Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید «علی آقازاده» روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی در اراک افزود: اقدامات خوبی در راستای شکل گیری پروژه‌های مختلف در دولت تدبیر و امید در استان مرکزی شکل گرفته که باید تلاش شود تا در همین دولت نیز به ثمر نشیند.

وی بیان کرد: تفاهم نامه سه جانبه‌ای در خصوص ۶۸ پروژه مهم و اولویت دار استان مرکزی با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، استانداری مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان منعقد شده که اعتبارات خوبی در راستای آن به این طرح‌ها اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی ادامه داد: سازمان مدیریت استان درخواستی برای ارزیابی پروژه‌های دستگاه های اجرایی داشته که ۳۵ درصد از دستگاه‌ها هنوز پاسخی ارسال نکرده‌اند و باید تا یک هفته آتی این گزارشات تکمیل ارسال شود.

آقازاده بیان کرد: استان مرکزی در سال ۹۸، یک هزار و ۸۳۷ پروژه داشته که ۳۰۲ طرح معادل ۱۶ و نیم درصد خاتمه یافته و یک هزار و ۵۳۵ طرح معادل ۸۳ و نیم درصد به دلیل کمبود منابع اتمام نیافته و در دست اجرا است.
وی بیان کرد: ۳۹ درصد از این طرح روستایی، ۴۱ و نیم درصد شهری و ۲۰ درصد شهری و روستایی است.
وی اظهار داشت: راه و شهرسازی، آب و فاضلاب، جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، ورزش و جوانان و راهدارای، بیشترین جذب اعتبار طرح‌ها را در سال ۹۸ داشته‌اند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: عملکرد استان در جذب بودجه سال ۹۸ مطلوب و قابل قبول است و انتظار است در فرصت باقی مانده از سال جاری نیز دستگاه‌های اجرایی برای افزایش جذب اعتبارات سال ۹۹ تلاش ویژه‌ای به کار گیرند.

آقازاده در بخش دیگری از سخنانش با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران انقلابی مردمی است و هرساله جشن پیروزی این انقلاب توسط مردم برگزار می‌شود اما امسال به دلیل شرایط کرونا، حفظ سلامت مردم و جلوگیری از شیوع جدید این بیماری، برنامه‌ها تفاوت‌هایی با سال های قبل دارد.

 وی تصریح کرد: برنامه های گرامیداشت امسال دهه مبارک فجر در استان با محوریت افتتاح طرح است و تا این لحظه‌، برنامه‌ای برای دیدارهای مردمی، دیدار با خانواده معظم شهدا، ایثارگران و حضور شهروندان در افتتاح طرح‌ها نیست.

استاندار مرکزی اضافه کرد: هر سال در ۱۲ بهمن ماه و نخستین روز از دهه مبارک فجر، شورای اداری استان در زادگاه امام راحل در شهرستان خمین برگزار می‌شد که امسال به دلیل شرایط کرونایی این نشست برگزار نمی‌شود.

آقازاده بیان کرد: رعایت پروتکل‌های کامل بهداشتی در افتتاح طرح‌های دهه فجر نیز یک امر ضروری است و کوچکترین سهل انگاری نباید رخ دهد.

وی تاکید کرد: استان مرکزی در ایام الله دهه مبارک فجر و تا پایان سال جاری، پروژه‌های مهمی برای افتتاح طرح های مختلف دارد و امسال یکی از بهترین سال‌ها در افتتاح طرح ها است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: بر اساس احکام مندرج در تبصره‌های قانونی بودجه سال ۹۹، در هشت ماه امسال برخی تبصره‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.
« علی‌اکبر کریمی» افزود: استان مرکزی در هفت بند قانونی عملکردی نداشته، ۱۱ بند و جز از تبصره‌های قانونی بودجه مفاد رعایت نشده و ۲۱ مورد به نحو مطلوب اجرایی شده است.
وی بیان کرد: جرایم رانندگی استان مرکزی بر اساس تصمیم شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به کمیته‌ای متشکل از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و معاونت عمرانی استانداری مرکزی محول شده است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در هشت ماه امسال، ۹۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از این بخش در استان وجود داشته که این رقم توزیع نشده است که باید در دستگاه‌های ذینفع استان مرکزی توزیع شود.
کریمی بیان کرد: اولویت دار کردن پروژه‌های عمرانی استان مرکزی یک حرکت و ایده خوب است اما اینکه از ۶۸ طرح مشخص شده، اقدامات اجرایی برای ۳۲ طرح انجام نشده، جای تامل دارد و نیاز است پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برخی از پروژه‌های مشخص شده و اولویت دار این استان قدمتی ۲۰ ساله دارد و نیاز است که تلاش شود تا وقفه‌ دیگری برای آنها ایجاد نشود.

کریمی عنوان کرد: طرح پل تقاطع سنجان یکی از مطالبات مهم است و مقرر شده بود این طرح در سال ۱۴۰۰ تکمیل شود اما دوباره زمان تکمیل آن ۱۴۰۱ اعلام شده است که بر اساس نیاز منطقه و اهمیت موضوع باید تلاش شود تا هرچه سریعتر تکمیل شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: در ۱۰ ماه امسال سه هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار به جز ملی استانی ابلاغ شده است.
« رقیه یادگاری» افزود: یک هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال معادل ۵۰ درصد تخصیص یافته که این رقم در مدت مشابه سال قبل، ۳۷ درصد بوده است.
وی بیان کرد: ۹۵۰ میلیارد ریال از اعتبار تخصیصی معادل ۵۰ درصد نقدی بوده که این رقم در مدت مشابه پارسال، ۲۰ درصد بوده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی ادامه داد: امسال برای یک هزار و ۴۶۴ طرح این استان موافقت‌نامه مبادلاتی امضا شده است.
یادگاری بیان کرد: اعتبار این طرح‌ها سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است که یک هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.
وی عنوان کرد: تخصیص نقدی این طرح‌ها ۱۰۰ درصد، پرداختی خزانه ۹۱ و ۴۷ صدم درصد و مانده خزانه هشت و ۵۳ صدم درصد است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی افزود: گزارشی از دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص پروژه‌های اجرایی و پیشرفت آنها درخواست شده که هنوز از تعداد زیادی از دستگاه‌های اجرایی پاسخی دریافت نشده است.
یادگاری اظهار داشت: بر اساس اعلام دستگاه‌های اجرایی استان، تعداد پروژه‌های استان یک هزار و ۲۱۹  پروژه است که اعتبار آنها سه هزار و ۲۸۸ میلیارد ریال است  و تخصیص اعتبار آنها ۴۳ درصد است.
وی گفت: از این تعداد، ۴۳۲ طرح معادل ۳۵ درصد هنوز شروع نشده، ۶۳۱ طرح معادل ۵۲ درصد در حال انجام است، ۶۴ طرح معادل پنج درصد خاتمه یافته و ۹۲ طرح معادل هشت درصد، دیون است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: ۸۶ طرح مهم در استان وجود دارد که مقرر شده اگر تخصیص ۱۰۹ درصدی به آنها داده شود، تا پایان دولت و سال مالی ۹۹ به پایان می‌رسند و در این راستا تفاهم‌نامه‌ای نیز از سوی استانداری مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور منعقد شده است.
یادگاری بیان کرد: اعتبار این طرح‌ها ۸۲۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۶۴ درصد تخصیص اعتبار برای آنها صورت گرفته و تلاش شده تا بیشترین تخصیصات از سه درصد نفت وگاز، متوازن و استانی به آنها داده شود.

وی گفت: در سال ۱۳۹۸، یک هزار و ۸۳۷ پروژه در استان مرکزی وجود داشته که اعتبار مبادله شده آنها ۶ هزار و ۶۲۶ میلیارد و ۸۴۹ میلیون ریال بوده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی افزود: اعتبار تخصیصی این طرح‌ها ۲ هزار و ۵۰۳ میلیارد و ۴۸۴ میلیون ریال، اعتبار پرداختی ۲ هزار و ۴۷۱ میلیارد و ۱۴۶ میلیون ریال و عملکرد دستگاه‌ها ۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال بوده است.
یادگاری تصریح کرد: نسبت تخصیص به اعتبار این طرح‌ها ۳۷ و ۷۷ صدم درصد، نسبت پرداختی به تخصیص ۹۸ و ۴۱ صدم درصد و نسبت عملکرد به پرداختی ۹۹ و ۷۰ صدم درصد بوده است.
وی عنوان کرد: پیشرفت فیزیکی یک هزار و ۸۳۷ طرح استان مرکزی در ابتدای سال ۹۸ حدود ۳۴ درصد بوده و تعهد کاری در این سال، ۴۵ درصد بوده اما در پایان سال پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها به ۶۸ درصد رسید و ۷۳ درصد از برنامه محقق شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی ادامه داد: ۳۰۲ طرح از مجموع طرح‌های سال ۹۸ استان مرکزی خاتمه یافته و یک هزار و ۵۳۵ طرح در دست اجرا است.
یادگاری اظهار داشت: برنامه کاری پنج طرح سال ۹۸ جلوتر از برنامه تعیین شده پیش رفته، یک هزار و ۴۱۱ طرح عقب‌تر از برنامه بوده و ۴۲۱ طرح مطابق زمان بندی پیش رفته است.

در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی طرح جامع شهر تفرش مصوب شد و جزئیات ۶۸ طرح عمرانی اولویت دار استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی علی اکبر کریمی افتتاح طرح سازمان برنامه و بودجه استانداری مرکزی سیدعلی آقازاده بودجه1400 دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی علی اکبر کریمی اراک استان مرکزی علی اکبر کریمی افتتاح طرح سازمان برنامه و بودجه استانداری مرکزی سیدعلی آقازاده بودجه1400 دهه فجر اخبار کنکور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی دستگاه های اجرایی استانداری مرکزی مرکزی ادامه استان مرکزی افتتاح طرح ها برنامه ریزی میلیارد ریال میلیون ریال اولویت دار طرح ها دستگاه ها طرح معادل درصد بوده یک هزار صدم درصد بر اساس سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۰۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی دستگاه‌ها همراه با پیوست اقتصادی باشد

معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای تحقق شعار سال برنامه‌های فرهنگی دستگاه‌های اجرایی باید همراه با پیوست اقتصادی باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، مرادعلی پیوند شامگاه _یکشنبه، دوم اردیبهشت_ در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: مناسبت‌های ملی و مذهبی یک ظرفیت بی‌بدیل بوده که هر ساله برنامه‌هایی برگزار می‌شود و باید تقویم برنامه‌های این رویدادهای ملی و مذهبی به شکل بومی و محلی تدوین شود تا بتوانیم کارهای تبلیغاتی، محتواسازی و اطلاع‌رسانی اثرگذاری انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های اصلی سیاست‌های فرهنگی مقابله با تحریم اقتصادی است، افزود: تهیه و تدوین برنامه‌ها و طرح‌ها در کمیته‌های مربوط این شورا با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» برنامه‌ها باید پیوست اقتصادی داشته باشند، گفت: شیوه عملی و رفتاری فرهنگی در دستگاه‌های اجرایی استان سبب می‌شود تا در شکوفایی فرهنگ عمومی در ابعاد مختلف تأثیرپذیری داشته باشد.

وی تصریح کرد: برنامه‌هایی که در رابطه با کوشش‌های فرهنگی و اجتماعی در قالب هنری و تبلیغ شکل می‌گیرد باید هماهنگی با سازمان‌ها، مراکز فرهنگی و هنری داشته و برای اجرا هم توان مالی و ضمانت اجرایی داشته‌باشد.

پیوند اثربخشی برنامه‌ها در محتوا را مهم دانست و خاطرنشان کرد: در جهت اعتلای مسائل فرهنگی، هنری و بهبود کیفیت در اثرگذاری آن‌ها باید از اختیارات قانونی بهره گرفت.

وی افزود: اثرات برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی باید مترتب بر سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی و اجتماعی با توجه به شعار سال بوده و با همراهی و همسویی دستگاه‌های فرهنگی الگویی برای دیگر دستگاه‌های اجرایی شود.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر چند در سال گذشته با وجود سفر دور دوم رئیس جمهور به استان و انتخابات برنامه‌های فرهنگی خوبی این شورا اجرا کرد، اما امسال به دلیل وضعیت بهتر بودجه‌ای برنامه‌های بیشتر و بهتری خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: شورای فرهنگی حوزه استانداری به عنوان نهاد حاکمیتی و نظارتی در دستگاه‌های اجرایی با هدف توجه به تشکیل شورای فرهنگی دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها برنامه‌ها را به خوبی هماهنگ و نظارت کند.

پیوند یکی از دغدغه‌های جدی در جامعه را معضلات اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: ارائه راهکارهای مناسب برای رفع این معضلات و هماهنگی با حوزه امور اجتماعی استانداری هم می‌تواند مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگی و اجتماعی استانداری دیدگاه فراتر از این حوزه داشته باشد، گفت: یکی از فعالیت‌ها کوشش برای حذف سنت‌های غلط رایج از طریق فعالیت‌های فرهنگی است.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد، برنامه‌ریزی در جهت هماهنگی و همسو کردن دستگاه‌های اجرایی، مراکز و نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای فعالیت در زمینه مسائل فرهنگی در راستای اهداف و برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی استان را مؤثر دانست و افزود: پیش‌بینی می‌شود که امسال به دلیل شرایط بهتر بودجه‌ای، فعالیت و برنامه‌های نو فرهنگی، محتوایی، مؤثرتر و کیفت‌بخشی بیشتری داشته باشیم.

کد خبر 746745

دیگر خبرها

  • ۱۳ اردیبهشت افتتاحیه راهیان نور غرب و شمالغرب کشور
  • از دختران شهدای مدافع حرم تجلیل شود
  • تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم به مناسبت دهه کرامت
  • علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این پس پایش می‌شود
  • برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • برنامه‌های فرهنگی دستگاه‌ها همراه با پیوست اقتصادی باشد
  • بررسی روند عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به روستای هفتوان سلماس
  • بخشنامه بانک مرکزی برای پرداخت بدهی به دستگاه های اجرایی
  • برای ورود مردم به اقتصاد راه پیدا کنید