Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان - مسئول دفاتر نهاد رهبری واحدهای دانشگاه آزاد استان یزد گفت: استان یزد با ۲۷ گروه مطالعاتی و مشارکت ۱۲۰ استاد هیات علمی پیشرو در اجرای طرح کلی اندیشه اسلامی و تمدن ساز است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، حجت‌الاسلام حسن زارع در مراسم افتتاحیه و جلسه توجیهی طرح اندیشه تمدن‌ساز در سالن شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی دانشگاه‌ آزاد اسلامی یزد که به صورت حضوری و بر خط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور مربیان و دبیران سطح استان این طرح برگزار شد اظهار داشت: نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد تاکنون پیشرو، ممتاز و موفق در اجرای طرح کشوری اندیشه تمدن ساز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول دفاتر نهاد رهبری واحدهای دانشگاه‌های استان یزد گفت: کارگاه‌های آموزشی واحدهای استان یزد با حضور پر شور 27 گروه مطالعاتی با مشارکت 120 استاد هیات علمی به همت نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی یزد اجرا شده است. 

وی بیان کرد: استقبال اعضای هیات علمی واحد یزد و استادان حق التدریس از این طرح، به صورت گروهی بسیار چشم‌گیر بوده که با استعانت از حضرت ولی‌عصر (عج) و شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، نام هر گروه در فضای مجازی به نام و عکس شهدا مزین شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شریفی‌دوست، مدیر تامین محتوا و طرح اندیشه تمدن ساز نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی کشور، به اهمیت انگیزه معنوی و علمی اساتید برای انجام این دوره اشاره داشت.

وی خاطر نشان کرد: در این دوره محتوای اصلی مباحثات استادان، متن کتاب سخنرانی‌های حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی) است که در سال 53 در مسجد امام حسن مجتبی (ع) مشهد ایراد شده و پس از پیاده‌سازی مجددا به تایید معظم‌له رسیده است و در 28 درس طراحی شده است.

برگزاری دوره تربیت مدرس کتاب اندیشه اسلامی ویژه دانشجویانتحلیلی بر کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن"/ نواندیشی قرآنی آیت‌الله خامنه‌ایاصفهان| مسابقه مجازی کتابخوانی «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» ویژه طلاب برگزار شد

وی تصریح کرد: در این طرح آشنایی عمیق با اندیشه سیاسی و اجتماعی رهبر انقلاب، ایجاد نگرش تحول ساز و اندیشه تمدن ساز، آشنایی با کارکردهای علمی و پیامدهای اجتماعی، آموزه‌های دینی، فراگیری مهارت تدبر در قرآن کریم و آشنایی با سیره معصومین علیهم السلام به چشم می‌خورد.

شریفی دوست به اهمیت این کتاب به عنوان مبنای فکری مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: مبحث این طرح از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن اثر بی‌بدیل استاد بزرگوار و رهبر فرزانه حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی) است.

وی به تشریح دوره و پاسخ به سوالات و پیشنهادات استادان حاضر در جلسه پرداختند، در پایان با اهدای لوح از زحمات و تلاش‌های جهادی مربیان و دبیران این طرح تجلیل شد.

انتهای پیام/781/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح کلی اندیشه اسلامی اندیشه تمدن ساز آزاد اسلامی نهاد رهبری استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۰۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح توانمند سازی مردم شهر جغتای مقابل بیماری فشارخون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سعید مهرانپور مدیر عامل موسسه مردمی سازی سلامت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در همایش هفته سلامت با بیان طبق آخرین  اطلاعات پویش ملی فشار خون که ۳۰ الی ۳۱ درصد مردم کشور به بیماری فشار خون مبتلاهستند گفت: با همکاری هیات علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار و با مساعدت مجمع خیران سلامت شهرستان بحث اموزش و توانمندسازی ۱۲ هزاری نفر از مردم شهر جغتای از ۱۵ اردیبهشت سال جاری آغاز خواهدشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار هم در این همایش با اشاره  به توانمندسازی سواد سلامت مردم گفت: جریانی که در توانمندسازی اتفاق می‌افتد فرد و هر یک از آحاد جامعه خودش نیازش را تشخیص می‌دهد، وقتی که نیازش را تشخیص داد باید به دنبال تصمیم گیری باشد که کجا برود یاد بگیرد نحوه دوره درمان تغذیه دانسته‌هایش افزایش پیدا می‌کند هم نیازش را پیدا می‌کند و هم در تصمیم گیری و تصمیم‌سازی مدیران شرکت می‌کند

سالاری افزود: سلامت افراد  برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد وزارت بهداشت به تنهایی از پس هزینه‌ها برای خدماتی که بایستی به شکل گسترده ارائه بدهد برنمی‌آید،در اینجا باید مشارکت مردم و ارگان‌ها و سازمان‌های مردم نهاد باشد و اگر این نباشد این اتفاق برای خدمات سلامت به معنای کامل اتفاق نمی‌افتد.

وی  گفت: سلامت یکی از نعمت‌های بزرگ و الهی است که  خداوند  به ما ارزانی داشته و باید به عنوان یک نعمت آن را پاس بداریم وقتی ما به سلامت می‌اندیشیم که سلامت ما در معرض خطر قرار بگیرد و مبتلا به یک بیماری شویم

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • صحرایی: با مشاهده وضعیت حال و گذشته جمله «به قله نزدیک می‌شویم» رهبری را بهتر درک می‌کنیم
  • رسالت دانشجویان در راستای اجرای اهداف برنامه‌های زمین پاک
  • اجرای طرح توانمند سازی مردم شهر جغتای مقابل بیماری فشارخون
  • تکامل فرهنگی در بستر جغرافیا شکل می‌گیرد/ اهمیت توریسم در ابعاد محلی، ملی و جهانی
  • یکی از رسالت‌های مهم الهی، مسأله عفاف و حجاب در جامعه است
  • بحث عفاف و حجاب باید در اولویت فعالیت‌های دانشگاه باشد
  • باید ابعاد نظامی و راهبری عملیات «وعده صادق» تحلیل شود
  • زنان پیشرو و علمدار انقلاب اسلامی هستند