Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی بر ایجاد رقابت‌پذیری در صنعت چرم و کفش استان تاکید کرد و گفت: تحقق این موضوع جز با وصل شدن این صنعت به حوزه‌های دانش و فناوری و سرمایه‌گذاری در زمینه تحقیق و توسعه امکان ‌پذیر نیست.

علی جهانگیری در وبینار طرح مزیت استانی با موضوع شناسایی و تقویت زنجیره ارزش صنایع و فعالیت‌های مرتبط با تولید کفش، با اشاره به ظرفیت‌های آذربایجان شرقی و تبریز در صنعت چرم و کفش، گفت: تبریز قطب این صنعت است و همه باید برای توسعه و تقویت آن کمک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که صنعت چرم و کفش در شرایط تحریم مشکل چندانی نداشته است، افزود: در یک شرایط عادی که امکان واردات و حضور شرکت‌های خارجی در بازار کشور فراهم باشد وضعیت متفاوت خواهد بود.

وی با بیان این‌که بل وجود کارهای خوبی که در صنایع استان انجام شده، اما روند کار همچنان به شکل سنتی است، افزود: صنایع ما از نظر کیفیت مواد اولیه، تولید، بازاریابی و فروش، در حدی نیستند که با رقبای قدرتمند جهانی رقابت کنند.

جهانگیری با تاکید بر این‌که باید صنایع خود را رقابت‌پذیر کنیم، گفت: تحقق این موضوع نیازمند وصل شدن به حوزه‌های دانش و فناوری و سرمایه‌گذاری در زمینه تحقیق و توسعه است.

وی با بیان این‌که مدیریت استان از سال 92 به صورت جدی به دنبال ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه است، افزود: تمام تلاش بخش‌های اجرایی این بوده است که از ظرفیت دانشگاهیان برای توسعه بخش‌های مختلف صنعت استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که صنایع فعال در صنعت چرم و کفش، جزو صنایع کوچک هستند و امکان سرمایه‌گذاری در حوزه تحقیق و توسعه را ندارند، ایجاد یک سیستم نوآوری برای این صنعت در استان ضروری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که بخش‌های دولتی و خصوصی استان برای تحقق این موضوع آمادگی کامل دارند، گفت: دانشگاه‌های استان به ویژه دانشگاه صنعتی سهند، دانشگاه هنر اسلامی تبریز و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز هم کاملا پای کار هستند؛ ضمن این‌که در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی نیز ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان داریم.

وی اضافه کرد: حلقه تکمیلی این زنجیره، همکاری دستگاه‌های ملی است و باید تلاش کنیم تا آن‌ها نیز بیش از پیش اهمیت توسعه صنعت چرم و کفش با استفاده از ظرفیت‌های آذربایجان شرقی را متوجه شوند.

وی تاکید کرد: باید کمک کنیم تا صنعت چرم و کفش به عنوان الگوی موفق از ارتباط صنعت و دانشگاه معرفی شود و بتوانیم این الگو را در صنایع دیگر نیز پیاده کنیم.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، جهانگیری هم‌چنین با اشاره به ایجاد مرکز تحقیقات آنتروپومتری پای ایرانی در دانشگاه صنعتی سهند، ضمن اعلام حمایت مدیریت استان از فعالیت این مرکز، بر جلب همکاری دانشگاه‌های استان‌های دیگر برای تکمیل اطلاعات مورد نیاز در آن تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی صنعت چرم و کفش سرمایه گذاری آذربایجان شرقی تحقیق و توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۰۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعت نساجی استان زنجان جزو صنایع برتر کشور است

مجید گلشنی منفرد شامگاه دیشب در جریان بازدید مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت و نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از چند واحد نساجی و پوشاک استان زنجان گفت: تلاش ما توسعه کل حلقه های ارزش تولید در استان است و جهت گیری جذب سرمایه گذاری ها نیز با این رویکرد انجام می شود.

وی ادامه داد: بیشتر طرح های عمده صنعتی در این زمینه تا پایان امسال به مرحله بهره‌برداری می رسد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بازدیدهای امروز در جهت تسهیل گری در راستای به ثمر رسیدن طرح های توسعه واحدهای بزرگ نساجی و پوشاک است و امیدواریم در آینده نزدیک با گشایش های صورت گرفته، شاهد گسترش فعالیت صنعت نساجی در استان باشیم.

وی با بیان اینکه حدود ۹۰ واحد در زمینه صنعت نساجی در استان زنجان فعال است، افزود: حدود هشت هزار نفر در واحدهای نساجی استان مشغول کار هستند.

«محسن گرجی» مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت و «علی جدی» نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جریان سفر یک روزه خود به استان زنجان از واحدهای «گروه صنعتی پر»، شرکت نیک ریس و شرکت سرجین بافت بازدید کردند.

«گروه صنعتی پر» در شهرستان ابهر به عنوان نخستین واحد تولید پارچه جین در کشور در حال فعالیت است و هم اکنون سه هزار نفر در آن مشغول به کار هستند که پیش بینی می شود با تکمیل طرح های توسعه ای این واحد این تعداد به چهار و ۵۰۰ نفر افزایش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات
  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • صنعت نساجی استان زنجان جزو صنایع برتر کشور است
  • رصدخانه پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود
  • پیوند رباتیک دانشگاه و صنعت/ رقابت داغ 316 تیم در هجدهمین رویداد بین‌المللی ربوکاپ
  • برگزاری رقابت‌های کشتی خردسالان و نونهالان آذربایجان شرقی در شهر تبریز
  • کاهش مالیات در کنار مشوق های مالیاتی باعث رقابت‌پذیری تولید و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد
  • توسعه متوازن آذربایجان شرقی اتفاق نیفتاده است
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • تشکیل رصدخانه پروژه‌های عمرانی در آذربایجان شرقی