Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@16:22:51 GMT

تولید محتوای فاخر ویژه دهه فجر در بستر فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۱۰۰۴

تولید محتوای فاخر ویژه دهه فجر در بستر فضای مجازی

ایسنا/فارس رئیس جهاددانشگاهی فارس بر ضرورت تولید محتواهای فاخر در فضای مجازی در ایام‌الله دهه فجر و ویژه دانشجویان تأکید کرد و گفت: مسلماً برنامه‌های فضای مجازی ماندگارتر و اثرگذارتر است به‌همین دلیل باید تلاش کنیم تا از این فرصت استفاده و هم‌افزایی مناسبی با تمام دانشگاه‌ها جهت ایجاد تولید محتواهای فاخر داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دومین نشست کارگروه دانشجویی و دانشگاهی ستاد بزرگداشت دهه فجر استان فارس پنجشنبه 9 بهمن به میزبانی جهاددانشگاهی و با حضور نمایندگانی از دانشگاه‌های مختلف نظیر دانشگاه صنعتی شیراز، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی فارس، دانشگاه هنر شیراز،‌ نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی و بسیج دانشجویی فارس و به ریاست رئیس جهاددانشگاهی فارس برگزار شد.

مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس در این نشست با یادآوری اینکه مسئولیت کارگروه دانشگاهی ستاد بزرگداشت دهه فجر استان به عهده‌ این نهاد انقلابی گذاشته شده است، گفت:‌ امسال به‌دلیل مناسبت‌های پیش‌رو مسئولیت کار سنگین‌تر شده است.

بابایی با بیان اینکه نخستین نشست این کارگروه در هفته گذشته با حضور نمایندگان دانشگاه‌های مختلف استان برگزار و یکسری برنامه‌ها و پیشنهاداتی از سوی اعضا ارائه شد، گفت: تلاش می‌کنیم تا کارگروه فرهنگی ـ دانشجویی را در طول فعال نگه‌داریم و جلسات آن را هر ماهی یک بار برگزار کنیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های تمام دانشگاه‌ها در پیشبرد اهداف متعالی فرهنگی در سطح دانشجویان و قشر دانشگاهی بهره ببریم و دانشجویان هم بتوانند از ظرفیت این کارگروه استفاده کنند.

رئیس جهاددانشگاهی فارس گفت: به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر تمام دانشگاه‌ها یکسری برنامه‌هایی را برای دانشجویان خود در نظر گرفته‌اند اما در این کارگروه می‌خواهیم برنامه‌ها را تدوین کرده و برنامه‌های شاخص را معرفی کنیم تا تمام دانشجویان دانشگاه‌های مختلف استان بتوانند از برنامه‌های شاخص دانشگاه‌ها استفاده کنند.

رئیس کارگروه دانشجویی و دانشگاهی ستاد بزرگداشت دهه فجر فارس اظهار کرد: امسال به‌دلیل شیوع کرونا عمده برنامه‌های این کارگروه در فضای مجازی اجرا خواهند شد لذا از ظرفیت سازمان فضای مجازی سپاه فجر نیز در این زمینه استفاده می‌کنیم تا برنامه‌ها گستره بیشتری داشته باشند.

او بر ضرورت تولید محتواهای فاخر در فضای مجازی تأکید کرد و گفت: مسلماً برنامه‌های فضای مجازی ماندگارتر و اثرگذارتر هستند به‌همین دلیل باید تلاش کنیم تا از این فرصت استفاده و هم‌افزایی مناسبی با تمام دانشگاه‌ها برای تولید محتواهای فاخر داشته باشیم.

بابایی با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های این کارگروه ایجاد وحدت در دانشگاه‌هاست، گفت: تلاش می‌کنیم تا با ایجاد وحدت بتوانیم فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهیم.

محمدرضا غلام‌پور، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی فارس هم در این نشست با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی خواستار همکاری بیش از پیش دانشگاه‌ها در اجرای این برنامه‌ها شد.

