها به صورت صلواتی می‌کند.

 به دنبال فرهنگ سازی برای توزیع نان صلواتی در تمام شهر مشهد هستیم

در این زمینه، هادی غلامی، مدیر امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: پیشینه توزیع نان صلواتی توسط آستان قدس رضوی و با همکاری گروه‌های جهادی و کانون خادمیاران رضوی به سیل استان لرستان در نوروز ۱۳۹۸ بر می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه توزیع نان صلواتی از دو سال پیش در شب‌های جمعه هر هفته در یک نانوایی از مناطق محروم مشهد شروع شده است، ادامه داد: در حال حاضر  و با همکاری گروه‌های جهادی و کانون خادمیاران رضوی در چهارشنبه‌های هر هفته  تحت عنوان "چهارشنبه‌های امام رضایی" اقدام به توزیع نان صلواتی توسط ۸ نانوایی حاشیه شهر مشهد می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در این طرح نان‌‎های ساده توزیع نمی‌شود، بیان کرد: در طرح توزیع نان صلواتی، نان‌های فراوری شده همچون نان سبزی، نان سیب زمینی، نان جزغاله، شیرمال و... بین مردم حاشیه شهر توزیع می‌شود.

مدیر امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی با تاکید بر اینکه در این طرح سعی داریم تا مردم محروم، گرسنه سر به بالین نگذارند، خاطرنشان کرد: به دنبال فرهنگ سازی برای توزیع نان صلواتی در تمام شهر مشهد هستیم.

 در طرح توزیع نان صلواتی به دنبال احیاء پخت نان نذری هستیم

محمد علیمردانی، عضو قرارگاه جهادی شهید علیمردانی نیز در این زمینه به ایسنا گفت: کرونا شرایطی را برای بخشی از مردم فراهم کرده است که به نان شبشان بیش از گذشته محتاج شده‌اند، به طوری که نان خود را نسیه خریداری می‌کنند.

فرزند سردار شهید حسن علیمردانی ادامه داد: برای کمک به مردم حاشیه شهر مشهد و همچنین روستاهای اطراف مشهد و با استفاده از مشارکت‌های مردمی در چهارشنبه هر هفته در ۸ نانوایی از این مناطق اقدام به توزیع نان صلواتی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه طرح پخت نان نذری پیشنیه‌ای طولانی دارند، ادامه داد: ما در طرح توزیع نان صلواتی به دنبال احیاء این فرهنگ بودیم و در حال حاضر، در هر هفته در ۸ نانوایی مناطق حاشیه شهر مشهد، به طور متوسط  ۱۶ هزار قرص نان بین مردم حاشیه شهر مشهد توزیع می‌کنیم.

عضو قرارگاه جهادی شهید علیمردانی خاطرنشان کرد: علاوه بر توزیع نان صلواتی در این قرارگاه، توزیع ماسک و محلول ضدعفونی را نیز بین مردم محروم حاشیه شهر مشهد داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آستان قدس رضوی کروناویروس توزیع نان صلواتی حاشیه شهر مشهد ۸ نانوایی بین مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۹۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوای دلنشین نقاره زنی در چهارشنبه زیارتی حرم مطهر رضوی

دریافت 44 MB

تصویربردار: کبری رضایی

کد خبر 6088024

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • نوای دلنشین نقاره زنی در چهارشنبه زیارتی حرم مطهر رضوی
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد
  • امدادرسانی ستاد‌اجرایی فرمان امام به ۱۶۰ روستای سیل زده سیستان وبلوچستان
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد