Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: باید سریعا محدودیت‌های لازم در هر استان و یا شهرستانی که به سمت وضعیت نارنجی یا حتی زرد در حرکت باشد، اعمال شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در جلسه رؤسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: امسال دو پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی در نبرد با استکبار را جشن می‌گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولتی که می‌خواست ما رنگ چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را هم نبینیم اکنون با خفت و خواری از دنیای سیاست کنار گذاشته شده و در مقابل ما با افتخار چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب‌مان را هر چند به صورت نمادین اما با شکوه، جشن می‌گیریم.

در گزارش قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا بر آمادگی استان‌ها برای برگزاری مراسم نمادین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و هماهنگی با رسانه‌های همگانی و بویژه رسانه ملی در استان‌ها برای پخش همزمان مراسم ۲۲ بهمن تاکید شده بود.

موضوع روند فعالیت کسب و کارهای مرتبط با ایام عید و اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی این کسب و کارها، از محورهای گزارش‌های جداگانه کمیته‌های اقتصادی و بهداشتی و درمانی و قرارگاه عملیاتی ستاد بود.

روحانی با اشاره به این گزارش تاکید کرد که باید با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، از آغاز موج چهارم بیماری کرونا جلوگیری شود تا به این ترتیب مسئولان ناچار نشوند مجدداً یک سلسله محدودیت‌ها را در شهرهایی که در وضعیت نارنجی و یا قرمز قرار می‌گیرند، اعمال کنند.

وی به همه کمیته‌ها بویژه کمیته تبلیغات و قرارگاه عملیاتی دستور داد که هشدارهای لازم در خصوص ضرورت رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی با هدف حفظ سلامتی مردم و تداوم فعالیت‌های مرتبط با معیشت مردم، داده شود.

کمیته بهداشتی و درمانی در ادامه این جلسه نیز گزارشی را از اقدامات انجام شده در خصوص تولید واکسن داخلی و روند خرید واکسن از خارج، ارائه داد.

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که با اقدامات مؤثر انجام شده، واکسن ساخت داخل بتواند همه مراحل تأیید کیفی را طی کرده و مجوزهای لازم را کسب کند و واکسیناسیون با واکسن‌های خریداری شده از خارج نیز، طبق جدول اولویت‌های گروه هدف، در ماه بهمن آغاز شود.

همچنین در ادامه این جلسه گزارش کمیته بهداشتی و درمانی و قرارگاه عملیاتی ستاد از بروز برخی علائم در خصوص خیز بیماری کرونا در برخی شهرها از جمله پایتخت، بررسی شد. در این گزارش ضمن ابراز نگرانی از این روند، برای پیشگیری از شکل‌گیری موج چهارم بیماری راهکارهای لازم ارائه شده بود.

روحانی در همین ارتباط به قرارگاه عملیاتی دستور داد به سرعت و با دقت بسیار بالا اقدامات مؤثری را برای گسترش بازرسی‌ها و نظارت‌ها در روند رعایت پروتکل‌ها انجام دهد و چنانچه مشاهد شد که استان و یا شهرستانی به سمت وضعیت نارنجی یا حتی زرد در حرکت است، سریعاً اقدامات و محدودیت‌های لازم را اعمال کنند.

وی اظهار کرد: همگی باید با همکاری یکدیگر از ورود کشور به موج چهارم بیماری و در نتیجه به خطر افتادن سلامتی مردم و همچنین ایجاد مانع در حرکت مثبت اقتصاد کشور و معیشت مردم جلوگیری کنیم.

رئیس جمهور در پایان تاکید کرد که می‌بایست به دقت مراقبت کنیم تا از ورود و انتشار وسیع ویروس‌های جهش یافته پیشگیری شود و همچنین وزارت بهداشت وضعیت ویروس در داخل کشور و احتمال جهش آن را به دقت رصد و کنترل کند.

کد خبر 471493

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهور ستاد ملی مبارزه با کرونا ویروس کرونا کرونا ویروس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق قرارگاه عملیاتی پیروزی انقلاب رئیس جمهور محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۰۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌های ترافیکی به مناسبت روز ارتش در رشت اعمال می شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان گفت: همزمان با برگزاری رژه روز ارتش در روز چهارشنبه بیست و نهم فروردین محدودیت های ترافیکی در شهر رشت اعمال می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، امیر طالبی امروز_سه شنبه بیست و هشتم_فروردین در گفت‌وگو با رسانه‌ها ضمن تبریک روز ارتش به دلاور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: همزمان با روز ارتش به منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم رژه بیست و نهم فروردین، محدودیت‌های ترافیکی در محدوده خیابان‌ها و مسیرهای منتهی به محل برگزاری مراسم در شهر رشت با همکاری عوامل پلیس راهور و انتظامی در قالب ۱۸ تیم خودرویی، ۱۰ گشت موتوری و مأموران پیاده اجرا می‌شود.

وی افزود: پلیس راهور برای روان‌سازی ترافیک و انجام هرچه بهتر این مراسم محدودیت‌های ترافیکی را در بلوار احمدزاده از بوستان ملت تا حد فاصل میدان کودک اعمال می‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان خاطرنشان کرد: محدودیت‌های ترافیکی از ساعت ۲۱ شامگاه امروز آغاز می‌شود و توقف هرگونه وسیله نقلیه در این خیابان‌ها از ابتدا تا پایان مراسم ممنوع است.

طالبی با بیان اینکه پلیس با استفاده از جرثقیل کلیه خودروهای پارک شده در این مسیرها را جابجا می‌کند، تصریح کرد: انتظار می‌رود رانندگان وسایل نقلیه‌ای که معمولاً در این مسیرها خودروهای خود را پارک می‌کنند از محل دیگری برای پارک استفاده کنند تا این مراسم باشکوه‌تر و مطلوب‌تر از سنوات قبل برگزار شود.

کد خبر 745209

دیگر خبرها

  • محدودیت ترافیکی در راه‌های مازندران
  • نگاه ویژه‌ای به دانشگاه داریم
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • ۴۳ تیم‌ عملیاتی واکنش سریع آبفا برای مقابله با سیلاب در سیستان و بلوچستان
  • اعمال محدودیت های خودرویی به مناسبت روز ارتش
  • محدودیت‌های ترافیکی به مناسبت روز ارتش در رشت اعمال می شود
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی رژه روز ارتش در شیراز
  • استقرار ۴۳ تیم‌ عملیاتی واکنش سریع آبفا برای مقابله با سیلاب
  • برق مناطقی از هرمزگان وصل شد
  • محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج