Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت که در کمتر از سه ماه هزار ماشین سانتریفیوژ IR۲m را نصب شده خواهیم داشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی امروز (پنجشنبه 9 بهمن) در حاشیه بازدید محمدباقر قالیباف رئیس‌ مجلس شورای اسلامی در بازدید از مجتمع غنی‌سازی شهید علی‌محمدی (فردو) گفت: قبل از سه ماه، هزار ماشین سانتریفیوژ IR2m را نصب شده خواهیم داشت، همزمان در حال تولید و نصب این ماشین‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی همچنین درباره اجرای مصوبه مجلس درباره فعالیت‌های هسته‌ای کشور گفت: قانون را مو به مو اجرا می‌کنیم مجلس و دولت در مورد خروج از پروتکل الحاقی تصمیم‌گیری می‌کنند.

کمالوندی همچنین گفت: اجرای قانون شدنی است، قانون در عنوان خود آورده اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و امیدواریم نظر مردم تامین شود.

محمدباقر قالیباف رئیس‌ مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (پنجشنبه 9 بهمن) در بازدید از مجتمع غنی‌سازی شهید علی‌محمدی (فردو) با گرامیداشت دهه فجر و یاد امام و شهدای انقلاب گفت: امروز براساس نظارت میدانی و قانون راهبردی لغو تحریم‌ها که در مجلس تصویب رسید و زمانبندی‌های اجرایی آن به سایت فردو آمدیم.

وی با بیان اینکه طی بازدیدهای که امروز داشتیم مشخص شد که  این قانون مرحله به مرحله به اجرا درآمده است، ادامه داد: در غنی‌سازی 20 درصد اورانیوم که قرار بود سالانه 120 کیلوگرم اورانیوم غنی شود، از جهت زمانبندی جلوتر هستیم  و در عرض حدود یک ماه 17 کیلوگرم اورانیوم غنی سازی شده است.

قالیباف: در کمتر از یک ماه 17 کیلوگرم غنی‌سازی 20 درصد انجام شد

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان انرژی اتمی ایران سازمان انرژی اتمی ایران غنی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۹۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ قالیباف: سیلی مردم ایران به دشمن صهیونیستی محکم و درس آموز بود

رئیس مجلس در نطق صحن علنی مجلس: سیلی مردم ایران به دشمن صهیونیستی محکم و درس آموز بود، پاسخ پشیمان کننده مدافعان ملت ایران دل هر ایرانی را شاد کرد.

دریافت 4 MB

دیگر خبرها

  • تبریک روز ارتش توسط قالیباف
  • جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد
  • لایحه تجارت در دستورکار امروز مجلس
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستور کار
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستور کار
  • فیلم/ قالیباف: سیلی مردم ایران به دشمن صهیونیستی محکم و درس آموز بود
  • طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی در دستورکار امروز مجلس
  • طرح مجلس درباره تقویت و توسعه نوآوری دفاعی
  • کمتر از ۲۰ درصد میوه‌های تنظیم بازار یزد در نوروز به فروش نرسید
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» کمتر از دور اول نیست