Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر بخواهیم بر اساس توقعات قانون و انتظاراتی که سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از مناطق آزاد دارد، نمره بدهیم، نمره آن‌ها زیر ده است و قبول نمی‌شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی طغیانی افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس از عملکرد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی راضی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مناطق آزاد می‌بایست بر اساس قانون ­تولید، اشتغال، صادرات و ارز آوری را برای کشور فراهم کنند گفت: متاسفانه این مناطق در چند دهه از عمر خود، هیچ وقت توقع قانونگذار را از تشکیل آن‌ها، محقق نکرده است.

طغیانی افزود: مناطق آزاد بیشتر از اینکه به ارز آوری کمک کنند، ارز بر بودند و معمولا واردات را به کشور تسهیل می‌کردند و در سال های اخیر که امکان واردات نداشتیم خود مناطق آزاد به خاطر اینکه از همین منابع حاصل از واردات اداره امور و فعالیت‌های عمرانی را انجام می‌دادند، دچار مشکل می‌شدند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم گفت: توقع و انتظار ما در این مجلس از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی این است که بر اساس سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به ریل تولید و صادرات برای کشور برگردند.

وی افزود: هر کدام از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید بر اساس کشور هدفی که در همجواری آنان قرار دارد به موضوع تخصصی طور جدی بپردازند و به تولید و صادرات کشور کمک کنند.

طغیانی در خصوص نمره عملکرد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: اگر بخواهیم بر اساس توقعات قانون و انتظاراتی که سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از این مناطق دارد، نمره بدهیم، نمره آن‌ها زیر ده است و قبول نمی‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اقتصاد مقاومتی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۰۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی

سمیه رفیعی گفت: وضعیت شاخص عملکرد محیط زیست کشور نشان دهنده افت ۶۶ رتبه‌ای از رتبه ۶۷ به ۱۳۳ از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ است. بررسی مقایسه‌ای شاخص‌های کشور نشان می‌دهد که ایران در بسیاری از شاخص‌های جدید تعریف شده همچون شاخص قرارگرفتن در معرض دی اکسید نیتروژن، قرارگرفتن در معرض دی اکسید گوگرد، قرارگرفتن در معرض مونو اکسید کربن و شاخص انتشار گازهای گلخانه‌ای پیش‌بینی شده تا سال ۲۰۵۰ رتبه و نمره بسیار ضعیفی کسب کرده است.

رفیعی بیان کرد:بر اساس گزارش بانک جهانی میزان کل تولید پسماند عادی در جهان در سال ۲۰۱۶ برابر با ۰۲/۲ میلیارد تن بوده که پیش بینی می شود تا ۲۰۵۰ به ۴۰/۳ میلیارد تن برسد. از این میزان پسماند عادی، نزدیک به ۲۱ میلیون تن هر سال در ایران تولید می شود.هر پسماندی که تولید شود دیگر از بین نمی رود؛ فقط بسته به نوع مدیریت می‌تواند به صورت تبدیل به مواد دیگر، انرژی و یا در بدترین حالت در زمین دفن شود. بر اساس گزارش بانک جهانی در سطح دنیا ۶/۶۹ درصد پسماندها دفن و بقیه به مواد دیگر و یا انرژی تبدیل می‌شوند.

او تصریح کرد:گزارش‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور نشان می‌دهد که نرخ تفکیک پسماندها در مبدأ در کشور نزدیک به ۱۰ درصد است، این بدان معناست که در صورت عدم بهره‌مندی از مشارکت مردمی عملاً امکان استقرار اقتصاد چرخشی در کشور و دستیابی به مزایای آن غیرممکن خواهد بود. براساس یک برآورد صورت گرفته توسط اتحادیه صنایع بازیافت ایران، ارزش هشت قلم پسماند بازیافتی شهری در ایران ۳.۵ میلیارد دلار برآورد شده است. علاوه بر این ارزش‌افزوده از تکمیل زنجیره بازیافت پسماندهای صنعتی و کشاورزی در ایران ۱۰ میلیارد دلار برآورد شده است که به معنای اشتغال پایدار ۱.۲۶۰.۰۰۰ نفری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • ۱۵ کشور قدرتمند جهان اسلام بر اساس مولفه های نظامی و اقتصادی
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی
  • رییس اتاق اصفهان خواستار توجه به مَضرات اقتصادی تعطیلی پنجشنبه‌ها شد
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی حذف می شود
  • حامی اقتصاد اسلامی