Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@00:37:06 GMT

پایش بیش از 4 هزار نفر در طرح شهید سلیمانی میاندورود

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۰۴۶۶

پایش بیش از 4 هزار نفر در طرح شهید سلیمانی میاندورود

جعفر اصغری از پایش بیش از 4 هزار نفر در طرح شهید سلیمانی در شهرستان میاندورود خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی در میاندورود با کمک بسیجیان در حال انجام است، اظهار کرد: در این طرح که فرماندهان حوزه در میدان های حوزه سرزمینی خود مشغول فعالیت هستند با ارتباطی که با فرماندهان پایگاه گرفتند و ارتباطی که با مراکز بهداشت گرفته شد و جلسات متوالی و مستمری که داریم به شناسایی بیماران و کسانی که با بیماران در ارتباط بودند سریعا اقدام می‌شود و زنجیره انتقال ویروس کرونا را توانستیم به خوبی در شهرستان کنترل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با تقدیر و تشکر از همکاری مرکز بهداشت و فرماندهان پایگاه و تشکیل ستادها و کمیته‌های عملیاتی که در سطح روستاها انجام شد، بیان کرد: از موفقیت‌هایی که در این طرح داشتیم مردمی کردن طرح شهید سلیمانی بود که فرماندهان حوزه در اوایل کار توجیحات را انجام دادند.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندورود خاطرنشان کرد: تیم‌های حمایتی ما بیمارانی که از نظر اقتصادی و معیشتی دچار مشکل باشند را شناسایی می‌کنند و حمایت کامل از آنها انجام می‌شود تا به‌دلیل مسائل معیشتی از خانه خارج نشوند.
 
اصغری با بیان اینکه بعد از شناسایی بیمار، تیم‌های نظارتی و پزشکی ما باید در خانه بیمار حضور داشته باشند، تصریح کرد: همچنین کسانی که با این بیماران در ارتباط بودند سریعا توسط حوزه‌ها و پایگاه‌های ما شناسایی می‌شوند و آموزش‌های لازم به آنها داده می‌شود و همچنین سعی بر این شد که با فرهنگ سازی‌هایی که در کنار این اقدامات انجام می‌دهیم و تقویت تیم‌های فرهنگی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در سطح شهرستان به بالاترین سطح برسانیم تا بتوانیم بر این بیماری فائق بیاییم.
 
وی افزود: در حوزه قرنطینه معکوس هم بیش از 9 هزار بیمار زمینه‌ایی داریم که اسامی آنها احصا و شناسایی شد و این بیماران مورد حمایت‌های لازم قرار گرفتند تا کسانی که بیماری زمینه‌ایی دارند و در صورت ابتلا ریسک درمانی آنها بالاتر است، پیشگیری و درمان به موقع انجام شود که در این طرح برای 4 هزار و 555 نفر انجام شد.
 
اصغری با بیان اینکه شهرستان میاندورود به 49 بلوک تقسیم شد که از پنج حوزه فعال و 105 پایگاه فعال 216 تیم تشکیل و 434 بسیجی در این تیم‌ها فعالیت کردند، گفت: روستاهای فعال در این طرح 49 روستا بودند که 296 معسر شناسایی شدند و به 271 خانواده بسته‌های حمایتی داده شد.
 
وی بیان کرد: در این طرح چهار هزار و 140 نفر پایش شدند که هزار و 34 نفر مشکوک بودند که 170 نفر مبتلا قطعی داشتیم و همچنین 466 نفر برای پیشگیری و مراقبت قرنطینه در منزل شدند که در همین راستا 162 نفر به مراکز درمانی معرفی و بستری شدند و 520 نفر بهبودی کامل یافتند و 16 نفر فوت کردند.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندورود در پایان اظهارکرد: بسیجیان میاندورود آمادگی لازم برای ادامه اجرای این طرح را دارند و امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و کمک مراکز بهداشتی و پایگاه‌های بسیج بتوانیم این بیماری را ریشه کن کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: طرح شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۰۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۴ شهید غریب اسارت در خراسان شمالی

معاون استاندار خراسان شمالی گفت: تاکنون با روایت آزادگان، ۱۴ سعید غریب اسارت در خراسان شمالی شناسایی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حسن ناهیدی امروز _ دوشنبه سوم اردیبهشت _ در ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در اسارت خراسان شمالی اظهار کرد: برگزاری کنگره‌های شهدا بهترین محمل برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای غریب در اسارت در استان افزود: تاکنون از طریق روایت آزادگان، ۱۴ شهید غریب اسارت در خراسان شمالی شناسایی شده‌اند که هدف اصلی از برگزاری این کنگره شناسایی و معرفی این شهدا است.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی تولید سند و مستند از یادواره‌های شهدا را اقدام مهم و مؤثری برای آیندگان در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و تأثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: امروزه بیش از گذشته به فرهنگ ایثار و شهادت نیاز داریم.

ناهیدی با اشاره به اینکه جنگ‌ها دوره فشرده تاریخ هستند که هم تأثیر در گذشته و هم در آینده یک کشور دارد، عنوان کرد: شهدا محصول معادلات طولانی مدت جنگ هستند؛ شهدا مبانی دینی، مذهبی، تاریخی و ملی کشور را ترویج داده اند.

وی گفت: خراسان شمالی از دورترین مناطق به جنگ بود، اما حضور رزمندگان و تعداد شهدا به نسبت جمعیت آن بیشتر است.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی افزود: دخیل کردن دستگاه‌های اجرایی استان در اجرا و برگزاری بهتر این کنگره نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 746956

دیگر خبرها

  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور
  • نظارت هوشمندانه بر فرایندهای پایش تخلفات ساختمانی در مشهد
  • لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • شناسایی ۱۴ شهید غریب اسارت در خراسان شمالی
  • این شهید پسردایی ۱۵۰ افغانستانی بود!+عکس
  • نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هوشمند می‌شود
  • تشییع آخرین مجروح انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان + فیلم
  • کارنامه سپاه پاسداران در حوزه‌های مختلف درخشان است