Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@06:50:25 GMT

ظریف با نخست وزیر گرجستان گفت و گو کرد

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۰۹۵۹

ظریف با نخست وزیر گرجستان گفت و گو کرد

به گزارش جماران؛ محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با گیورگی گاخاریا نخست وزیر جمهوری گرجستان موضوعات روابط دو جانبه و همچنین آخرین تحولات در منطقه به دنبال درگیری‌های در قره باغ را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.

دکتر ظریف با اشاره به همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دوکشور و علاقمندی طرف های تجاری در دوکشور برای استمرار و گسترش همکاری‌ها و همچنین تولید محصولات مشترک در دو کشور، به پاره ای از مشکلات در این حوزه و همچنین برخی محدودیت ها در حوزه های بانکی، ترانزیت، حمل و نقل اشاره و خواستار پیگیری موضوع از سوی نخست وزیر گرجستان برای حل این مشکلات شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشورمان با قدردانی از دولت گرجستان در آزاد سازی تعدادی از زندانیان ایرانی در ماه های گذشته به منظور گذراندن دوران محکومیت در کشورمان، خواستار رسیدگی به پرونده تعداد دیگری که کماکان در حبس به سر می برند شد.

 

 

دکتر ظریف در بخشی از اظهارات خود آخرین وضعیت منطقه در دوره پس از درگیری‌ها در قره باغ را مورد اشاره قرار داد و ارزیابی کشورمان از این شرایط را با هدف برقراری ثبات و آرامش در منطقه تبیین کرد.

گیورگی گاخاریا نخست وزیر جمهوری گرجستان نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط دو کشور و بویژه ظرفیت های موجود در حوزه های تجاری و اقتصادی و همچنین متاثر شدن آن از کرونا، به پاره ای از دلایل مشکلات موجود اشاره و در خصوص بررسی در زمینه محدودیت های ایجاد شده اعلام آمادگی کرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 گرجستان محمد جواد ظریف ایران و گرجستان سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۰۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت نهال دوستی توسط رئیس جمهور در کاخ نخست وزیری پاکستان

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، در سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان به اسلام آباد، پس از انجام مراسم استقبال رسمی از رئیس جمهور کشورمان از سوی محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان، مقامات ارشد دو کشور با یکدیگر نهال به نشانه دوستی دو ملت در خاک کاخ نخست وزیری پاکستان کاشتند.

آیت الله رئیسی صبح امروز برای دیدار دو روزه در صدر هیأتی بلند پایه وارد اسلام آباد شد و قرار است در این سفر مذاکرات دوجانبه خصوصی سران دو کشور و سپس مذاکرات مشترک با حضور اعضای هیأت های همراه برگزار خواهد شد.

یکی از مهمترین بخش های این سفر، امضای ۸ سند همکاری میان بخش های مختلف دولتی و خصوصی ایران و پاکستان خواهد بود.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • مصمم به ارتقای روابط ایران و پاکستان هستیم/ افزایش سطح روابط تجاری به ۱۰ میلیارد دلار در گام اول
  • رئیسی: ایران و پاکستان روابط اقتصادی- تجاری خود را ارتقاء بخشند/ قدردانی نخست‌وزیر پاکستان از رهبر معظم انقلاب
  • رئیسی: ایران و پاکستان روابط اقتصادی- تجاری خود را ارتقا بخشند/ مرز دو کشور یک فرصت است
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری خود را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • کاشت نهال دوستی توسط رئیس جمهور در کاخ نخست وزیری پاکستان
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات
  • افزایش چشمگیر مبادلات تجاری ریلی میان چین و اروپا طی سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