وی افزود: به‌منظور تدوین و جمع‌بندی مناسب برنامه‌های کارگروه دانشگاهی ستاد دهه فجر فراخوانی به تمام دانشگاه‌های استان ارسال شد تا برنامه‌های خود را به این کارگروه ارسال کنند و بعد از جمع‌بندی نهایی برنامه‌ها آن‌ها را به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام خواهیم کرد.

غلام‌پور از دانشگاه‌های عضو کارگروه درخواست کرد برنامه‌های شاخص خود را معرفی کنند تا تمام دانشگاه‌ها بتوانند از این برنامه‌ها بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام محمد مهدوی، نماینده نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه‌های استان فارس نیز در این نشست گفت: یکسری برنامه‌ها در این دانشگاه‌ به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر تدارک دیده شده است البته به دلیل شیوع کرونا بسیاری از برنامه‌ها در بستر فضای مجازی اجرا خواهند شد.

وی برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی، دیدار با خانواده‌های شهدا از جمله شهدای سلامت، توزیع برشور وغیره را از جمله برنامه‌های در نظرگرفته شده برای این ایام در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برشمرد.

محمدرضا محمدیان‌فر، نماینده دانشگاه صنعتی شیراز هم در این نشست گفت: دشمن هجمه‌های شدید فرهنگی به ذهنیت و اعتقادات جوانان از طرق مختلف انجام می‌دهد لذا ما هم باید پاسخ متناسبی به این هجمه‌ها داشته باشیم.

وی با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب و هشدار نسبت به جریان نفوذ، گفت: یکی از اهداف اصلی ما تبیین جریان انقلاب و بررسی جریان نفوذی که سال‌هاست ادامه دارد و در این راستا روشنگری برای مقابله با نفوذ بسیار مهم است.

محمدیان‌فر در ادامه برخی از برنامه‌های در نظر گرفته شده این دانشگاه برای ایام‌الله دهه فجر را اعلام کرد و گفت: فضاسازی، آذین‌بندی و نصب بنر در سطح کل دانشگاه، برپایی مسابقات دهه فجر در فضای مجازی، برپایی نمایشگاه دستاوردهای علمی نظامی به‌صورت مجازی، نورافشانی در شب ۲۲ بهمن، اجرای تریبون آزاد دانشجویی، برگزاری مسابقات ورزشی، پیاده‌روی عمومی، برپایی مراسم جشن و مولودی‌خوانی به‌مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) در کنار مرقد شهید گمنام دانشگاه، قرائت زیارت عاشورا و اجرای کرسی‌آزاداندیشی در رابطه با انقلاب اسلامی در فضای مجازی، تبیین دستاوردهای انقلاب در فضای مجازی، بازگویی فسلفه انقلاب اسلامی و شبهات انقلاب در فضای مجازی از جمله جریان نفوذ از جمله این برنامه‌ها هستند.

انتشار خاطرات پیشکسوتان انقلاب، تولید پادکست دهه فجر و پخش در فضای مجازی، برپایی مسابقه و کارگاه آموزشی گام دوم انقلاب، جمع‌آوری کمک‌های مالی و تحویل به گروه جهادی برای رسیدگی به خانواده‌های نیازمند، تشکیل گروه آسیب‌شناسی برنامه‌ها از دیگر برنامه‌هایی بودند که وی به آن‌ها اشاره کرد.

شبیه‌سازی دادگاه قاتلین شهید سلیمانی در فضای مجازی

مریم زیبایی‌نژاد، نماینده دانشگاه آزاد اسلامی فارس نیز در این نشست به تشریح برنامه‌های این دانشگاه به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر پرداخت و گفت: اجرای مراسم پیاده‌روی و برگزاری مراسم در کنار مقبره شهدای گمنام این دانشگاه، شبیه‌سازی دادگاه قاتلین شهید سلیمانی توسط دانشجویان رشته حقوق که متن این دادگاه توسط اساتید حقوق دانشگاه تهیه شده و انتشار آن در فضای مجازی، برپایی دو کرسی آزاداندیشی در رابطه با سبک زندگی و خانواده و ازدواج، برپایی کارگاه عفاف و حجاب در شب ولادت حضرت زهرا(س)، مسابقات ورزشی، توزیع نشریه، جشن انقلاب، خاطره‌گویی انقلاب به‌صورت مجازی، وبینار گام دوم انقلاب، نمایشگاه دستاوردهای انقلاب، فضاسازی، پخش سرودهای انقلابی و غیره از جمله برنامه‌ها در نظر گرفته شده این دانشگاه برای ایام دهه فجر هستند.

علی‌رضا فتاحی، نماینده دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی فارس هم در این نشست با بیان اینکه برنامه‌های این دانشگاه طی ۷ روز یعنی ایامی که دانشگاه‌ها تعطیل نیستند، اجرا خواهند شد، گفت: در طی ایام دهه فجر هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ یک نشست با موضوع آن روز به‌صورت حضوری در یکی از مراکز دانشگاه علمی ـ کاربردی اجرا می‌شود که بقیه مراکز دانشگاه هم‌ به‌صورت مجازی از این برنامه بهره‌مند می‌شوند.

فرنگیس یارمرادی، نماینده دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در این نشست گفت: برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای ایام‌الله دهه فجر در دانشکده‌های تحت پوشش این دانشگاه و همچنین بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و شبکه‌های بهداشت در سطح استان انجام داده‌ایم.

وی، آذین‌بندی تمام مراکز فرهنگی، سخنرانی مجازی با موضوع دهه فجر و دستاوردهای انقلاب اسلامی، نمایشگاه نقاشی کودکان با موضوع دهه فجر، مسابقه کتابخوانی در سطح کل دانشگاه، شعرخوانی به‌صورت مجازی و جشن دهه فجر و هم میلاد حضرت زهرا(س)، عیادت از بیماران، اجرای اردوهای جهادی، ویزیت و مراقبت پزشکی در مناطق محروم، زیارت قبور شهدا، برپایی ایستگاه‌های اهدای خون، مسابقات وزرشی در دانشگاه‌ها، پیاده‌روی و ورزش‌های همگانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر روزشمار انقلاب و غیره را از جمله برنامه‌ریزی‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای دهه فجر برشمرد.

سید مصطفی موسوی، نماینده بسیج دانشجویی فارس نیز در این نشست با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی به دو دسته تبلیغی و ترویجی و تبیینی تقسیم‌بندی می‌شود، گفت: علی‌رغم اینکه در قرآن کریم آمده است که ایام‌الله را گرامی بدارید اما رویکرد برنامه‌های دهه فجر در طی سال‌های گذشته بیشتر ترویجی و تبلیغی و مناسبتی بوده است و برنامه‌های تبیینی که در طول سال هم می‌تواند ادامه پیدا کند، کم‌رنگ‌تر شده است.

وی با بیان اینکه جامعه دانشجویی شبهات زیادی دارد که پاسخ داده نشده است زیرا برنامه‌های ما رویکرد تبیینی نداشته است، گفت: باید مهم‌ترین شبهه موجود در ذهن جوانان را بررسی کرده و برای آن‌ها کرسی آزاداندیشی، مناظره و تریبون آزاد برگزار کنیم.

موسوی تأکید کرد: اگر برنامه‌ها هدفمند بوده و چشم‌انداز داشته باشند، قطعاً می‌توانیم برنامه‌های تببینی بهتر ببینیم و برنامه‌های شاخص خود را به‌صورت تبیینی اجرا کنیم.

