Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناهید خداکرمی با اشاره به پیامک وزارت نیرو برای آغاز پویش "کاهش 10درصدی انرژی" گفت: این پویش ها خوب است ولی حتما باید برای مردم توضیح بدهیم. مردم اگر ولی نعمت ما هستند پس در مورد معضلات با آنها صحبت کنید و بگویید: "ما مجبوریم برای تولید بیت کوین که بخش واردات ضروری را با آن تامین می کنیم، مصرف بیشتر نیرو داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: عضو شورای شهر تهران با اشاره به پیامک وزارت نیرو برای آغاز پویش "کاهش 10درصدی انرژی" گفت: این پویش ها خوب است ولی حتما باید برای مردم توضیح بدهیم. مردم اگر ولی نعمت ما هستند پس در مورد معضلات با آنها صحبت کنید و بگویید: "ما مجبوریم برای تولید بیت کوین که بخش واردات ضروری را با آن تامین می کنیم، مصرف بیشتر نیرو داشته باشیم.

این روزها خاموشی معابر، خیابان و اتوبان ها جای بحث و جدال شده است و برای مردم به ویژه پایتخت نشینان نارضایتی هایی به وجود آورده است.


ناهید خداکرمی:

* (درباره خاموشی های تهران: موقعیت کشور را باید در نظر بگیریم. وقتی می گوییم: "مشارکت دولت با مردم، مردم با دولت یا شهرداری با مردم، مردم با شهرداری" در زمان های بحران و موقعیت های سخت خودش را نشان می دهد. وقتی مصرف انرژی افزایش می یابد عوارضی در مدیریت انرژی ایجاد می کند و این مدیریت مجبور است برای برقرارى تعادل میزان مصرف و تولید انرژی پروتکل هایی ارائه دهند. البته موافق خاموشی های معابر تهران نیستیم.

* (با بیان این که با همدلی بیشتر می توانیم درصدی از مصرف برق را کاهش دهیم): هر خانواده می تواند مصرف انرژی (برق و گاز) را کاهش دهد. در حال حاضر با توجه به شرایط خاص حوزه انرژی مى شود به صورت خانوادگی، اداری، نهادی، وزارتخانه ای و... مدیریت کنیم تا خاموشی وسیع نداشته باشیم.

* نمی توانیم بگوییم محدودیت های کرونایی مصرف انرژی را کاهش داده یا افزایش. احتمال دارد مصرف خانگی انرژی با خانه ماندن شهروندان افزایش یافته باشد. زمانی می توانیم قضاوت کنیم که دستگاه های ناظر آمار و گزارشی در این رابطه ارائه کنند. احتمال دارد که ساعت پیک مصرف تغییر کرده باشد ولی مصرف کاهش نیافته باشد.

* نمی توانیم مشکل تامین نیرو را جدای از تحریم ها یا حتی کرونا ببینیم. حتی اگر مصرف برق برای تولید بیت کوین افزایش یافته، ناشی از شرایط تحریم تحمیل شده به کشور است. در شرایط کنونی منابع بیت کوین صرف واردات به کشور می شود. کامپیوتر، موبایل، ارزاق عمومی و اساسی و... از خارج وارد می شود و همه وابسته به ارز است.

* (با اشاره به پیامک وزارت نیرو برای آغاز پویش "کاهش 10درصدی انرژی"): این پویش ها خوب است ولی حتما باید برای مردم توضیح بدهیم. مردم اگر ولی نعمت ما هستند پس در مورد معضلات با آنها صحبت کنید و بگویید: "ما مجبوریم برای تولید بیت کوین که بخش واردات ضروری را با آن تامین می کنیم، مصرف بیشتر نیرو داشته باشیم." ما نباید کار پنهانی یا زیرزمینی داشته باشیم. در محدودیت های کرونا دیدیم که همراهی مردم ایران نسبت به تمام کشورهای دنیا بهتر و پیشرو بود. در کشورهایی مثل هلند و آلمان برای اعمال محدودیت مردم تظاهرات کردند. مردم ما همراه و باهوش هستند ولی انتظار دارند با صداقت روبرو شوند و به آنها دروغ نگوییم.

* واقعیت های کشور را باید به شفافیت با مردم در میان بگذاریم نه آن که منتظر باشند تلویزیون های خارج از کشور به آنها خبر دهد. اگر خودمان واقعیت ها را بگوییم قطعا مردم همراهی کرده و حتی بپذیرند 2 ساعت در شبانه روز در خاموشی به سر ببرند ولی ارزاق عمومی وارد کشور شود. روشنایی معابر واجب است. به ویژه در مناطقی که رفت و آمد شهروندان زیاد است. در اتوبان ها می شود خاموشی را تحمل کرد اما در معابر عمومی وسط شهر و سطح مناطق خاموشی ها خطرناک است. ستاد مقابله با کرونا می تواند یک کارگروه یا کمیته برای مدیریت نیرو یا مصرف انرژی را تشکیل دهد و برای تصمیمات با همه ارگان ها مشورت کند تا این معضل حل شود.

برچسب ها: عضو شورای شهر تهران ، واردات مایحتاج مردم ، تولید بیت کوین

منبع: ناطقان

کلیدواژه: عضو شورای شهر تهران واردات مایحتاج مردم تولید بیت کوین برای تولید بیت کوین داشته باشیم مصرف انرژی برای مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۰۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند

خبرگزاری مهر -گروه دین و اندیشه: مکان‌ها از دو جهت اهمیت دارند، نخست آنکه هر مکانی بُعد اجتماعی دارد و این بدان معناست که می‌توان مکان را پلی ارتباطی میان افراد و جامعه دانست. نقش مکان‌ها در تعاملات اجتماعی و فراهم آوردن محلی برای ارتباط افراد با یکدیگر است. چراکه ابعاد محیط اجتماعی بر یکدیگر تأثیر می‌گذارد و رابطه متقابل معناداری را ایجاد می‌کند. تمدن نوین اسلامی بر خلاف تمدن‌های رایج و مادی جهان رنگ و بویی از آموزه‌های وحیانی و دینی را در خود جای نداده‌اند، دارای ارکان و فاکتورهای طلایی و ممتازی است که ضامن بقا و سعادت زندگی مادی و اخروی است. مساجد، مکان‌های مقدس و بقاع متبرکه نیز در بٌعد اجتماعی از همین الگو پیروی می‌کنند.

مسجد، امامزادگان و بقاع متبرکه به عنوان جایگاه عبادت مسلمانان، از مهم‌ترین نهادهای جامعه اسلامی با کارکردی چند منظوره به شمار می‌آید و همواره در طول تاریخ اسلام نقشی بنیادین و اصلی ایفا نموده است. در پیروزی انقلاب اسلامی، این اماکن مقدس به عنوان پایگاه اصلی انقلاب نقش آفرینی کرد و امروز هم می‌تواند در کانون تحولات اسلامی قرار بگیرد. خبرگزاری مهر درصدد است با نگاهی به تاریخچه و وضعیت این نهادهای مهم فرهنگی در گذشته و حال، بازتعریف کارکردهای نهادهای دینی و مذهبی را با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در ضمن گزارش‌ها و گفتگوهایی بررسی نماید.

حجت‌الاسلام عبدالله هادیان در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: وجود امامزادگان در ایران بُعد تاریخی و مذهبی عمیقی دارد؛ آنها پیشینه تاریخی دارند و بر اساس گفته‌های بزرگان شیعه ناب بودن مردم ایران به برکت همین امامزادگان است.

وی با تأکید بر اینکه مردم ایران هیچ وقت مشرک نبودند، ادامه داد: شرک به عنوان انحرافی بزرگ هست که در کتاب مقدس قرآن از آن به عنوان ظلم عظیم یاد شده و انجام آن توسط برخی افراد اشتباه استراتژیکی است که آینده را تحت شعاع قرار می‌دهد؛ ثمره مشرک نبودن مردم ایران همین هست که خداوند متعال کشور را به نور وجود امامزادگان متبرک می‌کند.

استاد حوزه و مبلغ دینی تصریح کرد: عقاید شیعه با عمل خود شیعیان و همچنین شهادت مظلومانه و پرمعنا ائمه و امامزادگان باعث حفظ اعتقادات قوی مردم ایران شده است. وجود مبارک امام رضا (ع) ایران را مرکز شیعه کرد؛ بعد از حضور بابرکت و مناظرات علمی ایشان که علم اسلام را جهانی کرد، دیگر شیعه چند شاخه نمی‌شد و همه شیعه ۱۲ امامی شدند.

وی عنوان کرد: در غزه نیز شایعه‌سازی بسیاری در رسانه‌ها منتشر شده که ایران به اسرائیل کمک می‌کند ولی تاکنون حدود ۱۰ هزار کودک در غزه شهید شده و دنیا تکان خورده که چرا این کودکان مظلومانه کشته می‌شوند؛ شهادت به چراغ راهی برای استحکام عقاید شیعیان تبدیل شده است. وقتی علم امامت و اهل بیت (ع) جهانی شد، مرکز سوال برای همه دنیا ایجاد شد که چرا امامزادگان به شهادت می‌رسند و آن زمان مردم به سمت آنها حرکت کردند و حتی در کنار امامزادگان خانه سازی شد.

هادیان با اشاره به اینکه به امام رضا (ع) لقب عالم آل محمد داده شد، افزود: در حال حاضر کنار حرم حضرت معصومه (س) شهر قم نیز به مرکز تحقیقات دینی تبدیل شده و از همه دنیا به آنجا مراجعه و به سراسر دنیا علم اهل بیت (ع) را صادر می‌کنند؛ بقعه حضرت عبدالعظیم حسنی در تهران که از محدثین اهل بیت (ع) بوده یا امامزاده سلطان علی بن محمدباقر در اصفهان و مشهد اردهال و مشابه آن در کشور زیاد هست که بقاع متبرکه امامزادگان مرکزی برای گرفتن حاجات مردم تبدیل شده است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به جایگاه ویژه معنوی امامزادگان گفت: این ظرفیت فرهنگی و معنوی می‌تواند به عنوان مراکزی باشد که اوقاف روی آنها سرمایه‌گذاری کند؛ بقاع متبرک امامزادگان انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می‌کنند.

وی با اشاره به آیه (وَ لا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ اَمواتًا بَل اَحیاء) سوره آل عمران گفت: افرادی که در راه خدا شهید شدند، اموات نیستند آنها احیا هستند و در نزد پروردگار رزق و روزی می‌خورند که رزق آنها دنیایی نیست؛ بقاع متبرکه اماکن زنده و پویا است و از نظر معنوی مأمن مردم است.

هادیان با اشاره به اینکه نیازهای مردم در مساجد و بقاع متبرکه باید برطرف شود، عنوان کرد: با پرداخت تسهیلات ازدواج، اشتغالزایی و فرزندآوری یا فرهنگ‌سازی، فعالیت‌های اقتصادی، گفتمان‌سازی و برگزاری مراسمات ویژه در بقاع همچنان پناه بودن امامزادگان تقویت می‌شود؛ از خاصیت مأمن بودن برای حل مشکلات جامعه باید بهره‌مند شد.

کد خبر 6079959 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • رفع ناترازی انرژی از مطالبات جدی صنعتگران است
  • صنایع و سازمان‎ها قسمتی از برق مصرفی را خودشان تولید کنند
  • رفع ناترازی برق یکی از مطالبات جدی صنعتگران
  • بازتعریف یارانه بنزین به فرد جهت بهینه کردن مصرف بنزین، کاهش هدررفت و مقابله با قاچاق
  • افزایش ۳۵ درصدی بهره وری آب در سطح مزرعه با سامانه آبیاری قطره‌ای
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • ۸ هزار خودروی وارداتی تحویل مردم شد
  • ۸ هزار خودروی وارداتی تحویل مردم شد/ ثبت سفارش ۱۳۳ هزار خودرو
  • کاهش مصرف انرژی در فرودگاه شهید باکری ارومیه
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