Web Analytics Made Easy - Statcounter

شریعتی با بیان اینکه در خوزستان ۳۵۰ هزار هکتار مناطق فوق بحرانی وجود دارد افزود: در طول چند سال گذشته با مدیریت روان‌آب، نهال‌کاری، قرق کردن، مرطوب‌سازی و تکنولوژی‌های مختلفی که طراحی و مطالعه شده، ۲۴۰ هزار هکتار از این مناطق را تثبیت کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» امروز (پنج‌شنبه 9 بهمن) در حاشیه آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی «پروژه‌های بیابان‌زدایی کشور» در خوزستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در کشور تعدادی طرح بیابان‌زدایی افتتاح شد که در خوزستان این طرح‌ها در 20 هزار هکتار به بهره‌برداری رسید که 6 هزار و 500 هکتار کشت نهال و 13 هزار و 500 هزار هکتار آن مدیریت روان‌آب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه در خوزستان 350 هزار هکتار مناطق فوق بحرانی وجود دارد افزود: در طول چند سال گذشته با مدیریت روان‌آب، نهال‌کاری، قرق کردن، مرطوب‌سازی و تکنولوژی‌های مختلفی که طراحی و مطالعه شده، 240 هزار هکتار از این مناطق را تثبیت کردیم.

 

وی با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم ظرف چند سال آینده تمام 350 هزار هکتار زمین فوق بحرانی را مدیریت و رفع کنیم ادامه داد: بنا این بوده که با ابتدا مشکلات مناطق فوق بحرانی را برطرف کنیم و سپس به سمت سمت مناطق حاد و بحرانی برویم.

 

شریعتی تصریح کرد: باید بتوانیم در بحث بیابان زدایی و مبارزه با بیایان‌زایی آن طور که باید و شاید و حق مردم است، با توجه به استعدادهای خوزستان، امکان زندگی و زیست بهتر را برای مردم این استان بیش از پیش فراهم کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح کاداستر در یک و نیم میلیون هکتار از زمین‌های خوزستان خبر داد و یاد آور شد: با توجه به تاکید رئیس‌جمهور و بحث مبارزه با فسادی که این کار دارد، این برنامه را همچنان ادامه می‌دهیم که امیدواریم بتوانیم تا پایان دولت آن را به طور کامل به انجام برسانیم.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: مقابله با بیابان زایی غلامرضا شریعتی طرح کاداستر مناطق فوق بحرانی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۰۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت برق و آب مناطق سیل زده هرمزگان

مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت:بر اثر بارندگی‌های دو روز گذشته ۴ روستا در جاسک تخلیه و مردم در سه اردوگاه اسکان اضطراری داده شدند.

وی تعداد خانوار این روستاها را ۱۸۰ خانوار دانست و افزود: ۱۰۰ دستگاه چادر و به اندازه نیاز اقلام زیستی و خوراکی توسط جمعیت هلال‌احمر استان بین این افراد توزیع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، گفت: در جزیره قشم با توجه به حجم بالای بارندگی که وجود داشت ۸۰ خانوار از مسافران نیز در اماکن ورزشی جزیره اسکان اضطراری داده شدند.

حسن‌زاده گفت: در حال حاضر تلاش برای اتصال برق ۱۶ روستا در استان هرمزگان ادامه دارد و بخش عمده قطعی‌ها حاصل سقوط تیرهای برق براثر تندباد بوده که بیش از ۸۰درصد تعویض تیرهای برق انجام شده و کار ادامه دارد همچنین موارد پاره شدن کابل‌ها و سیم‌های برق نیز اصلاح شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، بیان کرد با اشاره به تعویض ۱۲ ترانس برق، عنوان‌کرد: از ابتدای بارش‌ها ۱۰ هزار و ۳۰۰ مشترک اتصالشان را به شبکه برق از دست داده‌ بودند که با تلاش تیم برقرسانی  این آمار تاکنون به ۱۲۰۰ مشترک رسیده است و برق اکثر مشترکین وصل شده است.

حسن زاده در خصوص آسیب‌های وارده به حوزه آبرسانی گفت:به دلیل از بین رفتن محور روستایی و لوله‌های در مسیر یا قطع شدن برق درمنطقه، قطعی آب شرب ۲۰ روستا نیز اتفاق افتاده که رفع مشکلات پیش آمده بزودی رفع می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت:همه محورهای مواصلاتی استان نیز  باز است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • پیش بینی افزایش دما و غلظت آلاینده‌ها در خوزستان
  • هدر رفت باران در روزگار کم‌آبی
  • کاهش گردوغبار در خوزستان با پراکنش اراضی کشاورزی
  • امدادرسانی هوایی به مناطق سیل‌زده صعب‌العبور بلوچستان+ فیلم
  • آخرین وضعیت برق و آب مناطق سیل زده هرمزگان
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان آماده برداشت
  • مطلوب بودن مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی خوزستان
  • چغندرکاران خوزستانی زودتر محصول خود را برداشت کنند
  • واکنش گروهی از مردم ایران به هر بحرانی