Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام مهدی پرنیان مسئول دفتر طنز حوزه هنری یزد با بیان اینکه محفل طنز ،قندشکن، یکی از محافل فعال و اثرگذار در حوزه طنز کشور به شمار می‌رود، گفت: این محفل ادبی در دهه فجر ۱۳۹۵ با حضور ناصر فیض مدیر دفتر طنز حوزه هنری و جمعی از طنزپردازان و شاعران استان و کشور در حوزه هنری یزد آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اهداف و برنامه‌های این محفل و ظرفیت‌های خوب استان در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ادبی ادامه داد: «قندشکن» در پی ترویج طنز عفیف و سالم و همچنین پرورش استعداد‌های ادبی و حمایت از طنزپردازان جوان، خلاق و پویااست.

حجت الاسلام پرنیان خلق جاذبه‌های سالم و مفرح برای جوانان با استفاده از طنز به عنوان زیباترین قالب برای انتقال پیام، ایجاد فضای همدلی، نشاط و امید در جامعه با بهره‌گیری از این هنر و ترویج سبک زندگی اسلامی با زبان کنایه، طنز و شوخ طبعی را از دیگر اهداف این محفل برشمرد.

مسئول دفتر طنز حوزه هنری یزد با بیان اینکه این محفل قبل از شیوع کرونا به صورت ماهانه برگزار می‌شد، افزود: سعی کردیم در دوران کرونا نیز این برنامه تداوم داشته باشد و محفل بیست و هشتم، چهارمین محفل در دوران کرونا است که به صورت مجازی برگزار می‌شود.

پرنیان ضمن تشکر از همراهی خوب و دلگرم کننده طنزپردازان استان و کشور و همچنین مردم و مسئولان از این محفل طنز، گفت: نکات نغز و لطیفی که در این محفل از زبان شاعران و طنزپردازان بیان می‌شود همگی به منظور اصلاح کاستی‌ها و ناراستی‌ها در جامعه است و هدف طنز هم جز این نیست.

او با اشاره به بیست و هشتمین محفل طنز قندشکن بیان کرد: این برنامه در دو موضوع بومی و بین‌الملل برگزار می‌شود که آلودگی‌ها (هوا، محیط، ذهنی، بصری) از جمله مضامین بخش بومی و بُت بزرگ (افول آمریکا و رویداد‌های جهانی) موضوعات بین‌الملل این محفل است.

مسئول دفتر طنز حوزه هنری یزد از شاعران و طنزپردازان استان و کشور و علاقه‌مندان دعوت کرد فیلم شعرخوانی یا نثرخوانی خود را در رابطه با موضوعات محفل بیست و هشتم از طریق رایانامه qandshekan@gmail.com یا شماره ۰۹۱۳۲۵۹۷۰۱۲ به دبیرخانه این محفل ارسال کنند.

طنزپردازان می‌توانند آثار خود را در موضوعات بومی و بین‌الملل به ترتیب در زمینه ،آلودگی‌ها، و ،بُت بزرگ، به دبیرخانه محفل طنز قندشکن ارسال کنند.

بیست و هشتمین محفل طنز قندشکن سه‌شنبه ۱۴ بهمن، ساعت ۱۸ به صورت مجازی و از طریق صفحه Qandshekan به خانه‌ها می‌آید.

این ویژه‌برنامه به همت حوزه هنری استان یزد و سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طنزپردازان حوزه هنری شعرخوانی دفتر طنز حوزه هنری حوزه هنری یزد محفل طنز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۹۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی

مرتضی انقانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سلسله نشست‌های فراگیر آسیب شناسی با عنوان «گفتگوی بین نسلی» در اماکن عمومی مساجد، مدارس، پارک‌ها در دو حوزه دانش آموزی و دانشجویی، تفاهم نامه‌ای است که بین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری مرکزی منعقد شده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به تعهدات این ستاد در اجرای تفاهم نامه افزود: ایجاد یک هسته اندیشمند متشکل از یک نفر روحانی، یک روانشناس و یک جامعه شناس خبره مد نظر است که این هسته‌ها با حضور در مساجد برای انجام گفتگوهای هم سطح، بدون تحکم و اقناعی در موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی با دو گروه مخاطب عنوان شده صحبت کنند.

وی با اشاره به اجرای این طرح در ۶۰ مسجد استان مرکزی گفت: اجرای حداقل ۲ نشست گفتگوی بین نسلی در ۲ رده سنی نوجوان (سن ۱۳ تا ۱۹ سال) و جوانان (سن ۱۹ تا ۲۴ سال) با موضوع آسیب‌های اجتماعی نوجوانان و جوانان (با اولویت مشکلات تحصیلی، فعالیت‌های جنسی، اعتیاد و مواد مخدر و الکلی، رسانه‌های اجتماعی) در هر مسجد مطلوب است.

انقانی زمان اجرای فعالیت این هسته اندیشمند را اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری دانست و گفت: گفتگوی بین نسلی با هدف هم کاهش آسیب‌های اجتماعی در سراسر استان حول موضوعات فرهنگی و اجتماعی به همت دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی برگزار می‌شود.

کد خبر 6081936

دیگر خبرها

  • برگزاری شب شعر و شاهنامه در شهرستان چرام
  • برگزاری نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران»
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در کرمان
  • فراخوان ارسال اثر به هشتمین جشنواره «طنز پهلو» در فومن
  • برگزاری رویداد بهار هنر انقلاب در آذرشهر
  • برگزاری اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب/ هدیه‌ای که تقدیم مردم غزه شد
  • بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان برگزار می‌شود
  • بانک اطلاعات مفاخر لرستان تشکیل می شود
  • برگزاری کارگاه تجسمی «وعده صادق» در قم