Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای ورود به گرجستان، ضمن اشاره به محورهای گفت و گو در این دیدار، نسبت به گسترس روابط دو جانبه با این کشور و همکاری برای کاهش تنش ها در منطقه ابراز امیدواری کرد.
به گزارش آریا،بهروز کمالوندی سخنگو و معاون رئیس سازمان انرژی اتمی پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران و در حاشیه بازدید محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از تاسیسات غنی سازی فردو و مجتمع غنی سازی علیمحمدی عنوان کرد: «قالیباف و نمایندگان از هر فرصتی استفاده و از همه تأسیسات هسته‌ای بازدید کنند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کمالوندی خاطرنشان کرد: «این صنعت به نحوی که مورد نظر مقام معظم رهبری و مردم بوده به خوبی پیش می رود. امروز در غنی سازی حرف زیادی برای گفتن داریم و از صفر تا صد در غنی سازی بومی سازی کرده‌ایم».
وی گفت: «بحث ما فقط غنی سازی نیست، در حوزه رادیودارو، تولید کیک زرد و اکسیژن 18 دستاوردهای زیادی داشته ایم. در همه حوزه ها در شرایط خوبی هستیم».
سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوالی درباره نصب IR2m در نطنز گفت: «قبل از سه ماه هزار ماشین سانتریفیوژ IR2m را نصب شده خواهیم داشت. همزمان در حال تولید و نصب این ماشین ها هستیم».
وی درباره انجام تعهدات طرف های برجامی و بازگشت آمریکا به برجام گفت: «قرار است طرف مقابل تعهداتش را انجام دهد و حتی در صورتی‌که طرف مقابل این تعهدات را انجام دهد، مسئولان و مقامات رده بالا تصمیم می‌گیرند. ما در سازمان آمادگی داریم با ظرفیت کامل فعالیت خود را داشته باشیم و منتظر تصمیمات هستیم».
سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره اینکه اگر تحریمها برداشته نشود آیا در زمان مقرر از پروتکل الحاقی خارج می شویم؟ گفت: «قانون را مو به مو اجرا می‌کنیم و مجلس و دولت در این مورد تصمیم‌گیری می‌کنند. ما در این خصوص آمادگی داریم. قانون اجرا می‌شود. در عنوان قانون، «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» آورده شده است و امیدواریم نظر مردم تامین شود».
کمالوندی با اشاره به اینکه در حال حاضر 17 کیلوگرم ذخایر اورانیوم غنی‌شده با درصد غنای 20 وجود دارد، گفت: «ظرفیت‌ها در صنعت هسته‌ای قابل مقایسه با سال‌های قبل نیست».

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کمالوندی سانتریفیوژ IR2m غنی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۰۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها

رئیس سازمان غدا و دارو گفت: برخی عطاری‌ها اقلام غیرمجاز را با سوءاستفاده از ناآگاهی مردم به فروش می‌رسانند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید حیدر محمدی امروز در سیزدهمین همایش طلای سبز و دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی با بیان اینکه برخی عطاری‌ها اقلام دارویی غیرمجاز را با سوءاستفاده از عدم آگاهی مردم می‌فروشند، اظهار کرد: باید این موضوع مورد نظارت و ساماندهی قرار بگیرد. در عین حال سوق دادن مردم به سوی مصرف داروهای طبیعی و گیاهی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و نیاز است که انجمن‌ها و سندیکاها عملکرد خوبی در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: باتوجه به شعار سال، نقطه ثقل حمایت‌های دولت باید در راستای تولید محصولات دارویی باشد به همین دلیل ما موافق واردات محصولات و فرآورده‌های دارویی که تولید داخلی دارند، نیستیم.

محمدی ادامه داد: در سازمان غذا و دارو برنامه ویژه‌ای برای حمایت از تولید خواهیم داشت. یکی از سیاست‌های همیشگی سازمان غذا و دارو افزایش مشارکت ذی‌نفعان حوزه دارو است.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه آنچه برای ما اهمیت دارد نبود تعارض منافع است و در قیمت‌گذاری‌ها نیز این موضوع را مورد توجه قرار داده‌ایم، گفت: در عین حال ما هر اقدامی که برای توسعه صادرات داروها نیاز باشد انجام خواهیم داد. تسریع و تسهیل فرآیندها و صدور پروانه‌ها و حرکت به سوی الکترونیکی شدن فرآیندها از اقداماتی است که باید انجام شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد
  • الجزایر: پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد
  • بازگشایی محورهای مسدود شده بر اثر سیل در نقاط سیل زده کشور
  • آرتتا: می‌خواهیم مقابل بایرن تاریخ‌سازی کنیم
  • نمایش اسب‌های اصیل نژاد ایرانی در همایشی در نطنز
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها
  • نمایش اسب های اصیل نژاد ایرانی در همایشی در نطنز
  • اسپانیا: برای عضویت فلسطین در سازمان ملل تلاش خواهیم کرد
  • ۴۳ تیم‌ عملیاتی واکنش سریع آبفا برای مقابله با سیلاب در سیستان و بلوچستان