Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور گفت: امیدواریم واکسیناسیون با واکسن‌های خریداری شده از خارج نیز، طبق جدول اولویت‌های گروه هدف، در ماه بهمن آغاز شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام حسن روحانی امروز (پنجشنبه 9 بهمن) در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امسال دو پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی در نبرد با استکبار را جشن می‌گیریم دولتی که می‌خواست ما رنگ چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را هم نبینیم اکنون با خفت و خواری از دنیای سیاست کنار گذاشته شده و در مقابل ما با افتخار چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب‌مان را هر چند به صورت نمادین اما با شکوه، جشن می‌گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

 در گزارش قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا بر آمادگی استان‌ها برای برگزاری مراسم نمادین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و هماهنگی با رسانه‌های همگانی و بویژه رسانه ملی در استان‌ها برای پخش همزمان مراسم 22 بهمن تاکید شده بود.

رئیس‌جمهور پس از گزارش قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا از آخرین برنامه‌ریزی و هماهنگی‌ها برای گرامیداشت 22 بهمن تاکید کرد که با توجه به محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا، باید مراسم نمادین جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با نوآوری و بکارگیری خلاقیت‌های تازه، شکوهمندتر برگزار شود.

موضوع روند فعالیت کسب و کارهای مرتبط با ایام عید و اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی این کسب و کارها، از محورهای گزارش‌های جداگانه کمیته‌های اقتصادی و بهداشتی و درمانی و قرارگاه عملیاتی ستاد بود.

روحانی با اشاره به این گزارش تاکید کرد که باید با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، از آغاز موج چهارم بیماری کرونا جلوگیری شود تا به این ترتیب مسئولان ناچار نشوند مجددا یک سلسله محدودیت‌ها را در شهرهایی که در وضعیت نارنجی و یا قرمز قرار می‌گیرند، اعمال کنند.

رئیس‌جمهور به همه کمیته‌ها بویژه کمیته تبلیغات و قرارگاه عملیاتی دستور داد که هشدارهای لازم در خصوص ضرورت رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی با هدف حفظ سلامتی مردم و تداوم فعالیت‌های مرتبط با معیشت مردم، داده شود.

کمیته بهداشتی و درمانی در ادامه این جلسه نیز گزارشی را از اقدامات انجام شده در خصوص تولید واکسن داخلی و روند خرید واکسن از خارج، ارائه داد.

رئیس‌جمهور ابراز امیدواری کرد که با اقدامات موثر انجام شده، واکسن ساخت داخل بتواند همه مراحل تایید کیفی را طی کرده و مجوزهای لازم را کسب کند و واکسیناسیون با واکسن‌های خریداری شده از خارج نیز، طبق جدول اولویت‌های گروه هدف، در ماه بهمن آغاز شود.

همچنین در ادامه این جلسه گزارش کمیته بهداشتی و درمانی و قرارگاه عملیاتی ستاد از بروز برخی علائم در خصوص خیز بیماری کرونا در برخی شهرها از جمله پایتخت، بررسی شد. در این گزارش ضمن ابراز نگرانی از این روند، برای پیشگیری از شکل گیری موج چهارم بیماری راهکارهای لازم ارائه شده بود.

روحانی در همین ارتباط به قرارگاه عملیاتی دستور داد به سرعت و با دقت بسیار بالا اقدامات موثری را برای گسترش بازرسی‌ها و نظارت‌ها در روند رعایت پروتکل‌ها انجام دهد و چنانچه مشاهد شد که استان و یا شهرستانی به سمت وضعیت نارنجی یا حتی زرد در حرکت است، سریعا اقدامات و محدودیت‌های لازم را اعمال کنند.

رئیس جمهور اظهار داشت: همگی باید با همکاری یکدیگر از ورود کشور به موج چهارم بیماری و در نتیجه به خطر افتادن سلامتی مردم و همچنین ایجاد مانع در حرکت مثبت اقتصاد کشور و معیشت مردم جلوگیری کنیم.

