Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه، پیشوا احمد محمود رئیس اتاق بازرگانی استان حلبچه اقلیم کردستان عراق در نشست فعالان اقتصادی کرمانشاه و حلبچه که پیش از ظهر امروز به میزبانی اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد با ابراز خرسندی از حضور در جمع فعالان اقتصادی کرمانشاه اظهار داشت: اتاق بازرگانی حلبچه یک سال و نیم پیش تشکیل شد و هدف ما توسعه بازرگانی استان حلبچه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حکومت کردستان عراق پشتیبانی اهداف اقتصادی حلبچه را حمایت خواهد کرد افزود: باتوجه به وجود مرزهای مشترک، امیدواریم فعالیت‌های اقتصادی را توسعه دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی حلبچه تصریح کرد: در قانون تبصره شماره چهار سال ۲۰۰۶ کردستان عراق آمده است که هرکسی در کردستان عراق سرمایه گذاری کند حمایت خواهد شد که در این راستا قانون معافیت مالیاتی ده ساله و معافیت تعرفه گمرکی ۵ ساله جهت واردات مواد اولیه تصویب شده است، اما ما در اتاق بازرگانی حلبچه توانستیم معافیت مالیاتی ده سال را به ۱۵ و تعرفه گمرکی را از ۵ سال به ده سال افزایش دهیم.

احمد محمود با بیان اینکه هدف اصلی کابینه جدید اقلیم این است که باید بر اقتصاد خود متکی شویم گفت: ما باید با افزایش زیرساخت‌ها، بجای مصرف کننده به تولید کننده تبدیل شویم که در این راستا امروز در خدمت شما هستیم.

این مسؤل اقلیم کردستان عراق در ادامه بیان کرد: حلبچه پتانسیل بالایی در سرمایه گذاری دارد و تمامی مسؤلین عراق نیز نگاه ویژه‌ای به حلبچه دارند.

وی با بیان اینکه کرمانشاه از لحاظ کشاورزی مستعد است خاطرنشان کرد: در بحث گردشگری طرفین ظرفیت خوبی دارند.

رئیس اتاق بازرگانی حلبچه با اشاره به وجود ٣٧١ کیلومتر مرز مشترک که بیش از ۵٠ درصد آن با استان حلبچه است تأکید کرد: حضور ما در کرمانشاه به واسطه تولیدات قوی است که دارد، اما متأسفانه در حلبچه سرمایه گذاری کمی صورت گرفته است که باید افزایش یابد.

پیشوا احمد محمود در ادامه از تاجران کرمانشاهی خواست: تلاش کنید کالای صادر شده از کیفیت بالایی برخوردار باشد چرا که در حلبچه کمبود کالای ایرانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی حلبچه و هیات مرزی آمادگی هرگونه ارائه تسهیلات را دارند افزود: ان شاء الله بتوانیم با افزایش همکاری‌ها باعث اشتغال و رونق مرزها شویم.

وی درخصوص مشکلات مطرح شده در این نشست که توسط فعالان اقتصادی مطرح شد گفت: مسائل مطرح شده باید در سطح حکومتی دو کشور پیگیری شود، که البته تحریم‌ها و مسائل سیاسی باعث ایجاد مشکلات اقتصادی شده است.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه وظیفه اصلی دو اتاق بازرگانی کرمانشاه و حلبچه پیگیری حل مشکلات است تصریح کرد: به دولت درخواست داده‌ایم که منطقه ویژه اقتصادی در حلبچه احداث شود که اگر انجام شود برخی از مشکلات حل خواهد شد.

احمد محمود درخصوص تبادلات مالی نیز گفت: درخواست داده‌ایم که دو شعبه بانکی در شیخ صله و شوشمی تشکیل شود و بحث بانک مشترک در مرزها نیز مسئله دولتی است که پیگیری می‌کنیم.

وی بیمه حوادث بار را مهم دانست و در این خصوص وعده پیگیری داد.

رئیس اتاق بازرگانی حلبچه با بیان اینکه هم اکنون فرش را از ترکیه وارد می‌کنیم، خواستار حضور ایرانی‌های فعال در این عرصه شد.

حل مشکلات اقامتی وعده دیگری بود که توسط رئیس اتاق بازرگانی حلبچه داده شد و در این خصوص بیان کرد: اگر سرمایه گذاری بزرگی صورت گیرد، صدرصد حل خواهد شد.

وی درخصوص وضعیت حسابرسی مالی فعالان اقتصادی ایرانی در اقلیم کردستان عراق گفت: قانون این اجازه را می‌دهد که صددرصد سهام و کل درآمد برای خود شخص باشد و اگر پروژه‌ای مشترک باشد، باید طرح به اتاق بازرگانی ارائه شود تا ما متصل کننده باشیم.

بحث برگشت مالی دو طرفه است که باید رفع شود و اگر شعبات بانک برقرار شود حل می‌گردد

پیشوا احمد محمود در پایان از حضور صنعتگران صنایع دستی در حلبچه استقبال کرد و درخصوص بحث انتقال سوخت نیز اظهار داشت: تلاش کردیم که مرز جدیدی برای این موضوع ایجاد کنیم و مدارک لازم تحویل دولت کردستان عراق شده است که ان شاء الله بزودی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ح/ر

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق ترکیه کیفیت کرمانشاه خبرگزاری فارس حلبچه اقتصاد منطقه بازار فرش کالاهای ایرانی صادارت به عراق احمد محمود رئیس اتاق بازرگانی حلبچه رئیس اتاق بازرگانی حلبچه فعالان اقتصادی سرمایه گذاری کردستان عراق احمد محمود خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۰۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | دعای رئیس اتاق بازرگانی درباره تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بی‌توجهی مجلس به مخالفت‌ها؟

266 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896820

دیگر خبرها

  • ببینید | دعای رئیس اتاق بازرگانی درباره تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بی‌توجهی مجلس به مخالفت‌ها؟
  • راه اندازی رصدخانه ی تحقق شعار سال در اتاق بازرگانی سنندج
  • صدور سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی
  • رضایی: نقش دولت باید از متصدی به سیاست‌گذار تغییر کند
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • درخواست اتاق بازرگانی از رهبر انقلاب برای تعطیلی شنبه‌ها
  • درخواست اتاق بازرگانی از رئیسی و قالیباف برای تعطیلی شنبه‌ها
  • دبیرکل اتاق ایران و عراق: دلار می‌ریزد
  • درخواست اتاق بازرگانی از رهبر انقلاب برای تعطیلی شنبه ها
  • افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر