Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، وعده غذایی تازه شما هر چقدر هم خوشمزه و سالم باشد، اگر دوباره آن را در مایکروویو گرم کنید، می‌تواند فواید سلامتی خود را از دست داده و حتی باعث مسمومیت غذایی شود.

در این نوشتار ۸ ماده غذایی می‌بینیم که گرم کردن‌شان در مایکروفر آن‌ها را سمی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱. کرفس

کرفس یک ماده عالی برای سوپ است، اما فقط تا لحظه‌ای که بشقاب آن در مایکروویو قرار نگیرد! کرفس حاوی نیترات‌هایی است که پس از گرم شدن دوباره به نیتریت سمی و نیتروزامین سرطان‌زا تبدیل می‌شود.

۲. تخم مرغ

ما واقعاً شک داریم کسی تخم مرغ یا املت را دوباره گرم کند، اما به هر حال می‌خواهیم به شما هشدار دهیم: تخم مرغ پس از گرم شدن مجدد، سمی می‌شود.

۳. پالک (اسفناج)

بسیاری از افرادی که از رژیم غذایی سالم پیروی می‌کنند پالک را دوست دارند، زیرا حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی است؛ اما درست مثل کرفس، پالک هم پر از نیترات است که پس از گرم شدن مجدد تبدیل به نیتریت و نیتروزامین می‌شود.

۴. سمارق (قارچ)

سمارق بیشتر اوقات خوب هضم نمی‌شود و اگر غذا‌های حاوی آن را دوباره گرم کنید، مشکل حتی بدتر خواهد شد: ترکیب پروتئین آن تغییر می‌کند و همین باعث معده درد و نفخ معده می‌شود.

۵. کچالو (سیب زمینی)

کچالو‌هایی که دوباره گرم شوند، طعم و مزایای سلامتی خود را از دست می‌دهند و حتی اگر در دمای اتاق در فویل نگهداری شوند، می‌توانند دلیل بوتولیسم باشند.

۶. مرغ

هنگام گرم کردن مجدد غذا‌های حاوی مرغ، ترکیب پروتئین تغییر می‌کند و همین می‌تواند منجر به مشکلات هضم غذا شود. بنابراین، بهتر است مرغ باقی مانده خود را به سالاد یا ساندویچ اضافه کنید.

۷. چغندر

چغندر در سوپ فواید زیادی برای سلامتی دارد اما گرم شدن آن توصیه نمی‌شود، زیرا چغندر پر از نیترات است. چغندر تازه سالم‌ترین گزینه است و می‌توانید از آن در اسموتی یا سالاد استفاده کنید.

۸. برنج

برنج سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسید‌های آمینه است، اما در عین حال، حاوی باکتری‌هایی است که حتی پس از پخت زنده می‌ماند. برنج اگر بعد از آماده شدن در دمای اتاق بماند، باکتری‌ها تکثیر می‌شوند و همین می‌تواند مسمومیت غذایی ایجاد کند.

با گرم شدن مجدد مشکلی حل نمی‌شود، بنابراین بهتر است بلافاصله برنج تهیه شده را بخورید یا ظرف یک ساعت از پختن آن را در یخچال قرار دهید و تا روز بعد همان جا نگه دارید.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مواد غذایی سمی سلامتی بدن گرم شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۰۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انواع مرخصی در قانون کار: از مرخصی استحقاقی تا مرخصیِ ازدواج و…

کارگران چند روز مرخصی دارند و آیا غیر از مرخصی استحقاقی و استعلاجی، مرخصیِ دیگری در قانون کار برای آن‌ها در نظر گرفته شده است؟   به گزارش ایلنا، کارگران چند روز مرخصی دارند؟ آیا غیر از مرخصی استحقاقی و استعلاجی، مرخصیِ دیگری در قانون کار برای آن‌ها در نظر گرفته شده است؟ طبق ماده ۶۴ قانون کار «مرخصیِ استحقاقیِ سالانه کارگران با استفاده از مزد و احتساب چهار روز جمعه، جمعاً یک ماه است». برای کارگران مشاغل سخت و زیان‌آور نیز طبق ماده ۶۵ قانون کار، مرخصی استحقاقیِ سالانه ۵ هفته است.   طبق ماده ۶۹ قانون کار: «تاریخ استفاده از مرخصی استحقاقی با توافق کارگر و کارفرما تعیین می‌شود و در صورت اختلاف بین کارگر و کارفرما نظر اداره کار و امور اجتماعی محل لازم‌الاجراء است.»   مرخصی استعلاجی چیست؟ نوعِ دیگری از مرخصیِ عنوان شده در قانون کار است؛ البته به شرایط و جزئیاتِ این مرخصی در قانون کار اشاره نشده و صرفا در ماده ۷۴ قانون کار آمده: «مدت مرخصی استعلاجی، با تأیید سازمان تأمین اجتماعی، جزو سوابق کار و بازنشستگی کارگران محسوب خواهد شد». در خصوص این مرخصی سقفی در نظر گرفته نشده است. همچنین لازم به ذکر است که طبق قانون، برای استراحت‌هایی که در هر نوبت کمتر از هفت روز است و درمجموع در طول سال از ۱۵ روز بیشتر نمی‌شود، گواهی پزشک معالج کافی است و نیاز به تایید پزشک معتمد و یا کمیسیون پزشکی ندارد. استراحتهای بیشتر از ۱۵ روز تا ۶۰ روز در سال و استراحت بیش از ۷ روز در هر نوبت باید به تایید پزشک معتمد سازمان برسد. استراحتهای بیش از ۶۰ روز در سال نیز باید به تایید کمیسیون پزشکی برسد.   علاوه بر مرخصیِ استحقاقی و استعلاجی، کارگران از حق استفاده از انواع دیگرِ مرخصی نیز برخوردارند: طبق ماده ۷۳ قانون کار، کلیه کارگران در موارد ذیل حق برخورداری از سه روز مرخصی با استفاده از مزد را دارند: الف – ازدواج دائم، ب – فوت همسر، پدر، مادر و فرزندان.   همچنین طبق ماده ۶۷ قانون کار، هر کارگر حق دارد به منظور ادای فریضه حج واجب در تمام مدت کار خویش فقط برای یک نوبت یک ماه به عنوان مرخصی استحقاقی یا مرخصی بدون حقوق استفاده نماید.   مورد دیگر، مرخصیِ زایمانِ موضوع ماده ۷۶ قانون کار است؛ طبق این قانون «مرخصی بارداری کارگران زن، جمعا ۹۰ روز است. حتی الامکان ۴۵ روز این مرخصی باید پس از وضع حمل مورد استفاده قرار گیرد. برای زایمان توأمان، ۱۴ روز به مدت مرخصی اضافه می‌شود». این مدت زمانِ ۳ ماهه البته سال‌ها بعد از تصویبِ قانون کار، در قوانین تکمیلی ابتدا به ۶ ماه و بعد به ۹ ماه افزایش پیدا کرد. همچنین برای مردانی که زنان آن‌ها شاغل هستند و از مرخصیِ زایمان استفاده می‌کنند نیز ۱۴ روز مرخصی در زمان تولد فرزندشان در نظر گرفته شده است. این مرخصی البته برای آقایان شاغل در قوای سه‌گانه و بخش عمومی غیر دولتی محدود به ۳ روز است.   در تمام مواردی که تا اینجا ذکر شد، مرخصیِ کارگر همراه با دریافت حقوق بود؛ اما طبق ماده ۷۲ قانون کار، کارگران امکان استفاده از مرخصیِ بدون حقوق نیز دارند. بر این اساس، «نحوه استفاده از مرخصی بدون حقوق کارگران و مدت آن و شرایط برگشت آن‌ها به کار پس از استفاده از مرخصی با توافق کتبی کارگر یا نماینده قانونی او و کارفرما تعیین خواهد شد.» کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • این ٨ ماده غذایی را بخوریم تا پیر نشویم
  • با منابع طبیعی کلسیم آشنا شوید
  • چی بخوریم که لاغر شویم؟ / بهترین مواد غذایی برای کاهش وزن
  • نشانه های کمبود روی در بدن
  • انواع مرخصی در قانون کار: از مرخصی استحقاقی تا مرخصیِ ازدواج و…
  • هفت ماده غذایی مفید برای مبتلایان به نارسایی قلبی
  • تولید ارزان‌قیمت الکتروکاتالیست‌هایی برای عرضه هیدروژن سبز
  • چربی‌سوزی مؤثر با این ۵ ماده غذایی
  • چهار ماده غذایی ارزان و سالم مخصوص سفر
  • بهبود زخم قرنیه با لنز تماسی جدید