روحانی در پایان تاکید کرد که می‌بایست به دقت مراقبت کنیم تا از ورود و انتشار وسیع ویروس‌های جهش یافته پیشگیری شود و همچنین وزارت بهداشت وضعیت ویروس در داخل کشور و احتمال جهش آن را به دقت رصد و کنترل کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس جمهور رئیس جمهور سالگرد پیروزی انقلاب قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۰۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود

معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان، گفت: طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی و همچنین کنترل کیفیت مواد غذایی عرضه شده در بیش از ۵۰ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی عملیاتی می‌شود. - اخبار استانها -

مهرداد شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی و همچنین کنترل کیفیت مواد غذایی عرضه شده در بیش از 50 هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی تحت پوشش این دانشگاه از اولویت‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز است.

وی افزود: به همین منظور در ماه‌های اخیر گام‌های بسیار موثری جهت رفع کمبودهای موجود در حوزه بازرسی مهندسین سلامت محیط مراکز بهداشت شهرستان‌ها توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز برداشته شده است.

معاون اجرایی بهداشت خوزستان، گفت:  در این خصوص با صرف هزینه یک میلیارد تومان در ماه‌های گذشته نسبت به خرید تجهیزات آزمایشگاه‌های آب‌شناسی از قبیل اتوکلاو، فور، کدورت‌سنج و بن ماری برای 23 شهرستان‌ تحت پوشش این دانشگاه اقدام شد.

وی بیان کرد: در ادامه در روزهای آینده با اختصاص یک میلیارد تومان دیگر نسبت به خرید دستگاه‌های پرتابل سنجش کیفی آب آشامیدنی شامل کیت‌های پرتابل کلرسنجی و قرص های سنجش کلر باقیمانده آب (DPD)، پودر و قرص‌های پرکلرین، حلال‌ها و محیط‌های کشت میکروبی مورد نیاز آزمایشگاه آب‌شناسی و همچنین دستگاه‌های پرتابل سنجش قطبیت روغن و دماسنج و اندیکاتورهای سنجش بارمیکروبی سطوح در کارگاه‌های تولید و فراوری مواد غذایی اقدام شد.

شریفی افزود: هدف از این اقدامات افزایش سطح پوشش و‌ تقویت نظارت به موقع و فوری بهداشتی بر تاسیسات آبرسانی و تصفیه‌خانه‌های آب، شبکه‌های توزیع آب شهری و روستایی و همچنین کنترل بهداشتی مواد غذایی در سطح عرضه است.

وی تاکید کرد: با این اقدامات صورت گرفته امیدواریم مخاطرات در این حوزه‌‌ها شناسایی و با همکاری متولیان مربوطه خطری متوجه سلامت جامعه نشود.

معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه چمران در این زمینه افزود: 380 مهندس بهداشت محیط در 23 شهرستان تحت پوشش این دانشگاه در نوبت‌های صبح و عصر در قالب اجرای طرح تشدید بازدید از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی و کنترل کیفی آب آشامیدنی از ساعت 8 صبح تا 20 عصر در قالب تیم‌های بازرسی ثابت و سیار در حال انجام وظیفه است.

شریفی همچنین گفت: عدم رعایت موازین بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی خط قرمز مرکز بهداشت می‌باشد و با کسانی که سلامت مردم را به مخاطره می اندازند به هیچ وجه مماشات به عمل نمی‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس قانون ماده 13 مواد خوردنی و آشامیدنی مصوب مجلس شورای اسلامی از طریق مراجع قضایی پیگیری‌های لازم برای برخورد با متخلفان بهداشتی شده و در صورت عدم توجه به اخطار بهداشتی مراکز و اماکن نامبرده پلمب خواهند شد.

انتهای پیام/341/

دیگر خبرها

  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد
  • سازماندهی ۴۹۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی سامانه بارشی
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • عملیات وعده صادق برگ زرینی بر تاریخ ایران اسلامی است
  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • مبارزه علیه آفت سن گندم در بهمن
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • آغاز واکسیناسیون ۳۰۰ هزار راس دام در استان همدان