Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با اشاره به وضعیت شهرهای این استان از نظر آلایندگی به هوای پاک در اکثر شهرهای استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای پاییز تاکنون تنها سمنان و گرمسار هر کدام یک روز آلوده داشتند.

امیر عبدوس اظهار کرد: خوشبختانه استان سمنان براساس ارزیابی آمارها در وضعیت اضطرار از حیث آلودگی هوا قرار ندارد و از اول مهر ۹۹ تاکنون تنها یک روز در شهرستان‌های سمنان و گرمسار شاخص ارزیابی وضعیت هوا از ۱۰۰ بالاتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برنامه‌های استان برای پیشگیری از آلودگی هوا افزود: براساس آیین‌نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۳ قانون هوای پاک و براساس ابلاغ وزارت کشور و دستور مسوولان ارشد استان، پیشگیری‌های لازم برای جلوگیری از ورود شهرهای استان به شرایط هوایی اضطرار در دست اجرا است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با اشاره به تمهیدات این دستگاه نظارتی در صورت بروز آلایندگی هوا اضافه کرد: در صورت ورود شرایط اضطرار در وهله اول واحدهای تولیدی و صنعتی آلاینده موظف به تعطیلی واحدها می‌شوند.علاوه بر این در صورت آلودگی هوا در سمنان واحدهای تولیدی گچ و در گرمسار واحدهای تولید روغن نیز تعطیل می شوند.

عبدوس، ادامه داد: در همین راستا بعد از تعطیلی‌های موقت واحدهای آلاینده، اطلاع رسانی در سطح گسترده برای گروه‌های حساس و آحاد جامعه‌، اطلاع‌رسانی به دانش آموزان انجام خواهد شد و اداره کل ورزش و جوانان برای تعطیلی ورزش در فضای رو باز اقدام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اکثر شهرهای استان هیچ‌گونه مشکلی از نظر آلودگی هوا و وجود آلایندگی‌ها ندارند اظهار کرد: خوشبختانه در مجموع وضعیت هوای استان سمنان در بحث آلودگی نگران کننده نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به چشم‌انداز وضعیت هوا در این استان خاطرنشان کرد در هفته آینده براساس پیش‌بینی‌ها شاخص‌ها در شهرهای سمنان و گرمسار ۵۰ تا ۱۰۰ خواهد بود.
به گزارش ایسنا- براساس شاخص های محیط زیست؛ اگر شاخص هوا بین 0 تا 50 پی پی اِم (یک میلی‌متر آلودگی هوا در یک متر معکب هوا) باشد هوا پاک، از 51 تا 100 هوا سالم،از51 تا 200 هوا ناسالم و اگر بالای 300 باشد آلودگی هوا خطرناک و بالای 400 پی پی اِم وضعیت هوا بحرانی است. در استان سمنان و از مهرماه امسال تا کنون گرمسار و سمنان تنها شهرهایی هستند که یک روز شاخص هوا در آنها از 100 عبور کرده و در مابقی سال از هوای پاک برخوردار بودند. ضمن اینکه دیگر شهرهای استان نیز در این مدت هیچ گونه آلودگی هوایی نداشته اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست حفاظت محیط زیست استان سمنان آلودگی هوا سمنان گرمسار سمنان و گرمسار شهرهای استان استان سمنان آلودگی هوا وضعیت هوا محیط زیست یک روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۲۹۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص آلودگی هوای مشهد امروز چهارشنبه ۴ اردیبهشت

هوای کلان‌شهر مشهد امروز چهارشنبه با قرار گرفتن روی شاخص کلی ۸۳ در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، کیفیت هوای شهر مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با عدد شاخص کلی ۸۶ در شرایط قابل قبول قرار گرفت.

بیشترین بار آلودگی از ایستگاه خاقانی با عدد شاخص ۱۱۵ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس به ثبت رسیده است.

کیفیت هوای شهر مشهد امروز هم همانند دو روز گذشته در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش ایمنا، شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 747383

دیگر خبرها

  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد / اردبیل پاک‌ترین هوا را دارد
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای مشهد امروز چهارشنبه ۴ اردیبهشت
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق