Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: آن چیزی که نمایندگان مجلس در کمیسیون برنامه و بودجه مطرح کرده اند این است که باید این تعدد نرخ‌های ارزی کنار گذاشته شود و طبعا اگر منابعی از این مسیر حاصل می‌شود باید صرف معیشت و سلامت مردم شود.

شمس الدین حسینی عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره تک نرخی شدن ارز، اظهار کرد: دولت در تبصره یک لایحه بودجه ۱۴۰۰ بیان کرده است در صورت تغییر نرخ ارز ترجیحی به نرخ ETS به دولت اجازه داده شود منابع وصولی را به ردیف درآمدی واریز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از این رو دولت هم در لایحه بودجه بین نرخ ارز ترجیحی و نرخ ETS مردد است وگرنه از این جمله مجهول استفاده نمی‌کرد.
عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه پیش بینی کرده است که در صورت تغییر نرخ ترجیحی به نرخ ETS منابع صرف معیشت وسلامت شود، گفت: اما در تبصره ۴ دولت دوبار بیان کرده است که نرخ صندوق توسعه ملی با ETS صورت می‌گیرد.   باید تعدد نرخ‌های ارز در بازار کنار گذاشته شود
حسینی افزود: درتبصره ۴ بنا به دلایلی حذف شده است دولت بیان کرده بود آن دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو هم با ETS تسهیل شود لذا دولت نرخ‌های ارزی بسیار بالایی را در لایحه پیش بینی کرده بود.
وی افزود: آن چیزی که نمایندگان مجلس در کمیسیون برنامه و بودجه مطرح کرده اند این است که باید این تعدد نرخ‌های ارزی کنار گذاشته شود و طبعا اگر منابعی از این مسیر حاصل می‌شود باید صرف معیشت و سلامت مردم شود.
عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به تعیین نرخ ارز در بعد تک نرخی شدن، بیان کرد: در واقع مجلس هیچ کفی برای نرخ ارز تعیین نکرده است و حتی در همان بندی که گفته شده است دولت مجاز به عرضه ارز به غیر از ETS نیست تاکید شده است که بانک مرکزی می‌تواند این کار را انجام دهد یعنی ۲ درصد ارزان‌تر به فروشد تا بتواند بازار را کنترل کند.
حسینی با بیان اینکه همچنین مجلس هیچ سقفی برای میزان فروش نفت تعیین نکرده است، گفت: دولت در هیج بخشی از لایحه بودجه سال آینده از ارز ۴۲۰۰ تومانی صحبتی به میان نیاورده و نگاهش در این لایحه کاملا اتخاذ سیاست چند نرخی ارزی است.   درست تخصیص نشدن ارز۴۲۰۰ تومانی باعث گلایه شده است
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در خصوص سیاست چند نرخی ارز مشکلات متعددی در کشور به وجود آمده است، بیان کرد: بسیاری از دستگاه‌های تخصصی و کارشناسان دولتی نسبت به سیاست چند نرخی بودن ارز و به طور مشخص عدم دستیابی مردم از مزایای ارز ۴۲۰۰ تومانی و یارانه‌ای گلایه‌مند هستند.

وی ادامه داد: به رغم اینکه طی سالیان گذشته صد‌ها میلیارد تومان از منابع ملی و بیت‌المال به صورت ارز ترجیحی و یارانه‌ای برای تامین کالا‌های اساسی تخصیص پیدا کرده، ولی در عمل نه تنها این موضوع کمکی به کنترل قیمت‌ها و تولید نداشته حتی کالا‌های ضروری هم با قیمت مناسب به دست مردم نرسیده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید براینکه سیاست چند نرخی ارز در کشور آکنده از رانت و فساد است و باید ما به سمت سیاست تک نرخی حرکت کنیم، گفت: دوباره تکرار می کنم ما هیچ نرخ ارزی را در کمیسیون تلفیق بودجه تصویب نکرده‌ایم بلکه این هنر دولت خواهد بود که تلاش کند بازار ارز را تنظیم کند.

حسینی تصریح کرد: ما در کمیسیون تلفیق بودجه تنها نرخ محاسباتی که در بخش‌های مختلف لایحه بودجه دولت از ۴۲۰۰ تومان تا ۱۱ هزار و پانصد تومان و ۱۷ هزار و پانصد تومان و حتی در بخشی دیگر نرخ سامانه معاملات الکترونیکی و نیما را آورده بود، اصلاح کردیم و اکنون این هنر دولت است که بتواند نرخ ارز ۲۶ هزارتومانی را کاهش دهد، البته امیدواریم که آن را افزایش ندهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس مجلس شورای اسلامی ارز دولت حسینی تک نرخی شدن ارز عضو کمیسیون تلفیق مجلس سیاست چند نرخی ارز کمیسیون برنامه لایحه بودجه نرخ های ارز ارز ترجیحی نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۰۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقاتهرانی: انشالله شورای نگهبان فردا لایحه عفاف و حجاب را تایید کند /هیچ توجیهی برای کوتاه آمدن از حجاب وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، در نطق میان دستور (سه شنبه ۲۸ فروردین ماه) خود در نشست علنی مجلس گفت: از ۷۵ سال پیش تاکنون که صهیونیست ها بخشی از خاورمیانه را گرفته اند و ادعا کردند که بیش تر از این نیز حقشان هستند و دیگران نیز صهیونیست ها را حمایت کردند اما هر بار که اعراب با هم یکی می شدند و در مقابل اسرائیل می ایستادند معمولا این ها شکست می خوردند ولی در جنگ ۳۲ روزه و به دنبال آن طوفان الاقصی پس از پیروزی انقلاب با وعده صادق تحقق پیدا کرد و اقتدار مسلمان ها را نشان داده است و این افتخاری است که باعث خوشنودی اهل ایمان می شود.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، وی افزود: از نیروهای مسلح و همه کسانی که در این راستا تلاش کردند سپاسگزاریم و به روح سردار حاج قاسم سلیمانی و سردار زاهدی از درگاه الهی لطف و رحمت بیش تر طلب می کنیم؛ همچنین از مردم تهران به دلیل اعتماد مجددشان تشکر می کنیم و انشاالله که بتوانیم در تراز نظام و انقلاب خدمت کنیم.

نماینده تهران در مجلس بیان کرد: دوستان عزیز! جهاد تبیین نباید دست کم گرفته شود و به لطف الهی در فضای مجازی و صدا و سیما روی برنامه وعده صادق کار شد و این حرکت قابل تقدیر است بنابراین این مهم بوده که چنین پاسخ کوبنده ای در دنیا مطرح شود که ظالم کیست؟ و مظلوم چه کسی است؟ تبلیغ تاثیر زیادی دارد و ائمه جمعه باید فعالیت کنند تا مردم بیش تر در جریان این موضوع قرار بگیرند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: صهیونیست ها کاری نمی توانند بکنند اگر مرد هستند حمله کنند و بیایند درگیر شوند، خودشان هم می دانند که آمریکا با حدود ۶۰ کشور با ایران جنگیده و در هشت سال شکست خورده است، دیگر شما که آدم آنها هستید و نمی توانید هیچ کاری کنید؛ بنابراین شما افرادی هستید که بچه های مدرسه ای را بمباران می کنید و به بیمارستان ها حمله می کنید و شماها نامرد هستید اگر مرد هستید بیایید با رزمنده ها بجنگید شما نمی توانید بجنگید و به این موضوع اعتراف کنید.

آقاتهرانی بیان کرد: در خصوص لایحه عفاف و حجاب گزارش تهیه شد و در صحن هم مطرح گردید؛ بنابراین باید ۳۲ دستگاه نسبت به این مسئله ورود کنند اما متاسفانه فقط ۲ دستگاه ورود کردند که یکی وزارت کشور بود و دیگری هم فراجا بوده است؛ اکنون فراجا پای کار است و همه دستگاه ها باید یاری کنند وزارتخانه ها همگی باید پای کار بیایند همه در این موضوع سهم داریم.

این نماینده تهران گفت: بحث عفاف و حجاب یک جنبه دینی دارد که جای خود دارد و یک جنبه قانونی دارد که ممکن است یکی بگوید هیچ دینی ندارم خب نداشته باش اما کشور ما قانون دارد این موضوع در ۴۳ سال پیش در شواری انقلاب فرهنگی آمده است و به هر دلیل بعضی ها عمل نکردند اما الان برای بار سوم به شورای نگهبان رفته و انشاالله فردا بپذیرند و آخرین مرحله آن باشد و طوری نشود که فقط فراجا وسط میدان باشد قطعا مجلس هم یاری می کند. عفاف و حجاب وجهه سیاسی، اخلاقی و اجتماعی و شرعی و دینی دارد، بنابراین هیچ توجیهی برای کوتاه آمدن از آن وجود ندارد.

وی اظهار کرد: در خارج قوانینی که دارند محکم می نویسند، بنابراین قوانین باید بازدارنده باشد؛ لذا ۴۰ ماده عفاف و حجاب مربوط به دستگاه ها است و ۳۰ ماده شامل جرم انگاری می شود که حدود ۶ هزار ۷۰۰ نفر ساعت فقط کمیسیون فرهنگی برای این موضوع کار کرده و به همین اندازه هم کمیسیون قضایی روی آن کار کرده است در ضمن دولت باید ورود کند و تقاضا این است که همه وزرا سرخط شوند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895919

دیگر خبرها

  • کاهش درآمدهای مالیاتی به میزان ۸۵ همت در بخش دوم بودجه ۱۴۰۳
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • آقاتهرانی: انشالله شورای نگهبان فردا لایحه عفاف و حجاب را تایید کند
  • جدول ۷ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در تلفیق بررسی شد
  • آقاتهرانی: انشالله شورای نگهبان فردا لایحه عفاف و حجاب را تایید کند /هیچ توجیهی برای کوتاه آمدن از حجاب وجود ندارد
  • تغییر منابع و مصارف در جداول بودجه ۱۴۰۳ امکان‌پذیر نیست
  • تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تلاطمات بازار ارز
  • نهایی شدن بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ امروز در کمیسیون تلفیق
  • دستور کار مجلس برای بررسی وضعیت بازار ارز