Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر شاه حسینی، مدیر آموزش و پرورش شهربابک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: تا ششم بهمن ماه، هویت ۱۳ هزار و  ۹۳۳ نفر از دانش آموزان شهربابک به جز دانش آموزان مقطع پیش دبستانی و بزرگسال که در سامانه شاد فعالیت می‌کنند، شناسایی شده است.

او افزود: تعدادی از دانش آموزان نیز از طریق نرم افزار‌های دیگر برنامه‌های آموزشی و پرورشی را دنبال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاه حسینی به دانش آموزان ساکن در مناطق روستایی که اینترنت ندارند و فاقد امکانات اولیه برای ورود به فضای مجازی هستند، اشاره کرد و بیان داشت: تلاش آموزش و پرورش بر این بوده است که با ارسال بسته‌های آموزشی و حضور معلم در روستا‌ها؛ حتی برای یک نفر دانش آموز، آموزش تعطیل نشود و  دانش آموزان از برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزش و پرورش محروم نشوند.

او ضمن قدردانی از معلمان ایثارگر و فداکاری که نگذاشتند با تعطیلی مدارس، تعلیم و تربیت دانش آموزان تعطیل شود، تصریح کرد: از راهبران آموزشی که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، بسته‌های آموزشی را در اختیار دانش آموزان قرار دادند، سپاسگزارم.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهربابک، تعداد مدیران شهرستان را ۱۶۳ نفر برشمرد و گفت: ۱۵۱ نفر از مدیران در سامانه شاد فعالیت دارند و ۱۲ نفر دیگر به دلیل مشکلاتی، هویتشان در شاد شناسایی نشده؛ اما فعالیت خود را از طریق برنامه‌های شاد و نرم افزار‌های دیگر دنبال می‌کنند.

او تصریح کرد: هزار و ۴۸۹ معلم شهربابکی در برنامه شاد فعال هستند.

شاه حسینی همچنین از دانش آموزان مستعد شهرستان در رشته‌های فرهنگی و هنری یاد کرد و گفت: برای تاسیس مدرسه هنر‌های زیبا در شهربابک، پیگیری‌هایی از طریق اداره آموزش و پرورش، فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده است و نظر مساعدی برای ایجاد این مدرسه در شهرستان وجود دارد.

او ابراز امیدواری کرد: با توجه به استعداد، علاقه، زیرساخت‌ها و نیروی انسانی توانمند و مجرب در شهرستان، بتوانیم برای سال تحصیلی آینده مدرسه هنر‌های زیبا را در شهربابک راه اندازی کنیم.

شاه حسینی بیان داشت: در صورت گرفتن مجوز، یک مدرسه دخترانه یا پسرانه هنر‌های زیبا در شهرستان تاسیس خواهد شد.

او با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا آموزش از طریق فضای مجازی ضروری است؛ اما تعداد زیادی از دانش آموزان شهربابک از امکانات اولیه برای آموزش از طریق فضای مجازی محروم هستند، تاکید کرد: از مردم و خیران درخواست داریم برای کمک به رفع این معضل پیش قدم و حامی باشند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهربابک از میزبانی شهربابک برای اجلاسیه نماز خبر داد و افزود: در دهه فجر ۳ مدرسه خیرساز و یک مدرسه دولتی در شهربابک کلنگ زنی می‌شود.

او از زحمات و همراهی همه ادارات و نهادها، اولیای دانش آموزان و همه مردم در رفع مشکلات آموزش و پرورش قدردانی کرد.

انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانش آموزان دانش آموزان آموزش و پرورش شاه حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۰۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،صادق ستاری فرد روز چهارشنبه در جمع مدیران مدارس شهرستان ارومیه افزود: مدرسه محل‌ کشف و پرورش استعدادهای دانش آموزان است و هنر معلم شناسایی استعداد دانش آموزان و هدایت آنان براساس این استعداد است.

وی اضافه کرد: در حوزه تربیت بدنی و سلامت یک برنامه مهم آموزش یک‌ رشته ورزشی، هنری و یا یک رشته مهارتی به دانش آموزان است.

ستاری فرد بیان کرد: مهمترین زیرساخت تحقق اهداف تربیت بدنی توانمند شدن معلمان است و داشتن تجهیزات و زیرساختها و اینکه آموزش ها هدفمند و نظام مند باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه های طراحی شده حول سه محور و بر مبنای سند تحول است که طی کارهای پژوهشی احصا شده است.

وی با بیان اینکه تحول باید حول سه محور باشد که سرمنشا آن مدیران و محور نیروی انسانی است اظهار کرد: معلم محور همه تحولات است و نیروی انسانی می‌تواند مبدا و منشا تحول باشد و دانش‌آموزان به عنوان نرم‌افزار اصلی تعلیم و تربیت در دست معلمان هستند.

ستاری فرد با اشاره به اینکه محتوا و برنامه محور دوم و معلم نیازمند کتاب خوب برای تدریس است گفت: ولی باوجود تمامی این ملزومات محوراصلی معلم است.

وی با بیان اینکه در بخش سوم برنامه اصلی باید ارائه شود تا برنامه محور یا نتیجه محور بودن آن مشخص شود اضافه کرد: مدیر مدرسه تضمین کننده جریان تعلیم و تربیت اصلی در کشور است ولی همه فرهنگیان مسوولیت مهمی دارند.

ستاری فرد گفت: مدرسه فقط محل درس نیست و هیچ کسی نمی‌تواند جای تربیت را پر کند معلم فقط مدرس برای انتقال برخی معلومات نیست و معلم دانشی به دانش آموزان منتقل می‌کند که تبدیل به نگرش و رفتار شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بین رسالت و ماموریت تفاوت وجود دارد افزود: رسالت معلم تربیت نسل سالم با نشاط است.

وی با اشاره به اینکه در طرح شهید سلیمانی فضای ورزشی استان آذربایجان غربی ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرد ادامه داد: این درحالی رخ داد که در کل کشور این رشد ۵۰ درصد بود.

این گردهمایی با حضور بیش از ۲۷۰ مدیر از مدارس شهرستان ارومیه به مدت یک روز در سالن نیلوفر مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه برگزار شد.

دیگر خبرها

  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • رونمایی از کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در مدرسه علمیه مروی
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دست‌آوردی داشته؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • وقتی بازی و خلاقیت، چاشنی آموزش می‌شود