مریم فروغی‌نیا، نماینده دانشگاه هنر شیراز نیز در این نشست به تشریح برخی از برنامه‌های این دانشگاه در ایام دهه فجر پرداخت و گفت: اجرای وبینارهایی تحت عنوان اقتصاد هنر، وبینار معرفی جوانان برتر متناسب با عناوین ایام دهه فجر، برپایی نمایشگاه عکس خیابانی با موضوع مدافعان سلامت از آثار دانشجویان و غیره از جمله این برنامه‌ها هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی جهاددانشگاهی فارس دانشگاه های استان فارس دانشگاه هنر شیراز شهید سلیمانی دهه فجر دانشگاه علوم پزشکی شیراز رئیس جهاددانشگاهی فارس ایام الله دهه فجر نماینده دانشگاه برنامه های شاخص تمام دانشگاه ها نیز در این نشست هم در این نشست دانشگاهی ستاد صورت مجازی فضای مجازی برنامه ها ایام دهه فجر برنامه ها دهه فجر دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۱۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ویژه برنامه‌های روز ارتش در استان فارس + فیلم

ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهکیلویه و بویراحمد از برگزاری مراسم رژه خودرویی در روز چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، امیر سرتیپ دوم ابوالقاسم رضایی در نشست خبری که به مناسبت 19 فروردین‌ برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد گذشته و همچنین عملیات غرورآفرین وعده صادق گفت: این عملیات با همکاری نیرو‌های مسلح و فرماندهی هوافضای سپاه انجام شد که باعث خوشحالی مردم و بخصوص غرور جوانان ایران شد.

وی با اشاره به روز 29 فروردین و نامگذاری این روز به نام ارتش توسط امام راحل (ره)، تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران هم جواب این محبت امام راحل و مردم ایران را در دفاع مقدس و بعد از آن تاکنون در زمان‌های مختلف داده است.

ارشد نظامی ارتش در استان فارس با بیان اینکه در این روز رژه خودرویی نیرو‌های مسلح را داریم، ادامه داد: تجدید پیمان با رهبر و مردم با شعار ارتش فدای ملت، از اهداف این روز است.

بزرگداشت شهید علی صیاد شیرازی در ماه مبارک‌رمضان و جزءخوانی قرآن، برگزاری یادواره شهدا و برگزاری اجلاسیه شهدا در شهرستان‌های گچساران و یاسوج، اعزام کمیته پزشکی برای خدمات عمومی پزشکی در سطح استان، برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری، پیاده‌روی خانوادگی، از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت روز ارتش است.

.

به گفته وی، برگزاری میز خدمت در نماز جمعه، دیدار با خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان، دعوت از خانواده‌های معظم شهدا به ضیافت شام، فعال کردن قرارگاه محرومیت‌زدایی ارتش، فعال کردن قرارگاه زیست محیطی، غبارروبی قبور مطهر شهدا و دعوت از جامعه وابستگان ارتش در باغ عفیف‌آباد شیراز، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به‌مناسبت روز ارتش است.

امیر رضایی با تاکید بر فعال کردن قرارگاه محرومیت‌زدایی با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفت: 1830 جهیزیه تاکنون با ترابری ارتش به نوعروسان اهدا شده است.

به گفته وی، محافل انس با قرآن و جزءخوانی قرآن، افطاری هرروزه در باغ عفیف‌آباد، عیدی به سربازان و سرکشی به تمام پادگان‌های ارتش در استان‌های فارس و کهکیلویه و بویراحمد، تجهیز اماکن وابسته و منازل سازمانی و هماهنگی با شهرداری برای اسکان مسافران نوروزی از فعالیت‌های ارتش در ایام تعطیلات نوروزی بوده است.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • فارس به استقبال یادروز سعدی شیرین‌سخن می‌رود
  • تولید محتوای مناسب و اثرگذار در حوزه عفاف و حجاب ضروری است
  • اعلام ویژه برنامه‌های روز ارتش در فارس
  • محتوای جذاب کتاب به فرهنگ مطالعه کمک می‌کند
  • شناخت جامعه هدف برای تولید محتوا اهمیت دارد
  • مستندهای زندگی شهدای کهگیلویه و بویراحمد در حال تولید است
  • ویژه برنامه‌های روز ارتش در استان فارس اعلام شد
  • تشریح کارکرد کمیته فضای مجازی کنگره ملی شهدای استان
  • اعلام ویژه برنامه‌های روز ارتش در استان فارس + فیلم
  • غذای سلف یک دانشگاه که سوژه کاربران فضای مجازی شد + عکس